Menu

V-Ray

Autodesk dla branży 3D

Informacje o V-Ray

Silnik renderujący V-Ray jest obecnie jednym z najpopularniejszych narzędzi do generowania fotorealistycznych wizualizacji 3D. V-Ray tworzony przez jest firmę Chaos Group dlatego znany jest także jako Chaos V-Ray.  Jego zalety zostały docenione przez wiele branż, zarówno przez projektantów i architektów, jak i specjalistów od efektów specjalnych i producentów gier.  Sukces V-Ray wynika przede wszystkim z doskonałej jakości grafiki, która zachwyca szczegółowością i wiernym oddaniem rzeczywistości. Silnik obsługuje wiele różnych technik oświetlenia, materiałów i teksturowanie powierzchni, pozwalając na uzyskanie bardzo realistycznych efektów w krótkim czasie.

V-Ray to nie tylko narzędzie dla profesjonalistów, ale także dla początkujących artystów 3D. Ponadto silnik oferuje obszerną bibliotekę modeli przedmiotów oraz elementów otoczenia, gotowych do wykorzystania we własnych projektach. Dzięki swojej uniwersalności V-Ray stał się synonimem wysokiej jakości wygenerowanego obrazu.

Już podczas swojej premiery w 1997 roku silnik V-Ray podbił serca wielu użytkowników. Jego producent, Chaos Group, do dziś prężnie rozwija swój projekt, dzięki czemu cały czas utrzymuje się w czołówce branży. Z jego możliwości korzystają miliony użytkowników na całym świecie.

Chcesz sprawdić wymagania sprzętowe Vray – przejdź do odpowiedniej zakładki >>


Licencje V-Ray Solo, Premium i Enterprise

Aktualne wersje programu V-Ray to licencje tzw. all-in-one. Co to oznacza? Że już nie musisz kupować wersji dedykowanej pod konkretny program (np. V-Ray for 3ds Max, V-Ray for SketchUp, itp.). Każda z licencji V-Ray Solo i V-Ray Premium działa z każdym kompatybilnym programem, więc bez obaw można migrować np. ze SketchUp na 3ds Max, bo Twój silnik renderujący wciąż będzie działać!

Przykładowe rendery

©ChaosGroupTV


Fotorealizm dzięki V-Ray

Program jest stale rozwijany, dzięki czemu pozostaje liderem pośród silników renderujących. Im wyższa wersja, tym silnik renderuje szybciej i uzyskuje bardziej realistyczne rezultaty. Interfejs również nie pozostaje bez zmian, wciąż jest udoskonalany i są wnoszone do niego nowe funkcjonalności.

Dzięki renderowi CPU wprawiony użytkownik jest w stanie wygenerować niemal idealnie fotorealistyczny obraz 3D, zaś render GPU pozwala na znaczne przyspieszenie procesu. Chaos Group opracował również innowacyjny rendering hybrydowy, w którym procesor i karta graficzna współpracują przy generowaniu obrazu.

Czym tak naprawdę różni się V-Ray od innych silników?

Przede wszystkim jego niezrównana wydajność sprawia, że jest w stanie przetwarzać duże i skomplikowane sceny bez żadnego problemu oraz oferować szybkie wyniki końcowe nawet przy wysokiej jakości renderingu. V-Ray wykorzystuje nowoczesne techniki, jak na przykład Global IlluminationPhysically-Based Material Library czy Dynamic Bucket Rendering, które pomagają w uzyskaniu jeszcze lepszych efektów końcowych. Bez wątpienia V-Ray to najlepszy wybór dla tych wymagających profesjonalnej jakości renderingu.

scanlinevfx-captain-america-winter-soldier-vfx-film-vray-3ds-max

 


W jakich branżach sprawdzi się V-Ray?

Silnik renderujący V-Ray stanowi obecnie jedno z najważniejszych narzędzi dla wielu branż wymagających fotorealistycznych wizualizacji.

