RealityCapture

Autodesk dla branży 3D

RealityCapture

RealityCapture jest zdecydowanym liderem na rynku fotogrametrii. Oprogramowanie RealityCapture jest w stanie zrekonstruować obiekty i sceny dowolnej wielkości na podstawie zdjęć lub skanów laserowych, uzyskując skany 3D o niezrównanej dokładności i jakości siatki z prędkością wielokrotnie większą niż konkurencyjne oprogramowanie.

Oprogramowanie RealityCapture wykorzystuje technologię fotogrametrii pod niemal każdą możliwą branżę, w której ta technologia mogłaby usprawnić procesy tworzenia: środowisk, postaci i modeli do gier, map 3D, wizualizacji i projektów architektonicznych, archiwizacji i digitalizacja dzieł sztuki, wnętrz oraz obiektów historycznych i wiele więcej!

©Studio727digi


Capturing Reality, twórca RealityCapture, najnowocześniejszego oprogramowania fotogrametrycznego do skanowania 3D, w 2021 roku dołączył do rodziny Epic Games.

W firmie Epic, zespół Capturing Reality będzie się nadal rozwijał i ściśle współpracował z zespołem Unreal Engine, aby uczynić ich technologię bardziej dostępną i przystępną cenowo. Dzięki szerokiemu wachlarzowi różnych wersji oprogramowania RealityCapture jest ono dostępne dla firm, o różnej wielkości budżetu. Od pojedynczych licencji dla freelancerów, po potężne pluginy dla wysokobudżetowych projektów.

©Quixel


RealityCapture to oprogramowanie stworzone z myślą o fotogrametrii i skanowaniu laserowym 3D

Jest niesamowicie precyzyjne i wydajne obliczeniowo. Nie straszne mu połyski, przezroczyste obiekty, czy ogromna ilość fotogramów do przetworzenia. Już dziś jest to oprogramowanie popularne na całym świecie i wykorzystywane zarówno w branży archeologicznej, konserwatorskiej, oraz rozrywkowej.

©Capturing Reality


Modele fotogrametryczne są stworzone z tzw. Fotogramów, czyli serii zdjęć danego obiektu zrobionymi pod wieloma kątami w taki sposób, aby sąsiednie zdjęcie posiadało jak najwięcej punktów wspólnych ze swoimi sąsiadami. Po zebraniu danych zdjęcia mogą zostać przetworzone w programie RealityCapture i na ich podstawie wygenerowany może zostać obiekt lub cały obszar w formie chmury punktów, a na ich podstawie trójwymiarowy model (tzw. Mesh) i/lub bitmapy.

Fotogrametria jest rozwiązaniem bardzo uniwersalnym, wykorzystywanym w wielu gałęziach branży rozrywkowej i odtwórczej. Technologię tą wykorzystywano w takich produkcjach jak „The Vanishing of Ethan Carter”.

©Capturing Reality


Na co pozwala program RealityCapture?

Generowanie trójwymiarowych, oteksturowanych modeli 3D idealnie nadających się do gier komputerowych i wizualizacji.
Tworzenie dokładnych map 3D opartych na referencjach geograficznych i opartych o zdjęcia/skany z dronów.
Tworzenie całych środowisk 3D opartych o realne referencje. Dzięki technologii dronów, aparatów i skanerów o wysokich rozdzielczościach, mamy możliwość odtworzenia całych, skomplikowanych aglomeracji, czy terenów naturalnych w najwyższej jakości i szczegółach.
Kombinacja skanowania laserowego i fotogrametrii pozwala na osiągnięcie najlepszych możliwych rezultatów. Dzięki połączeniu obu technologii w jedną wyeliminowano ich wady poprzez uzupełnianie się.
Możliwość złożenia wielu zdjęć i skanów w jedną całość, dzięki czemu możliwe jest nawet odtworzenie i rekonstrukcja ponadformatowych, wielkich obrazów.
Współpraca z kabinami do fotogrametrii, dzięki czemu możemy stworzyć bardzo wysokiej jakości modele postaci do celów medycznych lub do gier!
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Wymagania systemowe

Sprawdź poniżej tabelę z minimalnymi wymaganiami systemowymi i sprzętowymi, które pozwolą na swobną i prawidłową pracę z oprogramowaniem RealityCapture. Koniecznie przeczytaj też nasz komentarz dotyczący zużycia pamięci przy pracy z aplikacją RealityCapture.


