Menu

V-Ray Next: test renderowania na hybrydzie, GPU oraz CPU

v-ray next test renderu

Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , , ,

Rendering hybrydowy, na GPU czy CPU? Przeprowadziliśmy test porównawczy! Zobacz jak wypada V-Ray Next z 3ds Max-em podczas renderowania sceny.


Test renderingu V-Ray Next + 3ds Max

Możemy znaleźć w Internecie dużo testów porównujących V-Ray 3.6 z V-Ray Next wpisując frazę ’vray gpu vs cpu rendering’ ale co w przypadku, gdy porównamy tylko Next’a na tej samej scenie z CPU i GPU oraz sytuację, gdy oba wspólnie obliczają właśnie tę scenę (tzw. hybrid rendering)? Sprawdźmy funkcję, która jest tak bardzo zachwalana w pokazowych prezentacjach Chaos Group.

V Ray Benchmark to darmowe narzędzie, które mierzy szybkość renderowania systemu. Ocena wydajności renderowania może być przeprowadzona przy użyciu procesorów CPU, kart graficznych NVIDIA, lub kombinacji obu. Testy V-Ray Benchmark zajmują tylko minutę. Możesz też zapętlić testy, aby dłużej testować swój system.

Przygotowaliśmy standardową scenę wizualizacji wnętrz, bez wymagających ustawień, z prostymi teksturami, uzyskaliśmy akceptowalną jakość i szybkość renderu. Renderowaliśmy scenę w rozdzielczości 2K (2048 × 1080)  w mocno przybliżonych ustawieniach renderu. Poniżej można zobaczyć wyniki.

Sprzęt na którym renderowaliśmy:

  • Procesor: Xeon W-2123 3,06 Mhz (4 cores/8 threads),
  • Karta Graficzna: Quadro P2000 5GB GDRAM,
  • Pamięć: 16 GB pamięci RAM

Poszczególne czasy i wyniki naszych renderów:

Czas renderu na CPU  : 12 minut 17 sekund

Czas renderu na GPU : 10 minut 28 sekund

Czas renderu na CPU + GPU (Hybrid) : 7 minut 56 sekund

CPU jest bardziej dokładny między innymi przy refrakcji z materiałami fizycznymi, odbiciach, włosiu itd.  Renderowanie z pomocą GPU, lub w trybie Hybrid, wykonywały swoją pracę szybciej, jednak póki co, ta część silnika potrafi miewać problemy przy przeliczaniu materiałów fizycznych – mieliśmy czasem problem, gdy 1 bucket przy zasłonach liczony był przez CPU, natomiast drugi przez GPU. Co powodowało, że buckety leżące obok siebie, dawały 2 zupełnie inne rendery. Tutaj zalecamy przy takich sytuacjach, rozbić te elementy na warstwy i wyrenderować osobno. Dodatkowo, gdy zaczynaliśmy render na karcie graficznej GTX 1050,  często „wywalało render” ze względu na małą ilość pamięci karty graficznej (polecamy minimum 4GB).

Hybrid rendering nie ma sobie równych w szybkości ale pod pewnymi aspektami jakościowymi sam CPU wypada lepiej. Większość wizualizatorów korzysta dodatkowo między innymi z Photoshop’a do postprodukcji i poprawy renderów. Teraz już każdy z nas musi wybrać, czy dłuższy ale dokładniejszy render na CPU i mniej poprawek czy wspomaganie się mocą GPU i więcej poprawek finalnych…


Podsumowanie

Osoby pracujące w dziedzinie wizualizacji, mogą osiągnąć jeszcze lepsze efekty i znacznie może przyspieszyć im to pracę. W Naszym przypadku czasy renderów potrafiły różnić się od siebie prawie 2-krotnie, a według twórców V-Ray, czasy mogą skrócić się nawet 7-krotnie, więc prosimy nie sugerować się tym w 100%, najlepiej samemu przetestować i sprawdzić (ChaosGroup udostępnia wersję testową na 30 dni).

V-Ray znowu wskoczył na wyższy poziom, dając Nam użytkownikom niebagatelną możliwość zwiększenia naszej produktywności i wykorzystania zasobów, które spoczywały wcześniej w naszych pecetach po to, by świat przez nas tworzony był jeszcze bardziej realistyczny i powstawał jeszcze szybciej!


Rendering GPU

Render1GPU

Render1GPUScreen

SettingsGPU1 SettingsGPU2

Rendering hybrydowy

Render2Hybrid

Render2HybridScreen


Rendering CPU

Render3CPU

 

Autor: Jakub Baran, Michał Chmielewicz | PCC Polska