Silnik Corona to raytracer, który bardzo szybko zdobył szerokie uznanie na całym świecie ponieważ cechuje się intuicyjnością, świetnym odwzorowaniem materiałów i oświetlenia, oraz możliwością tworzenia wizualizacji na profesjonalnym poziomie. To najprostsze, zautomatyzowane narzędzie, pozwalające na osiągniecie efektów, które z czystym sumieniem można nazwać fotorealistycznymi.
Doskonale zaprojektowane oświetlenie jest z pewnością jedną z wizytówek raytracera Corona. Świetna kontrola i odwzorowanie rzeczywistości, zarazem pozwalające bawić się efektami świetlnymi w sposób dziecinnie prosty. Narzędzia oświetlenia są przede wszystkim intuicyjne, dzięki czemu nie musisz spędzać dodatkowych godzin nad ustawianiem takich parametrów jak próbkowanie okna.
Corona Renderer to jeden z najnowocześniejszych i najpopularniejszych silników renderujących dostępnych na rynku. Jest to oprogramowanie stworzone z myślą o użytkownikach, którzy poszukują prostych w obsłudze i intuicyjnych narzędzi do tworzenia wysokiej jakości wizualizacji. Do najważniejszych zalet należy:
JakośćCorona Render operuje na prostych, ale zarazem realistycznych i zgodnych fizycznie materiałach, nie pozostawiając pola na kompromisy jeśli chodzi o jakość projektu. Realistyczne oświetlenie, oraz materiały są gotowe do działania zaraz po instalacji. |
Intuicyjne, wszechstronne narzędziaRaytracer Corona nie wiąże się wcale z brakiem możliwości. Producent postanowił sobie za cel stworzyć narzędzia dla ARTYSTÓW, niewymagających wiedzy inżynierskiej, by móc tworzyć niesamowite rendery. Pozwala to artystom popuścić wodze fantazji i skupić się wyłącznie na tworzeniu. Wg informacji producenta, artyści w pełni rozumieją Coronę już po jednym dniu szkoleniowym. I z dnia na dzień coraz bardziej ją doceniają. |
Szybkość renderowaniaSzybkość to jeden z najistotniejszych aspektów technologii do renderowania. Producent Corony postawił sobie to jako jeden z priorytetów i wyglada na to,że stara się regularnie udoskonalać swoje algorytmy licząc każdą milisekundę. |
Przystępne licencjonowaniePonieważ producent Corony postanowił dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów, dlatego stworzył różnorodną gamę rodzajów licencji, przy jednoczesnym zachowaniu płynności finansowej- gdyż jak wiadomo- prężnie działająca firma, to lepsze owoce jej pracy. |
RealistycznośćSilnik ten jest ekstremalnie realistyczny. Programiści doskonale wiedzieli, że ich celem jest przede wszystkim fotorealizm. W związku z tym prawa fizyki stoją w tych algorytmach na pierwszym miejscu i są one odtwarzane z niemal stu procentową dokładnością. |
Potężne narzędzia użytkownikaSzybkość i jakość renderowania w projektowaniu efektów to nie wszystko. Liczą się jeszcze narzędzia. Dzięki nim będziesz o krok do przodu przed innymi! |
Materiały PBRMateriały zachowujące się zgodnie z zasadami fizyki. Nie tylko oświetlenie musi posiadać właściwości fizyczne, również materiały z którymi oddziaływuje muszą je posiadać. Poza tym, jak to już było wspominane, postawiono tutaj na idealne odwzorowanie rzeczywistości i prostotę obsługi.
|
Distributed RenderingCzyli obliczenia które można rozłożyć na wiele komputerów. System ten jest zarówno samodzielny, jak i współpracuje z wiodącymi programami do tych celów jak Backburner. Każda licencja (Render License) ( poza studencką) posiada na stanie 3 render node’y, więc już na starcie mamy możliwość złożenia swojej małej farmy.
|
Wsparcie dla każdej platformy CPUProducent Corony jest przeświadczony o tym, by używać do renderów procesora, a karty graficzne użyć tam, gdzie się do tego sprawdzają najlepiej (np. post processing). Czy mają rację? To wyegzekwuje przyszłość, oraz Ty, drogi kliencie! |
Corona Renderer to bardzo wszechstronny silnik renderujący, który może być wykorzystywany w wielu różnych branżach. Oto kilka z nich:
Corona Renderer to bardzo zaawansowany i wszechstronny silnik renderujący, który oferuje wiele funkcji i narzędzi pozwalających na tworzenie wysokiej jakości wizualizacji. Dzięki swojej intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie, jest to idealne narzędzie dla architektów, projektantów wnętrz, reklamowców, twórców gier komputerowych i innych specjalistów zajmujących się wizualizacją 3D.