  • W sektorze architektonicznym V-Ray pozwala na dokładne odwzorowanie elementów budynków, przestrzeni publicznych czy ogrodów. Dzięki niemu można stworzyć wirtualną rzeczywistość wyglądem bardzo zbliżoną do rzeczywistości fizycznej, co pozwala projektantom i klientom na obejrzenie inwestycji jeszcze przed jej zrealizowaniem.
  • W branży filmowej podobne korzyści płyną z wykorzystania silnika V-Ray. Na potrzeby produkcji filmowej, składającej się zarówno z kamer realnych jak i cyfrowych, dzięki użyciu V-Ray możliwe jest dokładne odwzorowanie efektu światła oraz kolorów użytych w scenografii. To samo dotyczy animacji 3D – dzięki temu silnikowi twórcy mogą uzyskać niezwykle realistyczny obraz.
  • Kolejnym przykładem branży, gdzie sprawdza się V-Ray, jest projektowanie produktów przemysłowych. Przed rozpoczęciem produkcji możliwe jest wykonanie fotorealistycznej wizualizacji danego urządzenia lub mebla, co daje nie tylko lepszy ogląd produktu, ale także umożliwia wprowadzenie zmian dopiero na etapie komputerowej pracy nad projektem.

V-Ray dla architektów

Silnik renderujący V-Ray to niekwestionowanie jeden z najlepszych fotorealistycznych silników na rynku. Jest on szczególnie popularny w branży architektonicznej, gdzie umożliwia projektantom prezentowanie swoich koncepcji w sposób niemal realistyczny. Dzięki temu narzędziu można szybciej i łatwiej przekonać klientów do swoich pomysłów oraz dostarczać im wizualizację gotowych projektów. Co istotne, V-Ray jest bardzo elastyczny i pozwala na dużą swobodę eksperymentowania z różnymi ustawieniami, co daje ogromne możliwości dla kreatywnych pracowników.

W przypadku architektury, V-Ray oferuje wiele specjalnych funkcji, które pozwalają na jeszcze lepsze wykorzystanie jego potencjału. Jedną z najważniejszych jest „interactive rendering”, czyli interaktywne renderowanie obrazów w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie umożliwia bieżącą edycję materiałów i oświetlenia podczas procesu renderowania, co wpływa znacznie na wydajność pracy i jakość efektów końcowych. Pozwala nam to na przykład na wygaszenie generujących światło lamp już po renderze! Ponadto, V-Ray posiada także specjalne narzędzia do generowania tekstur korzystające z symulacji odbić światła (light mapping) oraz zaawansowany system zarządzania materiałami (material editor), który ułatwia tworzenie złożonych tekstur 3D.

Oto kilka kluczowych funkcji V-Ray dla architektów:

    1. Realistyczne oświetlenie: V-Ray oferuje różne techniki oświetlenia, takie jak globalna iluminacja (GI) i światła HDR, które pozwalają na uzyskanie realistycznego oświetlenia pomieszczeń i zewnętrznych przestrzeni.
    2. Wysokiej jakości materiały: V-Ray oferuje bibliotekę wysokiej jakości materiałów, które są gotowe do użycia w projektach architektonicznych, takich jak drewno, szkło, metal, beton i wiele innych.
    3. Możliwość tworzenia materiałów: Można także tworzyć własne materiały z różnymi właściwościami, takimi jak refleksja, przezroczystość, chropowatość, itp.
    4. Symulacja oświetlenia naturalnego: V-Ray umożliwia symulowanie oświetlenia naturalnego, takiego jak słońce i niebo, co jest szczególnie przydatne przy projektowaniu budynków w otwartej przestrzeni.
    5. Obsługa formatów plików: V-Ray oferuje obsługę różnych formatów plików, takich jak OBJ, FBX, 3DS, co ułatwia pracę z innymi programami.
    6. Możliwość renderowania w czasie rzeczywistym: V-Ray oferuje również możliwość renderowania w czasie rzeczywistym, co umożliwia architektom szybkie i skuteczne wizualizowanie projektów.
    7. Wsparcie dla różnych wtyczek: V-Ray jest kompatybilny z różnymi programami do projektowania architektonicznego, takimi jak SketchUp, Revit, Rhino i wiele innych.
    8. Obsługa chmury punktów: V-Ray umożliwia tworzenie renderów z chmury punktów, co pozwala na uzyskanie bardzo wysokiej jakości obrazów bez potrzeby posiadania wydajnych maszyn.

 

©ChaosGroupTV

 

V-Ray dla animatorów

V-Ray to jedno z najpotężniejszych narzędzi do renderowania i uzyskiwania fotorealistycznych efektów wizualnych, a także pozwala na szybszy i bardziej efektywny proces animacji. Dzięki niesamowicie zaawansowanym funkcjom V-Ray oferuje wiele możliwości i tworzy bardzo szczegółowe obrazy. Wprowadza one miękkie cienie, odbicia oraz zaawansowane tekstury, co umożliwia odtworzenie realistycznego środowiska.

