Autodesk Flame

Autodesk dla branży 3D

Autodesk Flame – oprogramowanie do efektów wizualnych 3D

Program Autodesk Flame to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. 


Flame to wyjątkowe, zaawansowane oprogramowanie VFX, które wspomoże cały proces postprodukcji. Począwszy  od edycji, korekcji kolorów, efektów wizualnych, kompozycji i animacji. Od ponad dwudziestu lat jest głównym wyborem agencji reklamowych i reżyserów filmowych do tworzenia wysokiej jakości efektów wizualnych i wykończania ich filmów.


Flame zawiera efektywne narzędzia do komponowania 3D, tworzenia efektów wizualnych i prac wykończeniowych. Zintegrowane środowisko pracy oznacza możliwość szybszego komponowania, tworzenia zaawansowanych grafik, korekcji barw i korzystania z wielu innych funkcji.
Autodesk aktywnie wrzuca tutoriale dotyczące Flame, w których można zobaczyć ogólne możliwości programu. Tutaj wprowadzenie:

Flame jest mało znanym produktem w Polsce, ale np. w USA jest uważany za najlepsze oprogramowanie All-in-One do postprodukcji w branży filmowej! Może warto dać mu szanse?

Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj nas!


Autodesk Flame 2022 – nowości wersji

Rodzinie Flame zaufali najlepsi artyści od ponad 25 lat w zakresie 2D/3D, kompozycji, edycji, kluczowania, trackowania i koloru.

Flame 2022


Flame 2022 wprowadza jeszcze jeszcze większą elastyczność twórczą i znaczne przyspieszenie przepływu pracy. Opierając się na wprowadzonych po raz pierwszy w zeszłym roku funkcjach opartych na machine-learning! W tym roku wykorzystanie sztucznej inteligencji jest jeszcze bardziej widoczne przy: izolowaniu ludziej twarzy, w raz z wysoce pożądanym GPU Defocus effect i finalnych „dopieszczeń” obrazu w raz z obsługą Dolby Vision HDR.

autodesk flame flame-2020.2-compare-batch


Camera Analysis Node – Motion Matchmove Solver

Nowe narzędzie Camera Analysis. Ten nowy moduł wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy rekonstrukcji sceny podobne do tych wykorzystywanych w pojazdach autonomicznych i rekonstrukcji chmury punktów z reality capture. Poprzez połączenie obu technik Structure from Motion ( SfM ) i wizualnego mapowania i lokalizacji (SLAM), generuje tysiące dokładnie trackowanych punktów! Node z Camera Analysis może działać w trybie manualnym lub w pełni automatycznym i dzięki uczeniu maszynowemu wyszukuje i zaznacza nieprawidłowe czy niechciane obiekty.

Ten zestaw narzędzi umożliwia artystom Flame szybkie umieszczanie obiektów 3D w ruchomym ujęciu i stosowanie maskowania w celu komponowania, dodania efektów lub zmiany gradacji kolorów.


Integrated Finishing Toolset

  • Rozszerzone wsparcie dla Tangent Hub’s Arc, Element, Wave 2, Ripple, and Element-Vs
  • Colour Management LUT Loader Matchbox: nowy shader ColourMgmt umożliwia importowanie plików LUT albo Color Transform bezpośredni w Action i nodach Image. Artyści mogą następnie zastosować swój „wygląd” na całości lub części obrazu za pomocą metody Selective


Blackmagic RAW Support – Camera Raw Media

Możliwość importu plików mediowych Blackmagic Design RAW


NDI® – Software Video Preview

W ramach ciągłych wysiłków na rzecz dostarczania rozwiązań do pracy zdalnej, artyści mogą teraz oferować wysokiej jakości prezentacje, wielu zdalnym widzom dzięki interfejsowi urządzenia sieciowego (NDI®). Obsługa strumieniowego przesyłania podglądu wideo NDI® umożliwia artystom przesyłanie wideo na pełnym ekranie w sieci komputerowej IP w Flame, Flare i Flame Assist. NDI® jest kompatybilny z oprogramowaniem do webcastów, takim jak OBS studio, Skype, Zoom, Ecamm Live lub usługami w chmurze, takimi jak SetStream (https://setstream.io). Korzystając z narzędzi innych firm, podgląd wideo Flame można również przesyłać strumieniowo do publicznych usług przesyłania strumieniowego, takich jak YouTube Live, Facebook, Periscope i Twitch.


