Odblokuj dodatkowe funkcje zarządzania danymi i zarządzaj zmianami projektu na dowolnym etapie produkcji za pomocą Fusion 360 Manage Extension.
Rozszerzenie Fusion 360 Manage Extension jest dobrym wyborem, jeżeli potrzebujemy mieć większą kontrolę nad projektem. To jeden z tych dodatków, który porządkuje pracę i pozwala zaoszczędzić czas. Szczególnie gdy pracujemy w zespole.
Fusion 360 Manage Ext. daje nam szereg funkcji, które umożliwiają m.in. przechwytywanie, powiadamianie czy zatwierdzanie zmian w projekcie i rysunku. Do działania tego dodatku wymagane jest posiadanie przynajmniej jednej sztuki licencji podstawowego oprogramowania Fusion 360. Rozszerzenie nie działa samodzielnie.
W tym artykule przedstawiamy proces tworzenia przykładowego przepływu pracy (workflow) w Fusion 360 z aktywnym rozszerzeniem Manage. Funkcje wspomniane poniżej, są dostępne TYLKO w rozszerzeniu Fusion 360 Manage.
Krok 1: Zaczynamy od stworzenia elementu w pogramie Fusion 360 Cloud, któremu będziemy chcieli przypisać przepływ pracy. W tym celu zakładamy projekt i tworzymy detal. Dla przykładu będzie to prosta kostka.
Krok 2: Następnie wybieramy zakładkę Manage, znajdującą się na pasku zakładek:
Jak widać właściwości naszego elementu są puste i trzeba nadać im wartości. W tym celu najpierw musimy przypisać numer części, klikając kafelek ASSIGN.
Zostajemy przekierowani do okienka zapisu, klikamy OK.
Krok 3: Teraz należy poczekać aż zostanie dokonany proces przypisania.
Jak widać poniżej do elementu zostaje nadany indywidualny nr.
Krok 4: Klikając na nr elementu kostka, przechodzimy do zakładki Process w projekcie, do którego należy detal. W naszym przypadku nazwa projektu to także kostka.
Krok 5: Chcąc wrócić do elementu, klikamy na górze ekranu na zakładkę z nazwą projektu. Wchodząc w PROPERTIES mamy uzupełniony nr elementu.
Krok 6: Kolejnym krokiem będzie ustawienie cyklu życia. W tym celu, klikamy QUICK RELEASE. Funkcja ta przenosi komponent do następnego stanu cyklu rozwojowego lub rewizji bez zlecenia zmiany. Ostateczne wydanie nadal wymaga zlecenia zmiany.
Jak widać w rubryce Lifecycle mamy zapis Unreleased.
Krok 7: Klikamy Submit. Teraz Lifecycle zostanie zmieniony na pre-production, a w kolumnie revision zostanie nadana wartość jeden.
Krok 8: Teraz skorzystamy z drugiej funkcji, czyli RELEASE WITH CHANGE, która zwalnia wybrane komponenty ze zleceniem zmiany. Obejmuje pełną ścieżkę audytu i przepływ pracy zatwierdzania. Obsługiwane są komponenty wewnętrzne i odniesienia zewnętrzne.
Funkcja działa trochę inaczej od poprzedniej. Wymaga więcej akcji od użytkownika. W celu zlecenia zmiany klikamy Creaate CO (change order).
Wypełniamy wszystkie okienka: tytuł, osoba zatwierdzająca, powód zmiany, opis oraz priorytet.
Następnie, ponieważ w projekcie bierze udział tylko jedna osoba, wyznaczamy recenzentów.
Klikamy Save.
Krok 9: Po zapisaniu dostajemy informacje o zmianie, a także wiadomość na adres e-mail osoby biorącej udział w projekcie:
Przechodzimy do zakładki Affected Items.
Klikamy Edit.
W zakładce Lifecycle zmieniamy pozycję na Go to Production.
Krok 10: Przechodzimy do zakładki Approval Workflow. Jak widać na grafie, nasz projekt jest w fazie otwartej. Z tego miejsca możemy wykonać dowolną akcję, opisaną przez strzałki, a wyszczególnioną w spisie akcji Workflow Actions.
Krok 11: Dla przykładu wybieramy Fast Track Approval. Ta czynność przeniesie nas na koniec projektu. W komentarzu wpisujemy np. Zatwierdzono, i klikamy Approve. Teraz widzimy, że projekt jest już zatwierdzony. W lewym górnym rogu widnieje zamknięta kłódka z napisem „zamknięty”, a do tej pory lista dostępnych akcji została zastąpiona brakiem dostępnych akcji.
Krok 12: Przechodzimy do zakładki Change Log, gdzie mamy dostęp do całej historii elementu.
Autor: PCC Polska