W przypadku animatorów V-Ray jest często używany do renderingu postaci 3D oraz środowisk. Silnik ten posiada setki zaawansowanych materiałów gotowych do użycia w różnych typach projektów. Wszystkie te funkcje sprawiają, że V-Ray jest wyborem numer jeden dla animatorów Niektóre z kluczowych funkcji V-Ray dla animatorów to:

    1. Globalna iluminacja (GI): V-Ray oferuje różne techniki GI, takie jak Monte Carlo i Brute Force, które pozwalają na uzyskanie realistycznego oświetlenia i cieniowania.
    2. Wysokiej jakości materiały: V-Ray oferuje bibliotekę wysokiej jakości materiałów, które są gotowe do użycia w projektach. Można także tworzyć własne materiały z różnymi właściwościami, takimi jak refleksja, przezroczystość, szorstkość itp.
    3. Globalne ustawienia renderowania: V-Ray pozwala na ustawienie różnych parametrów renderowania, takich jak rozdzielczość, jakość, ilość świateł, jakość cieniowania i wiele innych.
    4. Efekty post-produkcji: V-Ray umożliwia zastosowanie różnych efektów post-produkcji, takich jak tonowanie, korekcja kolorów, efekty świetlne i wiele innych, bez potrzeby korzystania z innych narzędzi.
    5. Obsługa formatów plików: V-Ray oferuje obsługę różnych formatów plików, takich jak OBJ, FBX, 3DS, ale także wiele innych, co ułatwia pracę z innymi programami.
    6. Symulacja płynów: V-Ray oferuje możliwość symulacji płynów, co jest szczególnie przydatne w przypadku animacji związanych z wodą, np. animacje morskie czy animacje związane z basenami.
    7. Praca z kamery: V-Ray umożliwia precyzyjne ustawienie kamery w animacji, co pozwala na uzyskanie interesujących efektów kamery, takich jak efekt dolly, efekt zoomu itp.
    8. Sterowanie kolorami: V-Ray pozwala na kontrolowanie kolorów w animacji, co umożliwia uzyskanie pożądanych efektów wizualnych, takich jak zmiana barw w czasie rzeczywistym.

To tylko kilka z wielu funkcji, jakie oferuje V-Ray dla animatorów. Dzięki nim można uzyskać wysokiej jakości i realistyczne animacje, które przyciągną uwagę widza i przekazują właściwe emocje.

©ChaosGroupTV


Podsumowanie

Silnik renderujący V-Ray jest uważany za najlepszy fotorealistyczny silnik na rynku. Dzięki swojej niezwykłej precyzji i jakości, V-Ray stał się bardzo popularnym narzędziem w branży graficznej. Przy jego pomocy można uzyskać realistyczne efekty światła, cienie i odbicia, a także wybierać różne rodzaje materiałów i tekstur. Jest to idealne rozwiązanie dla projektantów wnętrz, architektów czy producentów filmowych. Wszystkie te cechy czynią z V-Ray’a bezsprzecznie najbardziej realistyczny silnik na rynku.


Wersja V-Ray 5

V-Ray 5 3ds Max lepsze wizualizacje


V-Ray 5 pozwala przygotować renderingi znacznie lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej. Kompozytowy rendering lepiej odświeża twoje sceny w nowym V-Ray Frame Buffer. Szybsza konfiguracja materiałów, dzięki nowym ustawieniom wstępnym i ponad 500 gotowym modułom cieniującym. V-Ray 5 pomaga zaoszczędzić czas i sprawia, że rendery wyglądają jeszcze lepiej!


v-ray 5 dla 3ds max MATERIAL MANAGER

V-Ray asset library

Wygodna i bardzo przejrzysta biblioteka ponad 500 gotowych materiałów! W dodatku podzielonych na kategorie np. plastik, ceramika, metal, papier.

