Idealny dla każdej branży: Jesteś architektem i potrzebujesz perfekcyjnego obrazu swojego projektu? Może jako wizualizator potrzebujesz świetnie wyglądającego renderu w szybkim czasie i możliwości modyfikacji? Firma Chaos Group wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów.
Już przy swojej premierze w 1997 roku silnik V-Ray podbił serca wielu użytkowników. Jego producent – Chaos Group do dziś prężnie rozwija swój projekt, dzięki czemu cały czas utrzymuje się w czołówce branży. Z jego możliwości korzystają miliony użytkowników na całym świecie.
Program jest na bieżąco udoskonalany, przez co jest liderem pośród silników renderujących. Im wyższa wersja tym silnik renderuje bardziej fotorealistycznie i szybciej. Interface również nie pozostaje bez zmian, wciąż jest udoskonalany i są wnoszone do niego nowe funkcjonalności.
Dzięki renderowi CPU wprawiony użytkownik jest w stanie wygenerować niemal idealny obraz 3D, zaś za pomocą renderu GPU można w piorunującym tempie wygenerować fotorealistyczny obraz 3D. Chaos Group opracował również innowacyjny rendering hybrydowy, w którym procesor i karta graficzna współpracują przy generowaniu obrazu.
V-Ray dzięki swojej wszechstronności, prostocie użytkowania, oraz zdolności generowania obrazów najwyższej jakości będzie idealnym narzędziem dla każdego architekta, designera, oraz twórcy filmowego.
Zobacz gdzie i w jaki sposób użyto poprzednie wersje tego popularnego oprogramowania:
![]() |
V-Ray asset library Wygodna i bardzo przejrzysta biblioteka ponad 500 gotowych materiałów! W dodatku podzielonych na kategorie np. plastik, ceramika, metal, papier. |
||
![]() |
Material presets Gotowe presety najpopularniejszych materiałów takich jak aluminium, chrom, szkła oraz wiele, wiele innych! W każdych można zmienić ustawienia żeby dopasować je odpowiednio do swoich wymagań. |
||
![]() |
Layered compositing Dodanie warstw pozwala precyzyjnie wykończyć wizualizację bezpośrednio w nowym V-Ray Frame Buffer. Nie jest to może aż tak rozbudowane, jak w programie Photoshop, ale już teraz daje możliwość podstawowej postprodukcji bez wychodzenia z 3ds Max’a! |
||
![]() |
Light mix Świetna opcja, która pozwala na ingerencję w już wyrenderowany obraz i zmianę ustawionych świateł. Nie potrzebujemy zmieniać, wyłączać i włączać świateł i kolejny raz renderować, tylko możemy to zmienić już bezpośrednio po renderze jednym kliknięciem. |
||
![]() |
Poprawiony system Sun and Sky Nowy model Sun and Sky poprawia sporo funkcji oświetlenia GI, a zwłaszcza zachodu słońca – przejścia tonalne wyglądają dużo subtelniej! |
||
![]() |
Sheen Layer Twórz miękkie tkaniny z mikrowłóknami, takie jak aksamit, satyna i jedwab, korzystając z nowych opcji połysku w zaktualizowanym module V-Ray Material. |
||
![]() |
Texture randomization Automatycznie usuwaj uporczywe kafelkowanie tekstury! Dzięki nowej opcji (Stochastic tiling) i zastosowaniu funkcji VRayUVWRandomizer, powtarzalność tekstury nie jest aż tak widoczna. |
||
![]() |
Material previews Nowe próbki renderowanego materiału pokazują dokładnie, jak będą wyglądać twoje materiały na końcowej wizualizacji. |
||
1. Program V-Ray – wiodący w branży silnik renderujący, który umożliwia tworzenie fotorealistycznych obrazów bądź animacji. W pakiecie zawarte są następujące wersje: V-Ray for 3ds Max, V-Ray for Maya, V-Ray for SketchUp, V-Ray for Rhino, V-Ray for Revit, V-Ray for Unreal, V-Ray for Houdini, V-Ray for Nuke, V-Ray for Cinema 4D, V-Ray for Blender
2. Plugin Phoenix FD do symulacji płynów, dymu, ognia. Umożliwia stworzenie realistycznych efektów płynów, takie jak ogień, dym, ciecz, ocean, mgła oraz wiele innych. Szybka konfiguracja, wbudowane wstępne ustawienia oraz proste sterowanie z pewnością ułatwią pracę.
W wersji dla 3ds Max i Maya:
3. Ponad 1000 ultra realistycznych skanów materiałów VRScans. Biblioteka perfekcyjnie zeskanowanych materiałów, począwszy od plastiku, metalu, skóry czy nawet bardziej skomplikowanych lakierów samochodowych.
4. Project Lavina – w skrócie przeglądanie sceny w czasie rzeczywistym. Przygotowanie sceny do działania w czasie rzeczywistym zabiera sporo pracy i jest skomplikowane, ale w Project Lavina to kwestia paru kliknięć. Nawet w przypadku produkcji bardzo szczegółowych scen, można eksplorować i pracować w nich od razu.