Wymagania sprzętowe i systemowe Corona Renderer dla 3ds Max:
Systemowe: | |
System operacyjny: |
|
Inne: |
|
Sprzętowe: | |
Procesor: | Procesor obsługujący zestaw instrukcji SSE 4.1* |
*Działanie Corona Renderer jest oparte na prędkości procesora, zalecamy inwestycję w sprzęt z wyższej półki w celu zoptymalizowania czasu obliczeń.
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
Łatwe dodawanie pęknięć, zabrudzeń, naklejek, wytrawiania, wytłaczania i innych elementów dzięki indywidualnej kontroli nad warstwami materiałów (rozproszenie, przemieszczenie, metaliczność itp.), na które ma wpływ Corona Decal.
Na przykład, można teraz dodać pęknięcie na ceglanej ścianie, które można łatwo przesuwać i pozycjonować, bez zakłócania koloru i innych parametrów cegieł i zaprawy. Lub, jak w powyższym przykładzie, dodać ślady stóp za pomocą przesunięcia, które zachowuje oryginalną teksturę podłoża.
Dodatkowo można wybrać, czy warstwy Bump i Displacement, we wklejanym materiale, nadpisują, czy łączą się z tymi warstwami w materiale bazowym.
Fruń kamerami przez dym i chmury lub zanurz je do połowy w wodzie dzięki dokładnemu renderowaniu z kamer wewnątrz materiałów wolumetrycznych, na wzór tych z symulacji Phoenix.
Kamerę można swobodnie umieszczać w dowolnym miejscu sceny, w tym wewnątrz przestrzeni cząsteczkowych, takich jak materiały Volume, symulacje Phoenix lub siatki VolumeGrids dla obiektów OpenVDB.
Teraz kamery mogą przelatywać przez chmury i mgłę, unosić się i unosić nad wodą, przechodzić przez ogień i nie tylko.
Możesz również nadać kamerze wymiary fizyczne, co jest przydatne, gdy znajduje się ona w połowie w jednym ośrodku, a w połowie poza nim, np. połowa obrazu znajduje się pod wodą, a połowa nad nią.
Włączenie nowej funkcji głębi ostrości (DOF) Highlight Solver znacznie poprawi wygląd rozmycia wszelkich świateł (zarówno odbić, jak i świateł widocznych bezpośrednio).
Corona Lister umożliwia teraz przeglądanie i dostosowywanie wszystkich świateł (świateł, materiałów świetlnych i słońc), proxy, materiałów przemieszczenia (ang. Displacement materials) i kamer w scenie (a w 3ds Max także modyfikatorów przemieszczenia (ang. Displacement modifiers)). W 3ds Max, oddzielny Scatter Lister również został całkowicie przerobiony, podczas gdy w Cinema 4D został dodany do głównego okna Lister. Dzięki temu znacznie łatwiej jest znaleźć i dostosować wszystkie te elementy w scenie.
Podczas renderowania w dużych rozdzielczościach (4K i wyższych) kaustyka w Coronie będzie teraz renderowana jaśniej, dokładniej i bardziej szczegółowo.
Jeśli zdecydujesz się użyć funkcji Direct Color dla słońca (Corona Sun), wpłynie to teraz na chmury proceduralne na niebie (Corona Sky). Na przykład, użyj ciemniejszego niebieskawego koloru, aby uzyskać wygląd księżyca, jak poniżej:
Przed zmianą:
Po zmianie (z niewielkimi zmianami mapowania tonów dla ekspozycji):
Możesz też wybrać mocną czerwień dla słońca, które nie musi znajdować się nisko nad horyzontem, lub wybrać bardziej nietypowe kolory, takie jak zielony lub fioletowy, aby uzyskać futurystyczny wygląd.
Mapy Triplanar, Color Correction i Mapping Randomizer są teraz dostępne z opcjonalnymi wieloma wejściami i wyjściami (input/output). Teraz możesz zastosować te same ustawienia do wszystkich warstw danego materiału z jednego miejsca, zamiast dostosowywać trzy node’y Triplanar, czy poświęcać czas na konfigurowanie control node’ów, aby posiadać dostęp do wszystkich ustawień z jednego miejsca.
Są to największe i najważniejsze zmiany oraz nowo dodane funkcje. Szczegółowe informacje na temat wszystkich pozostałych można znaleźć na blogu Corona 10, na którego zachęcamy zajrzeć.