V-Ray 5 presets

Material presets

Gotowe presety najpopularniejszych materiałów takich jak aluminium, chrom, szkła oraz wiele, wiele innych! W każdych można zmienić ustawienia żeby dopasować je odpowiednio do swoich wymagań.

v-ray 5 dla 3ds max Layered compositing

Layered compositing

Dodanie warstw pozwala precyzyjnie wykończyć wizualizację bezpośrednio w nowym V-Ray Frame Buffer. Nie jest to może aż tak rozbudowane, jak w programie Photoshop, ale już teraz daje możliwość podstawowej postprodukcji bez wychodzenia z 3ds Max’a!

v-ray 5 dla 3ds max Light mix

Light mix

Świetna opcja, która pozwala na ingerencję w już wyrenderowany obraz i zmianę ustawionych świateł. Nie potrzebujemy zmieniać, wyłączać i włączać świateł i kolejny raz renderować, tylko możemy to zmienić już bezpośrednio po renderze jednym kliknięciem.

v-ray 5 dla 3ds max Poprawiony system Sun and Sky

Poprawiony system Sun and Sky

Nowy model Sun and Sky poprawia sporo funkcji oświetlenia GI, a zwłaszcza zachodu słońca – przejścia tonalne wyglądają dużo subtelniej!

v-ray 5 dla 3ds max Material_Sheen_Layer

Sheen Layer

Twórz miękkie tkaniny z mikrowłóknami, takie jak aksamit, satyna i jedwab, korzystając z nowych opcji połysku w zaktualizowanym module V-Ray Material.

v-ray 5 dla 3ds max TEXTURE RANDOMIZATION

Texture randomization

Automatycznie usuwaj uporczywe kafelkowanie tekstury! Dzięki nowej opcji (Stochastic tiling) i zastosowaniu funkcji  VRayUVWRandomizer, powtarzalność tekstury nie jest aż tak widoczna.

v-ray 5 dla 3ds max MATERIAL PREVIEWS

Material previews

Nowe próbki renderowanego materiału pokazują dokładnie, jak będą wyglądać twoje materiały na końcowej wizualizacji.


Kolekcja V-Ray



v-ray-collection-lista-silników

V-Ray Collection to dostęp do piętnastu licencji programów do renderingu 3D i symulacji od producenta Chaos Group. A to wszystko w jednej subskrypcji!


W skład Kolekcji V-Ray wchodzą:

1. Program V-Ray – wiodący w branży silnik renderujący, który umożliwia tworzenie fotorealistycznych obrazów bądź animacji. W pakiecie zawarte są następujące wersje: V-Ray for 3ds Max, V-Ray for Maya, V-Ray for SketchUp, V-Ray for Rhino, V-Ray for Revit, V-Ray for Unreal, V-Ray for Houdini, V-Ray for Nuke, V-Ray for Cinema 4D, V-Ray for Blender.


2. Plugin Phoenix FD do symulacji płynów, dymu, ognia. Umożliwia stworzenie realistycznych efektów płynów, takie jak ogień, dym, ciecz, ocean, mgła oraz wiele innych. Szybka konfiguracja, wbudowane wstępne ustawienia oraz proste sterowanie z pewnością ułatwią pracę.

W wersji dla 3ds Max i Maya:


3. Ponad 1000 ultra realistycznych skanów materiałów VRScans. Biblioteka perfekcyjnie zeskanowanych materiałów, począwszy od plastiku, metalu, skóry czy nawet bardziej skomplikowanych lakierów samochodowych.


4. Project Lavina – w skrócie przeglądanie sceny w czasie rzeczywistym. Przygotowanie sceny do działania w czasie rzeczywistym zabiera sporo pracy i jest skomplikowane, ale w Project Lavina to kwestia paru kliknięć. Nawet w przypadku produkcji bardzo szczegółowych scen, można eksplorować i pracować w nich od razu.


5. Chaos Cloud – 20 punktów do szybkiego renderowania w chmurze (20 punktów rocznie).

 


Zalety kolekcji V-Ray:

– Praca praktycznie bez ograniczeń począwszy od wyboru odpowiedniego oprogramowania do tworzenia fotorealistycznych renderów, aż po symulację czy eksplorację scen w czasie rzeczywistym.
– Jedna licencja do wszystkiego, więc nie trzeba pamiętać o często różnych datach odnowień poszczególnych programów.
– Zawsze dostęp do aktualnych wersji oprogramowania.
– Możliwość instalacji na kilku komputerach (lecz korzystanie w danej chwili na jendym).
– Bardzo korzystna cena.