Community-requested Updates

Wiele ulepszeń wprowadzono kierując się opiniami użytkowników np. usprawniona instalacja i konfiguracja na systemach Linux, wiele Gmask legacy dostępnych także w GMask Tracer, powiększony widok krzywych w MasterGrade, dodana obsługa Python 3.


GPU-Accelerated Defocus Effect

Nowy efekt Physical Defocus ułatwia dodawanie głębi ostrości w ujęciach. Efekt ten może być stosowany w Batch jako samodzielny Matchbox lub w Image Selective w połączeniu z wygenerowaną mapą AOV Depth.

Autodesk Flame GPU-Accelerated Defocus Effect


Machine Learning-Powered Human Face Segmentation

Nowy Semantic key do izolacji ludzkiej twarzy dodaje możliwość wykluczenia odcieni alpha dla skóry, oczu, ust, nosa, policzków, brody i uśmiechu. Przydatne w trakcie kompozycji i kosmetycznego upiększania.

Autodesk Flame Machine Learning-Powered Human Face Segmentation


Integrated Finishing Enhancements

Flame 2021 wprowadza nowy sposób na szybkie zapisywanie i przywracanie gradientu kolorów i FX działa w Explorer. Image node może byc teraz przesunięty do panelu Explorer i zapisany jako skrót. Selective layers  można również zapisywać indywidualnie, aby można je było przywołać
w dalszej części Timeline lub w innej sekwencji całkowicie.

Autodesk Flame Integrated Finishing Enhancements


Nadążanie za potrzebami klientów czyli szybkie tworzenie pięknych projektów to zawsze była domena Flame’a, która w tej edycji jeszcze bardziej została rozbudowana. Narzędziem usprawniającym proces jest np. nowy tryb podglądu wideo „Viewing Area”, który jeszcze bardziej ułatwia kontakt z klientem. Umożliwia łatwe udostępnianie podglądu pracy na dużych monitorach. Wszystkie obszary robocze artystów są widoczne, zarówno: storyboard, manager i schematic. Flame 2021 dodaje także nowe gotowe kształty GMask.

Autodesk Flame GMask


Dolby Vision HDR Authoring and Display Workflow

Dzięki możliwości dostarczania dokładniejszych, realistycznych kolorów, Dolby Vision HDR szybko stał się standardem dla treści tworzonych dla usług przesyłania strumieniowego takich jak Netflix, Hulu, AppleTV + i Disney +.

Autodesk Flame Dolby Vision HDR Authoring and Display Workflow

 

To nie są wszystkie nowości w Flame 2021, napisałem o tych najważniejszych. Flame nie jest jeszcze popularnym produktem na naszym rodzimym rynku ale wiele światowych firm z branży filmowej z niego korzysta. Może pora sprawdzić jego możliwości?


Flame – wymagania sprzętowe i systemowe

Flame działa tylko na systemach macOS i Linux

Minimalne wymagania programu Flame:

LINUX macOS
System operacyjny CentOS 7.4 albo CentOS 7.6
  • High Sierra 10.13.x,
  • Mojave 10.14.x
  • Catalina 10.15.1+: tylko Flame Family 2020.2 lub 2020.3 
  • MacOS 10.15.0 Catalina nie jest wspierana przez Flame
GPU NVIDIA M6000 lub nowsza Minimum 4 GB VRAM
CPU Intel 64 multi-core processor Intel 64 multi core processor
RAM 64 GB 16 GB


Ile kosztuje Flame?


Cena programu Flame zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.


Flame 2022 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user
Cena:
15 823,62 zł netto
3 460,00 € netto
Flame 2022 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user - odnowienie
Cena:
15 069,02 zł netto
3 295,00 € netto

 

Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!





Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Ciężarówka.


    Promocje