Wymagania sprzętowe i systemowe RealityCapture*:

Systemowe:
System operacyjny:
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) (64-bit)
  • Windows 8, Windows 8.1 (64-bit)
  • Windows 10 (64-bit)
  • Windows Server wersja 2008 lub wyższa

W przypadku systemu Microsoft Windows N należy zainstalować pakiet Media Feature Pack for Windows. Aby go zainstalować, należy kliknąć następujące łącze: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=16546.
Jeśli używasz systemu Windows Server, musisz zainstalować funkcje Media Foundation.

Sprzętowe:
Procesor: 64-bit Intel® lub AMD® -4 lub więcej rdzeni, obsługujący zestaw instrukcji SSE 4.2 (lub nowsze)
Karta graficzna: Karta graficzna posiadająca technologię NVIDIA CUDA w min. Wersji 3.0 i min. 1GB; CUDA Toolkit 10.2, min. wersja 441.22.
Pamięć RAM: Minimum: 8 GB
Przestrzeń dyskowa: 20 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące: Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button)

*Podane wymagania są wymaganiami umownie minimalnymi. Nie negujemy, że oprogramowanie nie uruchomi się na gorszym sprzęcie.


Zalecamy użycie sprzętu z co najmniej 4 rdzeniami CPU, 16GB pamięci RAM i 1024 rdzeniami CUDA. Jeśli nie posiadasz karty NVIDIA, nadal będziesz mógł uruchomić aplikację i rejestrować obrazy, nie będziesz jednak w stanie utworzyć teksturowanej siatki. Wymagane jest, aby procesor obsługiwał SSE4.2 (Streaming SIMD Extensions 4.2) lub wyższy.

Jak sprawdzić czy masz CUDA 3.0+ zaktualizuj sterowniki i sprawdź tutaj: https://developer.nvidia.com/cuda-gpus


Zużycie pamięci przy pracy z RealityCapture:

Aplikacja RealityCapture używa najnowocześniejszych algorytmów out-of-core dla prawie każdego zadania. Dlatego nie musisz się martwić o pamięć komputera.

Możesz z łatwością zarejestrować nieograniczoną liczbę obrazów/skanów laserowych na jednej maszynie. Wymaga to jednak specyficznego przepływu pracy z wykorzystaniem komponentów. W takim przypadku 16GB powinno wystarczyć na tysiące obrazów o wysokiej rozdzielczości (36-80 MPX). Więcej informacji na temat przepływu pracy z wykorzystaniem komponentów można znaleźć w Pomocy aplikacji, w sekcji Używanie komponentów.

Aby uporządkować nieuporządkowany zestaw zdjęć w jednym komponencie potrzebna jest określona ilość pamięci RAM. Zużycie to zależy od ilości obrazów (niezależnie od ich wielkości) oraz ilości elementów na obraz. Jeśli ograniczysz wielkość w stosunku do 1 ujęcia z domyślnych 40K do 20K, podwoisz liczbę obrazów, które mogą wykorzystać tę samą ilość pamięci RAM.
Tworzenie siatki, kolorowanie i teksturowanie jest przetwarzane całkowicie poza rdzeniem. Dlatego nie musisz się w ogóle martwić o pamięć RAM komputera. Oznacza to, że mając nawet milion zdjęć lub skanów zarejestrowanych razem, możesz tworzyć siatkę i teksturę na maszynie z np. 16GB RAM bez żadnego spadku wydajności.


Ile kosztuje RealityCapture?


Cena RealityCapture zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.

RealityCapture Enterprise – licencja wieczysta
Cena:
17 553,38 zł netto
3 750,00 € netto



Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!



Epic-games Reality Capture w PCC Polskacapturingreality-epic-games-realitycapture

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Dom.



    Promocje