Funkcjonalności V-Ray 3.0 dla 3ds Max

V-Ray-3_architektura


Jeden z najpopularniejszych silników renderujących już w sprzedaży. Wyczekiwany przez użytkowników V-Ray 3.0 dla 3ds Max stał się rzeczywistością. Poznaj jego funkcjonalności.


Szybszy Ray Tracing

Zoptymalizowano rdzeń Ray Tracing dla metod brute force oraz śledzenia promieni. W porównaniu do wersji 1.5 uzyskano wzrost prędkości renderingu od 5 razy szybciej. Przejdź do zakładki „Tutoriale” aby dowiedzieć się więcej.

Vray3_faster


Nowy interfejs użytkownika

W V-Ray 3.0 został wdrożony prostszy interfejs użytkownika. Silnik zawiera 3 tryby opcji: podstawowy, zaawansowany i ekspert, które można przełączać w dowolnym momencie. Pozwala to na swobodną pracę artystów początkujących oraz zaawansowanych.

Vray3_UI


Rendering progresywny

V-Ray 3.0 wprowadza nowy Progressive Production Renderer. Działa na tej samej zasadzie na jak w V-Ray RT. Rendering progresywny jest prosty, intuicyjny rozwiązanie i działa na każdej scenie. Jest kompatybilny ze wszystkimi funkcjami V-Ray , w tym Irradiance, Light Cache, SSS, Render Elements, itd. Przejdź do zakładki „Tutoriale” aby dowiedzieć się więcej.

Vray3_rendering_progresywny


Quick Settings i presety

Aby przyspieszyć szybkość pracy artystów jeszcze bardziej, V-Ray 3.0 wprowadza szybkie ustawienia i rozszerzoną listę presetów jakości i szybkości renderingu.

W oknie Quick Settings użytkownik może zmieniać ustawienia za pomocą jednego suwaka oraz gotowych ustawień renderingu na potrzeby danej sceny. Do wyboru są możliwości wyboru ustawień dla wnętrz, zewnętrznych, animacji, itp. Użytkownicy mogą zapisać i udostępniać swoje własne ustawienia innym.

Vray3_ustawienia


VRmats

V-Ray 3.0 wprowadza funkcjonalność VRmat pod 3ds Max (dawniej Vismats), które są uniwersalnymi shaderami do stosowania na wielu aplikacjach. Na przykład materiał VRmat mogą być tworzone w V-Ray pod 3ds Max i przekazywane bezpośrednio do V-Ray pod Maya, SketchUp*  lub Rhino*. Funkcjonalność VRmats otwiera drzwi do łatwego udostępniania zasobów.

* Wsparcie już niebawem.

V-Ray-3_VRmats


Nowe Shaders

Nowe wydanie zawiera wiele nowych i udoskonalonych Shaderów: skóry, ray-traced SSS oraz wsparcie dla OSL (Sony Open Shading Language).

V-ray-3_shaders


Lepsze włosy

Nowy silnik wprowadza ulepszenia i optymalizacje cieniowania i renderowania półprzezroczystych milionów pasm włosów. Pierwsze testy pokazują 15-krotny wzrost wydajność renderowania.

V-Ray-3_hair


Alembic

V-Ray 3.0 wspiera format plików Alembic (. ABC) i mogą być ładowane przy użyciu tej samej procedury jak V-Ray proxy.

V-Ray-3_alembic


Zaawansowane kolory

Zgodność  kolorów wyjściowy jest niezbędna do dobrej pracy użytkowników. V-Ray 3.0 został rozszerzony do wykorzystania różnych definicji kolorów w tym LUT, ICC Profiles i OpenColorIO.

V-ray-3_advanced_colour


OpenEXR

V-Ray 3.0 obsługuje dane zapisane w formacie OpenEXR. Obrazy są zdolne do przechowywania wartości kolorów i szczegółowe informacje dla każdego piksela.

V-Rauy-3_deep_data


Render Mask

Nowy silnik zawiera unikalną funkcję kontrolowania obszarów renderowania za pomocą maski. Korzystanie z nowej funkcji Maska Render umożliwia użytkownikowi zdefiniować dowolny kształt obszaru renderowania.

V-ray-3_render_mask


RT GPU Render Elements

Optymalizacja obsługi renderingu GPU CUDA przy współpracy z firmą NVIDIA. Dodania została obsługi motion blur, instancing. Rendering GPU jest ciągle rozwijany.

