Flame to wyjątkowe, zaawansowane oprogramowanie VFX, które wspomoże cały proces postprodukcji. Począwszy od edycji, korekcji kolorów, efektów wizualnych, kompozycji i animacji. Od ponad dwudziestu lat jest głównym wyborem agencji reklamowych i reżyserów filmowych do tworzenia wysokiej jakości efektów wizualnych i wykończania ich filmów.
Flame zawiera efektywne narzędzia do komponowania 3D, tworzenia efektów wizualnych i prac wykończeniowych. Zintegrowane środowisko pracy oznacza możliwość szybszego komponowania, tworzenia zaawansowanych grafik, korekcji barw i korzystania z wielu innych funkcji.
Autodesk aktywnie wrzuca tutoriale dotyczące Flame, w których można zobaczyć ogólne możliwości programu. Tutaj wprowadzenie:
Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj nas!
Wykorzystaj skalowalność projektów, ulepsz współpracę i pracuj tam gdzie potrzebujesz. Szybciej dostarczaj treści o doskonałej jakości, zwiększaj liczbę iteracji.
Wersja 2023 umożliwia artystom korzystanie z programu Flame w chmurze Amazon Web Services (AWS). Pozwala to im skalować i pracować wydajniej z dowolnego miejsca. Artyści mogą również szybciej tworzyć profesjonalnej jakości materiały dzięki ulepszonemu interfejsowi użytkownika HDR i ulepszonemu edytorowi animacji.
Różni artyści, działy i studia muszą mieć możliwość efektywnego skalowania i współpracy nad projektami przez cały czas. Dzięki chmurze artyści pracujący z programem Flame mogą w krótkim czasie współpracować z wieloma innymi ludźmi pracującymi we Flame z dowolnego miejsca.
Studia potrzebują kompletnego rozwiązania kreatywnego, aby sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Niezależnie od tego, czy artyści muszą stworzyć ogromnego potwora CG na ulicach Nowego Jorku, czy też dodać cyfrowy makijaż kolejnej wielkiej gwieździe muzyki, różnorodny zestaw narzędzi Flame pozwala im realizować projekty z niewiarygodną szybkością.
Artyści chcą podejmować więcej kreatywnych decyzji, nie dając się zdominować przez techniczne aspekty produkcji. Dzięki wdrożeniu w chmurze mogą uzyskać dostęp do nowoczesnego sprzętu o dużej mocy obliczeniowej bez straty czasu i nakładów kapitałowych związanych z jego zakupem.
Artyści mogą teraz korzystać z produktów z rodziny Autodesk Flame na platformie chmurowej Amazon Web Services (AWS). Ten nowy sposób korzystania z oprogramowania Flame stanowi alternatywę dla korzystania z lokalnych stacji roboczych z systemem Linux lub lokalnych systemów operacyjnych macOS. Przynosi to ogromne korzyści artystom i studiom, ponieważ AWS oferuje skalowalne i bezpieczne środowisko z szerokim wyborem usług obliczeniowych i pamięci masowej.
Wykorzystanie Flame’a w chmurze przynosi kilka korzyści produkcyjnych. Flame w chmurze umożliwia użytkownikom dodawanie i usuwanie mocy obliczeniowej w czasie kryzysu, bez konieczności dodawania dodatkowego sprzętu do lokalnej siedziby.
Artyści uzyskują dostęp do nowoczesnego sprzętu o dużej mocy obliczeniowej bez konieczności ponoszenia kosztów jego zakupu. Dzięki uruchomieniu programu Flame w chmurze, artysta z dowolnego miejsca może połączyć się z instancją Flame i w krótkim czasie rozpocząć pracę nad swoim projektem.
Autodesk posiada kilku testerów produkcji czarterowej, którzy z powodzeniem zrealizowali projekty w tym nowym sposobie pracy.
#2: Lepszy interfejs użytkownika HDR
W miarę jak monitory z funkcją HDR (High Dynamic Range) stają się coraz powszechniej dostępne, praca na nich staje się coraz bardziej korzystna dla artystów.
