Menu

Autodesk Flame

Autodesk dla branży 3D

Autodesk Flame – oprogramowanie do efektów wizualnych 3D

Program Autodesk Flame to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. 


Flame to wyjątkowe, zaawansowane oprogramowanie VFX, które wspomoże cały proces postprodukcji. Począwszy  od edycji, korekcji kolorów, efektów wizualnych, kompozycji i animacji. Od ponad dwudziestu lat jest głównym wyborem agencji reklamowych i reżyserów filmowych do tworzenia wysokiej jakości efektów wizualnych i wykończania ich filmów.


Flame zawiera efektywne narzędzia do komponowania 3D, tworzenia efektów wizualnych i prac wykończeniowych. Zintegrowane środowisko pracy oznacza możliwość szybszego komponowania, tworzenia zaawansowanych grafik, korekcji barw i korzystania z wielu innych funkcji.
Autodesk aktywnie wrzuca tutoriale dotyczące Flame, w których można zobaczyć ogólne możliwości programu. Tutaj wprowadzenie:

Flame jest mało znanym produktem w Polsce, ale np. w USA jest uważany za najlepsze oprogramowanie All-in-One do postprodukcji w branży filmowej! Może warto dać mu szanse?

Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj nas!


Autodesk Flame 2023 – nowości wersji

Wykorzystaj skalowalność projektów, ulepsz współpracę i pracuj tam gdzie potrzebujesz. Szybciej dostarczaj tresci o doskonałej jakości, zwiększaj liczbę iteracji.


Wersja 2023 umożliwia artystom korzystanie z programu Flame w chmurze Amazon Web Services (AWS).  Pozwala to im skalować i pracować wydajniej z dowolnego miejsca. Artyści mogą również szybciej tworzyć profesjonalnej jakości materiały dzięki ulepszonemu interfejsowi użytkownika HDR i ulepszonemu edytorowi animacji.

Flame 2023 nowości


Rezultaty, które wersja Flame 2023 pomaga osiągnąć klientom:

Wykorzystanie skalowalności projektu i współpracy:

Różni artyści, działy i studia muszą mieć możliwość efektywnego skalowania i współpracy nad projektami przez cały czas. Dzięki chmurze artyści pracujący z programem Flame mogą w krótkim czasie współpracować z wieloma innymi ludźmi pracującymi we Flame z dowolnego miejsca.

Szybsze dostarczanie niesamowitych efektów wizualnych:

Studia potrzebują kompletnego rozwiązania kreatywnego, aby sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Niezależnie od tego, czy artyści muszą stworzyć ogromnego potwora CG na ulicach Nowego Jorku, czy też dodać cyfrowy makijaż kolejnej wielkiej gwieździe muzyki, różnorodny zestaw narzędzi Flame pozwala im realizować projekty z niewiarygodną szybkością.

Zwiększenie liczby twórczych iteracji:

Artyści chcą podejmować więcej kreatywnych decyzji, nie dając się zdominować przez techniczne aspekty produkcji. Dzięki wdrożeniu w chmurze mogą uzyskać dostęp do nowoczesnego sprzętu o dużej mocy obliczeniowej bez straty czasu i nakładów kapitałowych związanych z jego zakupem.


Nowe możliwości Flame 2023

 

#1: Flame 2023 w chmurze AWS

Artyści mogą teraz korzystać z produktów z rodziny Autodesk Flame na platformie chmurowej Amazon Web Services (AWS). Ten nowy sposób korzystania z oprogramowania Flame stanowi alternatywę dla korzystania z lokalnych stacji roboczych z systemem Linux lub lokalnych systemów operacyjnych macOS. Przynosi to ogromne korzyści artystom i studiom, ponieważ AWS oferuje skalowalne i bezpieczne środowisko z szerokim wyborem usług obliczeniowych i pamięci masowej.

Wykorzystanie Flame’a w chmurze przynosi kilka korzyści produkcyjnych. Flame w chmurze umożliwia użytkownikom dodawanie i usuwanie mocy obliczeniowej w czasie kryzysu, bez konieczności dodawania dodatkowego sprzętu do lokalnej siedziby.

Artyści uzyskują dostęp do nowoczesnego sprzętu o dużej mocy obliczeniowej bez konieczności ponoszenia kosztów jego zakupu. Dzięki uruchomieniu programu Flame w chmurze, artysta z dowolnego miejsca może połączyć się z instancją Flame i w krótkim czasie rozpocząć pracę nad swoim projektem.

Autodesk posiada kilku testerów produkcji czarterowej, którzy z powodzeniem zrealizowali projekty w tym nowym sposobie pracy.

flame-2023-srodowisko-wspolpracy


#2: Lepszy interfejs użytkownika HDR

W miarę jak monitory z funkcją HDR (High Dynamic Range) stają się coraz powszechniej dostępne, praca na nich staje się coraz bardziej korzystna dla artystów.