V-ray-3_GPU


Distributed Rendering

Popularna funkcja distributed rendering dająca możliwość renderowania na wielu  komputerach została rozbudowana. Jest ona dostępna w Production Renderer, RT i teraz w Progressive Renderer. Ciągły problem ze ścieżkami plików tekstur przy renderingu sieciowym w różnych topologiach sieci został rozwiązany. W V-Ray 3.0 została dodana funkcja udostępniania plików zewnętrznych do sceny.

V-Ray-3_distributed_rendering

V-Ray 3.3 dla Maya już dostępny!


Obecny V-Ray 3.3 dla Maya zawiera szereg nowych funkcjonalności i ulepszeń. Pierwszą korzyścią,  którą zauważą użytkownicy jest szybkość – przyśpieszenie o 20-50%. Aktualizacja ta umożliwia pobranie dwóch dodatków.

Również ta wersja wprowadza końcowy rendering produkcji ramki na GPU z zaktualizowanym V-Ray RT. Podobnie jak V-Ray dla 3ds Max, Maya 3.3 dodaje nowy Variance-based Adaptive Sampler  który umożliwia lepsze wykrywania hałasu i czystsze obrazy. A to tylko kilka z wielu nowych funkcji.



V-Ray dla Maya 3.3 jest bezpłatną aktualizacją dla wszystkich użytkowników wersji V-Ray 3.x. Użytkownicy będą mogą zalogować się na chaosgroup.com  i pobrać aktualizację.


kot-maya


Nowe funkcje V-Ray 3.3 dla Maya:

  • Stochastic Flakes – Tworzenie ultrarealistyczne materiały z sparkle effects, takich jak  śnieg, piasek i lakierów samochodowych
  • V-Ray Falloff – Funkcja Falloff i Fresnela – funkcja  opartych na oglądanie kierunku dodatkowych efektów
  • Sky Model i Aerial Perspective – Umożliwiają symulację naturalnego wyglądu nieba i umożliwia dodanie realistycznej głębi z perspektywy lotu ptaka
  • V-Ray Clipper z wprowadzonym Render-Time – Tworzenie przekrojów przy użyciu dowolnego obiektu siatkowego


Zaktualizowane funkcje V-Ray 3.3 dla Maya:

Szybszy Volume Rendering
• Szybszy rendering głośności i probabilistyczny próbkowania
• Obsługa OpenVDB bufory z Houdini 15 i FumeFX
• Dodatkowa obsługa wielkości podglądu obiektów w rzutni

Lepsza globalna iluminacja:
Bardziej wytrzymałe GI caustics dla lepszego rozprzestrzeniania światła oraz bardziej naturalnego oświetlenia wnętrza sceny

OpenSubdiv 3.0:
• Obsługa najnowszej wersji OpenSubdiv
• 2x zwiąkszona wydajność

Dodano wsparcie dla zestawów kolorystycznychXGEN:
• lepsza wydajność zbiory XGEN Cache do plików sceny V-Ray
• Wsparcie dla przemieszczenia, podziału i VRayUserColor
• Wsparcie dla animacjiInterfejs użytkownika
• Zoptymalizowano interfejs użytkownika i domyślne ustawienia renderowania

V-Ray 3.0 dla 3ds Max – tutoriale

V-ray3


Aby dowiedzieć się więcej o nowej wersji V-Ray 3.0 dla 3ds Max obejrzyj pierwsze tutoriale prezentowane poniżej.


V-Ray 3.0 for 3ds Max: Ulepszony Frame Buffer

Frame Buffer został roszeżony o nowe opcje takie jak kontrola kontrastu, jasności, barwy oraz zapis ustawień do pliku.


V-Ray 3.0 for 3ds Max: Faster Ray Tracing

W tym filmie pokazujemy poprawę szybkości renderowania V-Ray 3.0.



V-Ray 3.0 for 3ds Max: Quick Settings i V-Ray Toolbar

Nowy pasek narzędzi V-Ray pozwala używać szybciej najczęściej używanych opcji. W silniku zapisano 4 gotowe presety ustawień światła.



V-Ray 3.0 for 3ds Max: Progressive Rendering

W tym filmie możemy przyjrzeć się jak działa rendering progresywny w V-Ray 3.0.



V-Ray 3.0 for 3ds Max: Improved Hair Rendering

W tym filmie pokazujemy, szybki przykład tworzenia włosów za pomocą wtyczki Ephere’s Ornatrix i porównanie wzrostu wydajności renderowania w V-Ray 3.0.


