TOP 11: najchętniej czytane artykuły z branży animacji w 2019



Opublikowane: 10 Gru / 2019 Kategoria: Grafika 3D, Tagi: ,

Podsumowań bieżącego roku nadszedł czas, więc i my prezentujemy zestawienie 11 najchętniej czytanych artykułów z newslettera dla branży animacyjnej w 2019 roku.


TOP 11 najchętniej czytanych artykuły z branży animacyjnej w 2019

Poniżej prezentujemy zestawienie najchętniej czytanych tematów z newsletterów z każdego miesiąca:

Styczeń 

Podmiana mesha w animacji

W styczniu największą popularnością cieszył się artykuł z serii tips & tricks. Omawiał sprytne narzędzie do edycji mesha – Substitute Geometry, dzięki któremu można było dokonywać zmian w zanimowanym już projekcie.

klik

Luty 

Narzędziownia animatora, czyli przewodnik po programach do animacji

W lutym zaprezentowaliśmy kompendium wiedzy dla animatorów. W krótkim przewodniku zebraliśmy informacje o najważniejszych programach, jakie powinien znać i/lub korzystać z nich każdy animator. Jeśli opuściłeś ten artykuł – przeczytaj go teraz!

klik

Marzec 

V-Ray Next: test renderowania na hybrydzie, GPU oraz CPU

W marcu czytaliście chętnie o przeprowadzonym przez nas teście renderowania z wykorzystaniem trzech technik. Jeśli szukacie odpowiedzi na pytanie który ze sposobów renderowania jest najefektywniejszy, znajdziecie ją w tym artykule!

klik

Kwiecień 

Renderowanie w Arnoldzie na GPU

W kwietniu także byliście zainteresowani tematyką renderingu. Jako, że niedawno dodano (w testach beta) w silniku renderującym Arnold możliwość renderowania GPU, przeprowadziliśmy i opisaliśmy test.

klik

Maj 

Motion Capture – co powinieneś wiedzieć o systemach MoCap?

W majowym artykule zebraliśmy wiedzę na temat motion capture – od podstaw czym jest motion capture, po omówienie różnych systemów do motion capture i różnic między nimi.

klik

Czerwiec 

Aktualizacja programu Maya 2019.1

W czerwcu z kolei najwięcej kliknięć przypadło artykułowi o pierwszej aktualizacji programu Maya 2019. Nowy update do Maya, wprowadził sporo nowych funkcji i ulepszeń.

klik

Lipiec

Xsens – szybsze tworzenie animacji od kuchni!

W lipcu kontynuowaliśmy tematykę motion capture. W tym miesiącu przeprowadziliśmy pierwszy test (i „unboxing”) mobilnego, inercjalnego sprzętu Xsens.

klik

Sierpień

Spektakularne efekty w programie Maya dzięki Bifrost

Tematem sierpnia był program Bifrost. Do niedawna technologia symulowania cieczy, dzięki której animacje stawały się realistyczne i pełne dynamizmu. W artykule opisaliśmy zmiany wersji, która wprowadziła zupełnie nowe możliwości symulacji.

klik

Wrzesień 

Project Lavina – kolejny przełomowy krok dla silnika V-Ray!

We wrześniu ciekawym dla Was tematem był „Project Lavina„, czyli silnik renderujący w V-Ray’u w czasie rzeczywistym. Projekt jest jeszcze owiany tajemnicą, ale najważniejsze informacje o nim podaliśmy w artykule.

klik

Październik

Jak działa stream animacji do MotionBuilder’a z systemu motion capture Xsens

W październiku branżowcy dalej bardzo mocno zainteresowani byli tematyką motion capture. W tym artykule mocniej wgryźliśmy się w temat sprzętu Xsens oraz jego współpracy w zakresie streamu animacji do jednego z popularnych programów Autodesk – MotionBuilder’a.

klik

Listopad

Kolekcja mediowa M&E – czyli profesjonalny zestaw narzędzi z dużym potencjałem

W listopadzie przyjrzeliśmy się mocniej autodeskowemu zestawowi narzędzi dla mediowców, czyli kolekcji Media & Entertainment. Rozebraliśmy ją na części pierwsze, omawiając programy wchodzące w jej skład a także jej wielki plus, czyli 5-pak Arnoldów. Ten plus omówiliśmy w czasie webinaru o tworzeniu render farmy z wykorzystaniem właśnie tych dodatkowych 5 programów renderujących – webinar jest teraz dostępny na żądanie.

klik

 

Źródło: PCC Polska