Nowe ustawienie interfejsu użytkownika HDR (UI) dostępne w konfiguracji programu optymalizuje interfejs użytkownika Flame na monitorze HDR. Tym samym umożliwiając artystom wyświetlanie i manipulowanie żywymi obrazami wysokiej jakości w wierności HDR.

Na przykład monitory LG UltraFine OLED Pro lub Dell Ultra Sharp, monitory Apple Pro Display XDR lub nowe MacBooki Pro 2021 mogą wyświetlać sygnały wejściowe ST2084 (PQ) przy odpowiedniej jasności, a prawidłowo skonfigurowane zarządzanie kolorami Flame’a pokazuje wierne odwzorowanie HDR w głównej rzutni artysty, a także jednocześnie wyświetla oddzielny zewnętrzny podgląd HDR (SDI lub HDMI), jeśli jest podłączony.

Wersja 2023 przenosi jakość i idealne dwzorowanie na główny monitor artysty. Pozwala to na obraz rzutni i interfejs tła (buttons, canvas, widgets itp.) były razem odpowiednio wyświetlane na monitorze obsługującym technologię HDR. Kilka starszych narzędzi twórczych Flame’a zostało również zmodernizowane, aby umożliwić wyświetlanie obrazu HDR.

Flame-HDR-dolby


3#: Ulepszony Edytor Animacji

Panel Edytora Animacji został przeprojektowany, tak aby artyści posługujący się krzywymi animacji mogli wzbogacić swój warsztat pracy. Terminologia niektórych rozwijanych menu i przycisków również została zaktualizowana do standardów branżowych, takich jak: kanały do krzywych (Channels to Curves) i ścieżki do Dope Sheet. Kadrowanie i filtrowanie animowanych krzywych jest również bardziej intuicyjne, a wybieranie punktów na złożonych wykresach zostało dopracowane, aby artyści mogli pracować szybciej.

flame-2023-edytor-animacji


4#: Obsługa serii M firmy Apple

Flame 2023 i 2022.3 obsługują urządzenia Apple z serii M, oferując nowe opcje sprzętowe i lepszą wydajność dla artystów.


Więcej możliwości Flame 2023

  • Korzytaj ze zaktualizowanych zestawów SDK RAW kamer, takich jak RED, Blackmagic RAW i Sony X-OCN z kamer Venice 2 6K i 8K.
  • Zamień bezpłatną wersję próbną Flame, Flare lub Flame Assist na płatną subskrypcję bezpośrednio w produkcie.
  • Artyści korzystający z wersji próbnej lub edukacyjnej programów Flame, Flare lub Flame Flame Assist mają teraz dostęp do kodowania wideo H.264 i dźwięku AAC, co eliminuje ograniczenia formatu mediów. ograniczenia formatu mediów.
  • Należy pamiętać, że wersja 2023 Flame Family nie będzie działać w systemie CentOS 8.2. Artyści mogą uruchamiać produkty z rodziny Flame na systemie Rocky Linux 8.5.

 

 


Flame – wymagania sprzętowe i systemowe

Flame działa tylko na systemach macOS i Linux

Minimalne wymagania programu Flame:

LINUX macOS
System operacyjny CentOS 7.4 albo CentOS 7.6
  • High Sierra 10.13.x,
  • Mojave 10.14.x
  • Catalina 10.15.1+: tylko Flame Family 2020.2 lub 2020.3 
  • MacOS 10.15.0 Catalina nie jest wspierana przez Flame
GPU NVIDIA M6000 lub nowsza Minimum 4 GB VRAM
CPU Intel 64 multi-core processor Intel 64 multi core processor
RAM 64 GB 16 GB


Ile kosztuje Flame?


Cena programu Flame zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.


Flame 2023 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user
Cena:
14 918,14 zł netto
3 460,00 € netto
Flame 2023 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user - odnowienie
Cena:
14 206,72 zł netto
3 295,00 € netto

 

Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!

Autodesk Flame 2022 – nowości wersji

Rodzinie Flame zaufali najlepsi artyści od ponad 25 lat w zakresie 2D/3D, kompozycji, edycji, kluczowania, trackowania i koloru.

Flame 2022


Flame 2022 wprowadza jeszcze jeszcze większą elastyczność twórczą i znaczne przyspieszenie przepływu pracy. Opierając się na wprowadzonych po raz pierwszy w zeszłym roku funkcjach opartych na machine-learning! W tym roku wykorzystanie sztucznej inteligencji jest jeszcze bardziej widoczne przy: izolowaniu ludziej twarzy, w raz z wysoce pożądanym GPU Defocus effect i finalnych „dopieszczeń” obrazu w raz z obsługą Dolby Vision HDR.

autodesk flame flame-2020.2-compare-batch


Camera Analysis Node – Motion Matchmove Solver

Nowe narzędzie Camera Analysis. Ten nowy moduł wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy rekonstrukcji sceny podobne do tych wykorzystywanych w pojazdach autonomicznych i rekonstrukcji chmury punktów z reality capture. Poprzez połączenie obu technik Structure from Motion ( SfM ) i wizualnego mapowania i lokalizacji (SLAM), generuje tysiące dokładnie trackowanych punktów! Node z Camera Analysis może działać w trybie manualnym lub w pełni automatycznym i dzięki uczeniu maszynowemu wyszukuje i zaznacza nieprawidłowe czy niechciane obiekty.