V-Ray 3.0 for 3ds Max: Nowe materiały VRmats

Stworzono bibliotekę uniwersalnych materiałów VRmats, które można używać na wielu platformach. Materiały można pobierać ze strony Chaos Group po zalogowaniu się.



Skontaktuj się z nami


Wymagania sprzętowe i systemowe programu V-Ray

Wymagania systemowe zależą w dużej mierze od stopnia skomplikowania wykonywanego projektu.


Umownym minimum, na którym można efektywnie pracować:

  • Komputer ze wspieranym systemem operacyjnym 64 bitowym
  • Środowisko 3D wspierane przez posiadaną wersję silnika V-Ray
  • Przynajmniej czterordzeniowy procesor z architekturą 64-bitową
  • Minimum 8 GB pamięci RAM
  • Karta graficzna posiadająca minimum 1GB pamięci VRAM


Warto mieć jednak na uwadze, że im wyższy poziom skomplikowania projektu i im szybciej będziemy chcieli wygenerować obraz, tym mocniejszy komputer będziemy musieli posiadać. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z naszą wykwalifikowaną kadrą.


Ile kosztuje V-Ray?


Cena V-Ray zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.


Black Days
Anima ALL - generowanie tłumów 3D - subskrypcja na 1 rok
-40%
Cena:
387,36 € netto
Black Days
V-Ray Solo - licencja na 1 rok
-20%
Cena:
363,84 € netto
Black Days
V-Ray Premium - licencja na 1 rok
-20%
Cena:
527,04 € netto
Black Days
V-Ray Enterprise - licencja na 1 rok
-20%
Cena:
431,04 € netto
V-Ray 6 Render Node - upgrade z V-Ray 5 Render Node - licencja wieczysta
Cena:
300,00 € netto

Zobacz wszystkie produkty i opcje zakupu >>


Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!

V-Ray 3.0 dla 3ds Max z Service Pack 1


Jest już dostępny V-Ray 3.0 dla 3ds Max z Service Pack 1.

V-Ray RT GPU obsługuje teraz włosy i futro, rozpraszanie podpowierzchniowe i światła cache. Ponadto, została dodana obsługa Microfacet GTR / GGX BRDF, idealna do twardych powierzchni, takich jak metal.

Inne udogodnienia to:

  • Nowy VRayInstancer geometryczny plugin dla przykładowych obiektów przy użyciu systemów ParticleFlow
  • Dodano wsparcie dla obiektów OpenSubdiv w plikach Alembic
  • Dużo ulepszeń V-Ray Frame Buffer
  • Aktualizacja do Embree 2.3; Embree może teraz przyspieszyć obiekty V-Ray Proxy, Hair Farm / Ornatrix włosy i sierść.


V-Ray Next


Jeszcze szybszy     |     Jeszcze prostszy     |    Jeszcze bardziej inteligentny

@ChaosGroupTV


Dome Light” – jedna z największych zmian w najnowszej wersji V-Ray

Nie tylko pozwala na szybsze obliczenie oświetlenia sceny ale także przyspiesza naszą pracę podczas jej tworzenia. Jego szczególnym udoskonaleniem jest inteligentne wykrywanie szczelin, przez które mogłoby padać światło dzienne, oraz obliczenie go tylko i wyłącznie w tej szczelinie.

Można również ręcznie rozlokować tzw. Skyportals, narzędzie które właśnie imituje światło dzienne, przy każdym oknie, drzwiach i innych tego typu szczelinach. Może być to szczególnie problematyczne przy większych projektach.

By ominąć tą konieczność firma Chaosgroup stworzyła i przypisała uczący się algorytm, który w oparciu o Light Cache oblicza w których miejscach światło typu dome light najmocniej oddziaływuje na scenę.

Dzięki adaptującemu się światłu Dome Light, narzędzia Skylight Portal nie są więcej potrzebne. Dome Light automatycznie wykryje szczeliny i zastosuje odpowiednie oświetlenie. Znacznie przyspiesza to tworzenie sceny, oraz jest dużo bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych metod.