5. Chaos Cloud – 20 punktów do szybkiego renderowania w chmurze (20 punktów rocznie).
– Praca praktycznie bez ograniczeń począwszy od wyboru odpowiedniego oprogramowania do tworzenia fotorealistycznych renderów, aż po symulację czy eksplorację scen w czasie rzeczywistym.
– Jedna licencja do wszystkiego, więc nie trzeba pamiętać o często różnych datach odnowień poszczególnych programów.
– Zawsze dostęp do aktualnych wersji oprogramowania.
– Możliwość instalacji na kilku komputerach (lecz korzystanie w danej chwili na jendym).
– Bardzo korzystna cena.
Zoptymalizowano rdzeń Ray Tracing dla metod brute force oraz śledzenia promieni. W porównaniu do wersji 1.5 uzyskano wzrost prędkości renderingu od 5 razy szybciej. Przejdź do zakładki „Tutoriale” aby dowiedzieć się więcej.
W V-Ray 3.0 został wdrożony prostszy interfejs użytkownika. Silnik zawiera 3 tryby opcji: podstawowy, zaawansowany i ekspert, które można przełączać w dowolnym momencie. Pozwala to na swobodną pracę artystów początkujących oraz zaawansowanych.
V-Ray 3.0 wprowadza nowy Progressive Production Renderer. Działa na tej samej zasadzie na jak w V-Ray RT. Rendering progresywny jest prosty, intuicyjny rozwiązanie i działa na każdej scenie. Jest kompatybilny ze wszystkimi funkcjami V-Ray , w tym Irradiance, Light Cache, SSS, Render Elements, itd. Przejdź do zakładki „Tutoriale” aby dowiedzieć się więcej.
Aby przyspieszyć szybkość pracy artystów jeszcze bardziej, V-Ray 3.0 wprowadza szybkie ustawienia i rozszerzoną listę presetów jakości i szybkości renderingu.
W oknie Quick Settings użytkownik może zmieniać ustawienia za pomocą jednego suwaka oraz gotowych ustawień renderingu na potrzeby danej sceny. Do wyboru są możliwości wyboru ustawień dla wnętrz, zewnętrznych, animacji, itp. Użytkownicy mogą zapisać i udostępniać swoje własne ustawienia innym.
V-Ray 3.0 wprowadza funkcjonalność VRmat pod 3ds Max (dawniej Vismats), które są uniwersalnymi shaderami do stosowania na wielu aplikacjach. Na przykład materiał VRmat mogą być tworzone w V-Ray pod 3ds Max i przekazywane bezpośrednio do V-Ray pod Maya, SketchUp* lub Rhino*. Funkcjonalność VRmats otwiera drzwi do łatwego udostępniania zasobów.
* Wsparcie już niebawem.
Nowe wydanie zawiera wiele nowych i udoskonalonych Shaderów: skóry, ray-traced SSS oraz wsparcie dla OSL (Sony Open Shading Language).
Nowy silnik wprowadza ulepszenia i optymalizacje cieniowania i renderowania półprzezroczystych milionów pasm włosów. Pierwsze testy pokazują 15-krotny wzrost wydajność renderowania.
V-Ray 3.0 wspiera format plików Alembic (. ABC) i mogą być ładowane przy użyciu tej samej procedury jak V-Ray proxy.
Zgodność kolorów wyjściowy jest niezbędna do dobrej pracy użytkowników. V-Ray 3.0 został rozszerzony do wykorzystania różnych definicji kolorów w tym LUT, ICC Profiles i OpenColorIO.
V-Ray 3.0 obsługuje dane zapisane w formacie OpenEXR. Obrazy są zdolne do przechowywania wartości kolorów i szczegółowe informacje dla każdego piksela.
Nowy silnik zawiera unikalną funkcję kontrolowania obszarów renderowania za pomocą maski. Korzystanie z nowej funkcji Maska Render umożliwia użytkownikowi zdefiniować dowolny kształt obszaru renderowania.
Optymalizacja obsługi renderingu GPU CUDA przy współpracy z firmą NVIDIA. Dodania została obsługi motion blur, instancing. Rendering GPU jest ciągle rozwijany.
Popularna funkcja distributed rendering dająca możliwość renderowania na wielu komputerach została rozbudowana. Jest ona dostępna w Production Renderer, RT i teraz w Progressive Renderer. Ciągły problem ze ścieżkami plików tekstur przy renderingu sieciowym w różnych topologiach sieci został rozwiązany. W V-Ray 3.0 została dodana funkcja udostępniania plików zewnętrznych do sceny.
Również ta wersja wprowadza końcowy rendering produkcji ramki na GPU z zaktualizowanym V-Ray RT. Podobnie jak V-Ray dla 3ds Max, Maya 3.3 dodaje nowy Variance-based Adaptive Sampler który umożliwia lepsze wykrywania hałasu i czystsze obrazy. A to tylko kilka z wielu nowych funkcji.