Nowe ustawienie interfejsu użytkownika HDR (UI) dostępne w konfiguracji programu optymalizuje interfejs użytkownika Flame na monitorze HDR. Tym samym umożliwiając artystom wyświetlanie i manipulowanie żywymi obrazami wysokiej jakości w wierności HDR.
Na przykład monitory LG UltraFine OLED Pro lub Dell Ultra Sharp, monitory Apple Pro Display XDR lub nowe MacBooki Pro 2021 mogą wyświetlać sygnały wejściowe ST2084 (PQ) przy odpowiedniej jasności, a prawidłowo skonfigurowane zarządzanie kolorami Flame’a pokazuje wierne odwzorowanie HDR w głównej rzutni artysty, a także jednocześnie wyświetla oddzielny zewnętrzny podgląd HDR (SDI lub HDMI), jeśli jest podłączony.
Wersja 2023 przenosi jakość i idealne odwzorowanie na główny monitor artysty. Pozwala to na obraz rzutni i interfejs tła (buttons, canvas, widgets itp.) były razem odpowiednio wyświetlane na monitorze obsługującym technologię HDR. Kilka starszych narzędzi twórczych Flame’a zostało również zmodernizowane, aby umożliwić wyświetlanie obrazu HDR.
3#: Ulepszony Edytor Animacji
Panel Edytora Animacji został przeprojektowany, tak aby artyści posługujący się krzywymi animacji mogli wzbogacić swój warsztat pracy. Terminologia niektórych rozwijanych menu i przycisków również została zaktualizowana do standardów branżowych, takich jak: kanały do krzywych (Channels to Curves) i ścieżki do Dope Sheet. Kadrowanie i filtrowanie animowanych krzywych jest również bardziej intuicyjne, a wybieranie punktów na złożonych wykresach zostało dopracowane, aby artyści mogli pracować szybciej.
4#: Obsługa serii M firmy Apple
Flame 2023 i 2022.3 obsługują urządzenia Apple z serii M, oferując nowe opcje sprzętowe i lepszą wydajność dla artystów.
Więcej możliwości Flame 2023
Flame działa tylko na systemach macOS i Linux
Minimalne wymagania programu Flame:
LINUX | macOS | |
System operacyjny | Rocky Linux 9.3 Rocky Linux 8.7 Rocky Linux 8.5 |
Apple macOS Sonoma 14+ (wymaga Flame 2024.1.2+) Apple macOS Ventura 13+ Apple macOS Monterey v12.0.1+ |
GPU | NVIDIA RTX A5000 lub nowsza | Apple M Series GPU lub co najmniej 8 GB VRAM dla karty graficznej NVIDIA / AMD |
CPU | Intel 64 multi-core processor | Apple M seria lub Intel 64-bit |
RAM | 64 GB lub więcej | 32 GB lub więcej |
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
Rodzinie Flame zaufali najlepsi artyści od ponad 25 lat w zakresie 2D/3D, kompozycji, edycji, kluczowania, trackowania i koloru.
Flame 2022 wprowadza jeszcze jeszcze większą elastyczność twórczą i znaczne przyspieszenie przepływu pracy. Opierając się na wprowadzonych po raz pierwszy w zeszłym roku funkcjach opartych na machine-learning! W tym roku wykorzystanie sztucznej inteligencji jest jeszcze bardziej widoczne przy: izolowaniu ludziej twarzy, w raz z wysoce pożądanym GPU Defocus effect i finalnych „dopieszczeń” obrazu w raz z obsługą Dolby Vision HDR.
Nowe narzędzie Camera Analysis. Ten nowy moduł wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy rekonstrukcji sceny podobne do tych wykorzystywanych w pojazdach autonomicznych i rekonstrukcji chmury punktów z reality capture. Poprzez połączenie obu technik Structure from Motion ( SfM ) i wizualnego mapowania i lokalizacji (SLAM), generuje tysiące dokładnie trackowanych punktów! Node z Camera Analysis może działać w trybie manualnym lub w pełni automatycznym i dzięki uczeniu maszynowemu wyszukuje i zaznacza nieprawidłowe czy niechciane obiekty.