Adaptive Dome Light jest również dużo bardziej precyzyjne. W niektórych scenach jak ta zaprojektowana poniżej przez Bertranda Benoit’a wyraźnie widać poprawę w ustawieniu Global Illumination, a to ze względu na bardziej precyzyjny strumień światła padający do wnętrza budynku, który jest mniej rozproszony i przez to w mniejszym stopniu zakłóca ciemniejsze zakamarki, w których powinny być bardziej widoczne np. efekty Global Illumination.

©ChaosGroup

Efekt prędkości renderowania i jakości jest bardzo zależny od typu tworzonej sceny. Możemy odczuć efekty szybkości renderowania od 10% do nawet 700%.


Podsumowując:

Czasy renderowania są mocno zależne od ilości promieni i próbek potrzebnych by stworzyć perfekcyjny, fotorealistyczny obraz. By zrobić to lepiej i szybciej Chaosgroup udoskonaliło swój czołowy produkt, by działał w bardziej inteligentny sposób. V-Ray analizuje scenę i optymalizuje promienie świetlne.

Użytkownicy V-Ray’a dla 3ds Maxa mogą pobrać wersje testową rejestrując się na stronie producenta i przetestować ją na własnych projektach. Adaptive Dome Light jest jednym z wielu usprawnień zapowiedzianych w ramach wielkiej aktualizacji V-Ray’a, która będzie w przyszłości dostępna również na inne platformy.

V-Ray – Wersja Edukacyjna


Wersje edukacyjne są przeznaczone zarówno dla studentów jak i nauczycieli. Licencje te mają niski koszt zakupu, co umożliwia łatwy dostęp do jednego z najpopularniejszych silników renderujących! Sprawdź wszystkie szczegóły poniżej. Silnik renderujący V-Ray, stworzony przez firmę Chaos Group, jest dodatkowym pluginem do takich programów jak 3ds Max, Maya, SketchUp, Rhino, Unreal Engine. Dzięki niemu uzyskasz świetny, fotorealistyczny efekt renderingu. V-Ray posiada wbudowane światła fotometryczne oraz specjalne shadery, które pozwalają uzyskiwać najlepsze efekty w jeszcze krótszym czasie.

V-Ray Education to pojedyncza licencja V-Ray typu all-in-one. Oznacza to, że funkcjonalnością jest najbardziej zbliżona do V-Ray Premium. Licencja pływająca pozwala na instalację oprogramowania na kilku komputerach i używanie jej naprzemiennie.

Wariant ten obejmuje również licencję pływającą na produkty towarzyszące:

  • Chaos Cosmos
  • Chaos Cloud (10 kredytów)
  • Chaos Phoenix
  • Chaos Vantage
  • Chaos Player
  • Chaos Scans

W ramach subskrypcji Education użytkownik otrzymuje dostęp do najnowszej wersji V-Ray dla każdego ze wspieranych programów:

  • 3ds Max
  • Cinema 4D
  • Houdini
  • Maya
  • Nuke
  • Revit
  • Rhino
  • SketchUp
  • Unreal

Wersja studencka – 1 rok – 134 €

  • Możliwość zakupu licencji studenckiej jest ograniczona do 1 licencji na studenta.
  • Enscape Education nie może być wykorzystywany do jakiejkolwiek pracy komercyjnej (dla zysku).


Wersja Uniwersytecka – 1 rok – 134 € 

  • W przypadku nowych klientów będących instytucjami edukacyjnymi wymagana jest minimalna ilość zakupu wynosząca 6 licencji edukacyjnych.
  • Możliwość uzyskania zniżek przy zakupie większej ilości licencji Uniwersyteckich (w takim wypadku prosimy o kontakt!)
  • V-Ray Education nie może być wykorzystywany do jakiejkolwiek pracy komercyjnej (dla zysku).


Wersja Uniwersytecka – 3 lata – 360 € 

  • W przypadku nowych klientów będących instytucjami edukacyjnymi wymagana jest minimalna ilość zakupu wynosząca 6 licencji edukacyjnych.
  • Możliwość uzyskania zniżek przy zakupie większej ilości licencji Uniwersyteckich (w takim wypadku prosimy o kontakt!)
  • Enscape Education nie może być wykorzystywany do jakiejkolwiek pracy komercyjnej (dla zysku).


Specyfikacja 

Rodzaj licencji Subskrypcja pływająca
Czas użytkowania licencji 1 rok lub 3 lata



chaos-partner

 

stacje robocze do V-Ray i 3ds Max



Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the truck.



    Promocje

    Rating: 5.00/5. From 1 vote.
    Please wait...