Szybszy Volume Rendering
• Szybszy rendering głośności i probabilistyczny próbkowania
• Obsługa OpenVDB bufory z Houdini 15 i FumeFX
• Dodatkowa obsługa wielkości podglądu obiektów w rzutni
Lepsza globalna iluminacja:
Bardziej wytrzymałe GI caustics dla lepszego rozprzestrzeniania światła oraz bardziej naturalnego oświetlenia wnętrza sceny
OpenSubdiv 3.0:
• Obsługa najnowszej wersji OpenSubdiv
• 2x zwiąkszona wydajność
Dodano wsparcie dla zestawów kolorystycznychXGEN:
• lepsza wydajność zbiory XGEN Cache do plików sceny V-Ray
• Wsparcie dla przemieszczenia, podziału i VRayUserColor
• Wsparcie dla animacjiInterfejs użytkownika
• Zoptymalizowano interfejs użytkownika i domyślne ustawienia renderowania
Frame Buffer został roszeżony o nowe opcje takie jak kontrola kontrastu, jasności, barwy oraz zapis ustawień do pliku.
W tym filmie pokazujemy poprawę szybkości renderowania V-Ray 3.0.
Nowy pasek narzędzi V-Ray pozwala używać szybciej najczęściej używanych opcji. W silniku zapisano 4 gotowe presety ustawień światła.
W tym filmie możemy przyjrzeć się jak działa rendering progresywny w V-Ray 3.0.
W tym filmie pokazujemy, szybki przykład tworzenia włosów za pomocą wtyczki Ephere’s Ornatrix i porównanie wzrostu wydajności renderowania w V-Ray 3.0.
Stworzono bibliotekę uniwersalnych materiałów VRmats, które można używać na wielu platformach. Materiały można pobierać ze strony Chaos Group po zalogowaniu się.
Warto mieć jednak na uwadze, że im wyższy poziom skomplikowania projektu i im szybciej będziemy chcieli wygenerować obraz, tym mocniejszy komputer będziemy musieli posiadać. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z naszą wykwalifikowaną kadrą.
Zobacz wszystkie produkty i opcje zakupu >>
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
V-Ray RT GPU obsługuje teraz włosy i futro, rozpraszanie podpowierzchniowe i światła cache. Ponadto, została dodana obsługa Microfacet GTR / GGX BRDF, idealna do twardych powierzchni, takich jak metal.
Inne udogodnienia to:
Nie tylko pozwala na szybsze obliczenie oświetlenia sceny ale także przyspiesza naszą pracę podczas jej tworzenia. Jego szczególnym udoskonaleniem jest inteligentne wykrywanie szczelin, przez które mogłoby padać światło dzienne, oraz obliczenie go tylko i wyłącznie w tej szczelinie.
Można również ręcznie rozlokować tzw. Skyportals, narzędzie które właśnie imituje światło dzienne, przy każdym oknie, drzwiach i innych tego typu szczelinach. Może być to szczególnie problematyczne przy większych projektach.
By ominąć tą konieczność firma Chaosgroup stworzyła i przypisała uczący się algorytm, który w oparciu o Light Cache oblicza w których miejscach światło typu dome light najmocniej oddziaływuje na scenę.
Dzięki adaptującemu się światłu Dome Light, narzędzia Skylight Portal nie są więcej potrzebne. Dome Light automatycznie wykryje szczeliny i zastosuje odpowiednie oświetlenie. Znacznie przyspiesza to tworzenie sceny, oraz jest dużo bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych metod.
Adaptive Dome Light jest również dużo bardziej precyzyjne. W niektórych scenach jak ta zaprojektowana poniżej przez Bertranda Benoit’a wyraźnie widać poprawę w ustawieniu Global Illumination, a to ze względu na bardziej precyzyjny strumień światła padający do wnętrza budynku, który jest mniej rozproszony i przez to w mniejszym stopniu zakłóca ciemniejsze zakamarki, w których powinny być bardziej widoczne np. efekty Global Illumination.
Efekt prędkości renderowania i jakości jest bardzo zależny od typu tworzonej sceny. Możemy odczuć efekty szybkości renderowania od 10% do nawet 700%.
Podsumowując:
Czasy renderowania są mocno zależne od ilości promieni i próbek potrzebnych by stworzyć perfekcyjny, fotorealistyczny obraz. By zrobić to lepiej i szybciej Chaosgroup udoskonaliło swój czołowy produkt, by działał w bardziej inteligentny sposób. V-Ray analizuje scenę i optymalizuje promienie świetlne.
Użytkownicy V-Ray’a dla 3ds Maxa mogą pobrać wersje testową rejestrując się na stronie producenta i przetestować ją na własnych projektach. Adaptive Dome Light jest jednym z wielu usprawnień zapowiedzianych w ramach wielkiej aktualizacji V-Ray’a, która będzie w przyszłości dostępna również na inne platformy.
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.