Ten zestaw narzędzi umożliwia artystom Flame szybkie umieszczanie obiektów 3D w ruchomym ujęciu i stosowanie maskowania w celu komponowania, dodania efektów lub zmiany gradacji kolorów.
Możliwość importu plików mediowych Blackmagic Design RAW
W ramach ciągłych wysiłków na rzecz dostarczania rozwiązań do pracy zdalnej, artyści mogą teraz oferować wysokiej jakości prezentacje, wielu zdalnym widzom dzięki interfejsowi urządzenia sieciowego (NDI®). Obsługa strumieniowego przesyłania podglądu wideo NDI® umożliwia artystom przesyłanie wideo na pełnym ekranie w sieci komputerowej IP w Flame, Flare i Flame Assist. NDI® jest kompatybilny z oprogramowaniem do webcastów, takim jak OBS studio, Skype, Zoom, Ecamm Live lub usługami w chmurze, takimi jak SetStream (https://setstream.io). Korzystając z narzędzi innych firm, podgląd wideo Flame można również przesyłać strumieniowo do publicznych usług przesyłania strumieniowego, takich jak YouTube Live, Facebook, Periscope i Twitch.
Wiele ulepszeń wprowadzono kierując się opiniami użytkowników np. usprawniona instalacja i konfiguracja na systemach Linux, wiele Gmask legacy dostępnych także w GMask Tracer, powiększony widok krzywych w MasterGrade, dodana obsługa Python 3.
Nowy efekt Physical Defocus ułatwia dodawanie głębi ostrości w ujęciach. Efekt ten może być stosowany w Batch jako samodzielny Matchbox lub w Image Selective w połączeniu z wygenerowaną mapą AOV Depth.
Nowy Semantic key do izolacji ludzkiej twarzy dodaje możliwość wykluczenia odcieni alpha dla skóry, oczu, ust, nosa, policzków, brody i uśmiechu. Przydatne w trakcie kompozycji i kosmetycznego upiększania.
Flame 2021 wprowadza nowy sposób na szybkie zapisywanie i przywracanie gradientu kolorów i FX działa w Explorer. Image node może byc teraz przesunięty do panelu Explorer i zapisany jako skrót. Selective layers można również zapisywać indywidualnie, aby można je było przywołać
w dalszej części Timeline lub w innej sekwencji całkowicie.
Nadążanie za potrzebami klientów czyli szybkie tworzenie pięknych projektów to zawsze była domena Flame’a, która w tej edycji jeszcze bardziej została rozbudowana. Narzędziem usprawniającym proces jest np. nowy tryb podglądu wideo „Viewing Area”, który jeszcze bardziej ułatwia kontakt z klientem. Umożliwia łatwe udostępnianie podglądu pracy na dużych monitorach. Wszystkie obszary robocze artystów są widoczne, zarówno: storyboard, manager i schematic. Flame 2021 dodaje także nowe gotowe kształty GMask.
Dzięki możliwości dostarczania dokładniejszych, realistycznych kolorów, Dolby Vision HDR szybko stał się standardem dla treści tworzonych dla usług przesyłania strumieniowego takich jak Netflix, Hulu, AppleTV + i Disney +.
To nie są wszystkie nowości w Flame 2021, napisałem o tych najważniejszych. Flame nie jest jeszcze popularnym produktem na naszym rodzimym rynku ale wiele światowych firm z branży filmowej z niego korzysta. Może pora sprawdzić jego możliwości?
Wykorzystaj skalowalność projektów, ulepsz współpracę i pracuj tam gdzie potrzebujesz. Szybciej dostarczaj treści o doskonałej jakości, zwiększaj liczbę iteracji.
