Arnold Render jest silnikiem renderującym stworzonym pierwotnie przez firmę Solid Angle. Po fuzji z Autodesk został zaimplementowany do programów graficznych 3ds Max i Maya (w cenie subskrypcji) zastępując stary i nierozwijany silnik MentalRay.
Arnold swoje początki miał w 1997 roku, gdy Marcos Fajardo zdecydował się stworzyć swój własny silnik renderujący. Od tamtej pory Arnold był używany w przeszło trzystu największych firmach, w tym: ILM, Framestore, MPC, The Mill, oraz Digic Pictures. Arnold był głównym narzędziem w wielu światowej sławy produkcjach, m.in.: „Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”, „Straszny Dom”, „Grawitacja”, czy „Pacific Rim”.
Z „Arnoldem” u boku użytkownicy takich programów jak np. 3ds Max czy Maya dostają narzędzie do tworzenia najwyższej jakości prac w nowym, poszerzającym możliwości posiadanego oprogramowania silniku.
Silnik renderujący wbudowany w oprogramowanie 3ds Max, Maya.
Prostota w ustawieniach renderu.
Działanie oparte na technologii CPU oraz GPU – możemy renderować z wykorzystaniem karty graficznej, co potrafi bardzo mocno przyspieszyć render.
Identyczne ustawienia przy renderowaniu zarówno w CPU oraz GPU.
Standardowe materiały – jedna z głównych cech Arnolda, to proste materiały, których konfiguracja opiera się na kilku suwakach, a i tak pozwalają one uzyskać fotorealistyczny wygląd.
Rendering interaktywny – podgląd w czasie rzeczywistym materiałów w scenie.
Wsparcie dla Fur i innych „włochatych” materiałów – Arnold wśród wszystkich renderów najlepiej radzi sobie z materiałami które posiadają włosy jak dywany, narzuty czy właśnie ludzkie włosy.
Możliwość dokupienia licencji rocznych do starszych wersji oprogramowania 3Ds Max lub innych programów.
Doceniany przez firmy pracujące na swoich pluginach z powodu łatwego do użycia języka C++ API z Python.
Optymalizacja Arnolda umożliwia renderowanie ogromnych scen przy mniejszym zużyciu zasobów komputera.
Jest na tyle skalowalny, że używany do każdego rodzaju projektów.
Integracja z Bifrost.
Czym Arnold się wyróżnia na tle pozostałych silników?
Fotorealizm
Silnik ten generuje fotorealistyczne obrazy, cechujące się wysoką jakością, oraz tym, że mogą zostać wykreowane w piorunująco szybkim czasie. Tak jak np. postać i ubiór Rocket’a – jednego z bohaterów marvelowskiego hitu 'Strażnicy Galaktyki’.
Interfejs Arnold’a jest prosty i intuicyjny. Jest on zaprojektowany dla artystów, dzięki czemu prostota użytkowania jest postawiona na pierwszym miejscu.
Arnold, dzięki swojej intuicyjności i prostocie użytkowania, pozwala na wygodną przesiadkę z innych, konkurencyjnych silników. Czas potrzebny do poznania Arnolda jest zredukowany do niezbędnego minimum.
Arnold jest dostępny na wszystkie wiodące systemy operacyjne: Windows, MacOS, oraz Linux, jako wtyczka do programów graficznych: Maya, 3ds Max, Houdini, Cinema 4D, oraz Katana.
Oprogramowanie Arnold można zakupić osobno lub jako jeden z elementów Media & Entertainment Collection. Cena programu Arnold zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.
Arnold Render – licencja – subskrypcja 1 rok – single-user
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.
Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja
Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
Możliwe okresy wynajmu 1 miesiąc, 1 rok lub 3 lata
Zalety:
Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
Praca na najbardziej aktualnych wersjach
Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
Aktualizacja dla Silnika Arnold wnosi sporo usprawnień, o których warto wspomnieć gdyż dodają sporo ciekawych zmian.
Wymagania rynku stale rosną, przez co firma Solid Angle stale pracuje by udoskonalić swój raytracer. Optymalizacja by osiągnąć wyższą jakość i szybkość, to cele, które stawia sobie producent. W wersji 5.1 oba te cele zostały spełnione, Arnold jest szybszy i lepiej odwzorowuje rzeczywistość.
Nowe narzędzia w Arnold 5.1:
Optix Denoiser
Technologia bazująca na NVIDIA AI, od teraz jest zaimplementowana do silnika Arnold.
Arnold Denoiser
Samodzielne narzędzie oferujące stabilność tak potrzebną podczas eliminowania ostatecznego szumu (noise).
Alembic Procedural
Poprawa eksportu do formatu Alembic pozwala pozwala na lepszą obsługę wyeksportowanych materiałów przez programy zewnętrzene. Powinno to zniwelować problemy związane z poprawą wyeksportowanych plików w samym kodzie.
Toon Shader
Nowy dodatkowy shader, jest częścią narzędzia Contour Filter, pozwalającego na nie-fotorealistyczne wizualizacje (NPR). Nowe style i efekty mogą być teraz łatwiej współpracować z innymi rodzajami shaderów.
Rozbudowane statystyki
Stworzono nowe drzewko z logami (w formacie JSON), oraz dodano serię narzędzi do debugowania procesu renderowania.
Premiera silnika renderującego Arnold 6 (2020) wprowadza sporo nowości i usprawnień. Oto najważniejsze z nich:
Ulepszona obsługa języka Open Shading Language (OSL).
Ulepszona obsługa volumes OpenVDB.
Tekstury są teraz ładowane na żądanie zamiast na początku renderowania, co pomaga zmniejszyć zużycie pamięci i zaoszczędzić czas pojawienia się tzw. pierwszego piksela.
Czas do pierwszego piksela jest teraz krótszy dzięki także wielu ulepszeniom, w tym wydajniejszemu buforowaniu NVIDIA OptiX.
Zużycie pamięci Bounding Volume Hierarchy (BVH) używana przez geometrię jest zredukowana nawet o 50% w przypadku dużych siatek.
Pierwsza wersja nowego shadera Shadow Matte została dodana do renderera za pomocą GPU.
Usunięto nadmierne źródła noise, takie jak szum pośredni w załamaniach lub odbiciach. GPU noise jest teraz na równi z szumem procesora podczas korzystania z próbkowania adaptacyjnego, które zostało ulepszone, aby zapewnić jeszcze szybsze i bardziej przewidywalne wyniki niezależnie od używanego modułu renderowania.
W GPU obsługiwana jest większość świateł, w tym portale. Wszystkie kamery są teraz obsługiwane a także większość shaderów.
Ulepszenia renderowania progresywnego: Zużycie pamięci w renderowaniu progresywnym zostało znacznie zmniejszone i jest teraz nawet 10-krotnie mniejsze.
Renderowanie na wielu GPU bez NVLink jest teraz dużo lepiej skalowane.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.