Ten zestaw narzędzi umożliwia artystom Flame szybkie umieszczanie obiektów 3D w ruchomym ujęciu i stosowanie maskowania w celu komponowania, dodania efektów lub zmiany gradacji kolorów.


Integrated Finishing Toolset

  • Rozszerzone wsparcie dla Tangent Hub’s Arc, Element, Wave 2, Ripple, and Element-Vs
  • Colour Management LUT Loader Matchbox: nowy shader ColourMgmt umożliwia importowanie plików LUT albo Color Transform bezpośredni w Action i nodach Image. Artyści mogą następnie zastosować swój „wygląd” na całości lub części obrazu za pomocą metody Selective


Blackmagic RAW Support – Camera Raw Media

Możliwość importu plików mediowych Blackmagic Design RAW


NDI® – Software Video Preview

W ramach ciągłych wysiłków na rzecz dostarczania rozwiązań do pracy zdalnej, artyści mogą teraz oferować wysokiej jakości prezentacje, wielu zdalnym widzom dzięki interfejsowi urządzenia sieciowego (NDI®). Obsługa strumieniowego przesyłania podglądu wideo NDI® umożliwia artystom przesyłanie wideo na pełnym ekranie w sieci komputerowej IP w Flame, Flare i Flame Assist. NDI® jest kompatybilny z oprogramowaniem do webcastów, takim jak OBS studio, Skype, Zoom, Ecamm Live lub usługami w chmurze, takimi jak SetStream (https://setstream.io). Korzystając z narzędzi innych firm, podgląd wideo Flame można również przesyłać strumieniowo do publicznych usług przesyłania strumieniowego, takich jak YouTube Live, Facebook, Periscope i Twitch.


Community-requested Updates

Wiele ulepszeń wprowadzono kierując się opiniami użytkowników np. usprawniona instalacja i konfiguracja na systemach Linux, wiele Gmask legacy dostępnych także w GMask Tracer, powiększony widok krzywych w MasterGrade, dodana obsługa Python 3.


GPU-Accelerated Defocus Effect

Nowy efekt Physical Defocus ułatwia dodawanie głębi ostrości w ujęciach. Efekt ten może być stosowany w Batch jako samodzielny Matchbox lub w Image Selective w połączeniu z wygenerowaną mapą AOV Depth.

Autodesk Flame GPU-Accelerated Defocus Effect


Machine Learning-Powered Human Face Segmentation

Nowy Semantic key do izolacji ludzkiej twarzy dodaje możliwość wykluczenia odcieni alpha dla skóry, oczu, ust, nosa, policzków, brody i uśmiechu. Przydatne w trakcie kompozycji i kosmetycznego upiększania.

Autodesk Flame Machine Learning-Powered Human Face Segmentation


Integrated Finishing Enhancements

Flame 2021 wprowadza nowy sposób na szybkie zapisywanie i przywracanie gradientu kolorów i FX działa w Explorer. Image node może byc teraz przesunięty do panelu Explorer i zapisany jako skrót. Selective layers  można również zapisywać indywidualnie, aby można je było przywołać
w dalszej części Timeline lub w innej sekwencji całkowicie.

Autodesk Flame Integrated Finishing Enhancements


Nadążanie za potrzebami klientów czyli szybkie tworzenie pięknych projektów to zawsze była domena Flame’a, która w tej edycji jeszcze bardziej została rozbudowana. Narzędziem usprawniającym proces jest np. nowy tryb podglądu wideo „Viewing Area”, który jeszcze bardziej ułatwia kontakt z klientem. Umożliwia łatwe udostępnianie podglądu pracy na dużych monitorach. Wszystkie obszary robocze artystów są widoczne, zarówno: storyboard, manager i schematic. Flame 2021 dodaje także nowe gotowe kształty GMask.

Autodesk Flame GMask


Dolby Vision HDR Authoring and Display Workflow

Dzięki możliwości dostarczania dokładniejszych, realistycznych kolorów, Dolby Vision HDR szybko stał się standardem dla treści tworzonych dla usług przesyłania strumieniowego takich jak Netflix, Hulu, AppleTV + i Disney +.

Autodesk Flame Dolby Vision HDR Authoring and Display Workflow

 

To nie są wszystkie nowości w Flame 2021, napisałem o tych najważniejszych. Flame nie jest jeszcze popularnym produktem na naszym rodzimym rynku ale wiele światowych firm z branży filmowej z niego korzysta. Może pora sprawdzić jego możliwości?






Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the star.


    Promocje