Wersja 2025 umożliwia artystom korzystanie z programu Flame w chmurze Amazon Web Services (AWS). Pozwala to im skalować i pracować wydajniej z dowolnego miejsca. Artyści mogą również szybciej tworzyć profesjonalnej jakości materiały dzięki ulepszonemu interfejsowi użytkownika HDR i ulepszonemu edytorowi animacji.
Różni artyści, działy i studia muszą mieć możliwość efektywnego skalowania i współpracy nad projektami przez cały czas. Dzięki chmurze artyści pracujący z programem Flame mogą w krótkim czasie współpracować z wieloma innymi ludźmi pracującymi we Flame z dowolnego miejsca.
Studia potrzebują kompletnego rozwiązania kreatywnego, aby sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Niezależnie od tego, czy artyści muszą stworzyć ogromnego potwora CG na ulicach Nowego Jorku, czy też dodać cyfrowy makijaż kolejnej wielkiej gwieździe muzyki, różnorodny zestaw narzędzi Flame pozwala im realizować projekty z niewiarygodną szybkością.
Artyści chcą podejmować więcej kreatywnych decyzji, nie dając się zdominować przez techniczne aspekty produkcji. Dzięki wdrożeniu w chmurze mogą uzyskać dostęp do nowoczesnego sprzętu o dużej mocy obliczeniowej bez straty czasu i nakładów kapitałowych związanych z jego zakupem.
Próbkuj, analizuj i wyodrębniaj ziarno z klipu źródłowego i stosuj je z powrotem do kompozycji dzięki akceleracji GPU node’a Match Grain. -> Zwiększenie liczby iteracji z wieloma parametrami dostępnymi do zarządzania ziarnem.
Przygotuj ujęcia za pomocą node’a Lens Distortion, wyposażonego w funkcję wprowadzania siatki obiektywu, automatycznego wykrywania linii i nie tylko. à Maksymalizacja wydajności, poprzez wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem ujęcia bez opuszczania Flame.
Zastosowanie wypaczania pikseli do klipu na wykresie Flame Batch lub Batch FX à Szybsza iteracja przy użyciu wyjścia STMap dla node’a lub zewnętrznie wygenerowanego klipu STMap.
Zapisywanie ustawień wstępnych na poziomach użytkownika, projektu i współdzielonym oraz łatwe wdrażanie w dowolnej lokalizacji. à Poprawa wydajności pipeline’u dzięki scentralizowanym opcjom konfiguracji.
Przechowywanie profili użytkownika, preferencji i skrótów klawiaturowych na poziomie pliku użytkownika systemu operacyjnego. Zmniejszenie złożoności projektu dzięki elastycznemu zarządzaniu plikami w sieciach i stacjach roboczych.
Wsparcie dla plików multimedialnych Sony Burano X-OCN-LT oraz Open EXR 3.2. Zmniejszenie złożoności projektu, dzięki elastycznemu zarządzaniu plikami w sieci i stacjach roboczych.
10-bitowe wsparcie dla systemów macOS i Linux dla wysokiej jakości monitorowania sesji zdalnych za pomocą NDI 6 SDK. Przyspieszenie procesu recenzowania i zatwierdzania.
Wsparcie dla systemu Rocky Linux 9.3. Bardziej elastyczny pipeline.
Rosnąca lista certyfikowanych stacji roboczych i komponentów do zwiększenie wydajności pracy.
Flame to narzędzie, które rewolucjonizuje postprodukcję. Automatyzuje złożone procesy takie jak: analiza kamer, ekstrakcja 3D czy kluczowanie obiektów w dynamicznych scenach.
Zaawansowane funkcje Automate Flame pozwalają artystom skupić się na kreatywnych aspektach pracy, eliminując czasochłonne zadania techniczne. Dzięki temu procesy produkcyjne stają się bardziej wydajne, a jakość końcowego materiału jest wyższa, bez konieczności zwiększania nakładu pracy ręcznej.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj nas!
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.