Przedstawiamy nowe funkcje i aktualizacje, które znajdziesz w wersji Chaos Corona 11. Chaos wprowadza ulepszenia dzięki którym praca w programie staje się jeszcze bardziej przyjemna. Poniżej lista zaktualizowanych funkcji wraz z krótkim opisem.
Z łatwością twórz wspaniałe projekty łazienek, kuchni, ścian i podłóg za pomocą płytek proceduralnych dzięki Corona Tile Map.
Możesz teraz używać map bitowych lub map proceduralnych do definiowania kolorów płytek i powtarzania, losowania lub nawet mozaikowania obrazu na kafelkach – w zależności od potrzeb. Corona MappingRandomizer i MultiMap są teraz wyposażone w tryby „by tile id”, dzięki czemu w razie potrzeby można losować wyniki według każdego kafelka.
Corona Tile Map umożliwia także edytowanie wielu danych, co oznacza, że jednej mapy kafelków można używać do kontrolowania wyników pod kątem koloru, połysku, wypukłości czy przesunięcia zamiast konieczności synchronizowania kilku różnych map kafelków.
W najnowszej wersji Corona Renderer masz większe możliwości definiowania górnej i dolnej granicy rozproszenia, tworząc bardziej realistyczne i urzekające sceny natury za pomocą opcji „Scatter Altitude”.
Można na przykład ustawić górne i dolne limity dla linii drzew i wody oraz rozproszyć chmury wokół szczytów gór bez wpływu na dolną część sceny.
Możesz teraz nadać komponentom ten sam kierunek za pomocą opcji „Scatter Look At”. Doskonałym przykładem mogą być rozproszeni ludzie patrzący w jednym kierunku lub ryby w zbiorniku płynące w tę samą stronę.
Twórz efekty takie jak postarzenie i zaplamione krawędzie za pomocą Edge Map/Edge Shader. Jest to szczególnie przydatne w przypadku obiektów o małej grubości, takich jak liście, zdjęcia, mapy, papier itp.
Nowa opcja edycji krawędzi tworzy gradient kolorów w oparciu o odległość punktu od krawędzi geometrycznej.
Corona 11 dla 3ds Max jest uzupełniona o zestaw przydatnych narzędzi o nazwie Corona Power Tools, zaprojektowaną w celu przyspieszenia powtarzalnych zmian w projekcie.
Na przykład narzędzie „Object Replacer” umożliwia łatwą zamianę zestawu podobnych obiektów na inne (np. krzesła w pokoju).
Dodatkowo, dzięki funkcji „Randomization” w Corona Power Tools, możesz poruszać tymi obiektami, aby osiągnąć wyższy realizm.
Corona Power Tools oferuje szereg innych możliwości, w tym możliwość regulacji punktów obrotu, czyszczenia sceny i wiele innych. Te wszechstronne narzędzia okażą się bardzo przydatne w wielu różnych scenariuszach.
Wersje edukacyjne są przeznaczone zarówno dla studentów jak i nauczycieli. Licencje te mają niski koszt zakupu, co umożliwia łatwy dostęp do jednego z najpopularniejszych silników renderujących! Sprawdź wszystkie szczegóły poniżej.
Stała roczna licencja elektroniczna intuicyjnego silnika renderującego. Zawiera 1 stanowisko Corona Renderer Education dla programu 3ds Max i Cinema 4D.
Corona Renderer Education to pojedyncza licencja Corona Renderer typu all-in-one. Oznacza to, że funkcjonalnością jest najbardziej zbliżona do Corona Premium. Licencja pływająca pozwala na instalację oprogramowania na kilku komputerach i używanie jej naprzemiennie.
Rodzaj licencji | Subskrypcja pływająca |
Czas użytkowania licencji | 1 rok |
Corona Renderer to idealne narzędzie dla artystów do tworzenia fotorealistycznych wizualizacji dla programu 3ds Max.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY SILNIKA CORONA:
Wariant ten obejmuje również licencję pływającą na produkty towarzyszące:
Z łatwością eksportuj sceny do Chaos Vantage i osiągaj oszałamiający fotorealizm dzięki nowym ulepszeniom, takim jak Corona Pattern, Curved Decals, Scatter Instance Brush w Coronie dla 3ds Max i odnowionemu VFB.
Poniżej przedstawiamy listę wprowadzonych z wersją 12 ulepszeń. Jeśli jesteś zainteresowany/-a ich sprawdzeniem, pobierz najnowszą Coronę.
Corona 12 obsługuje eksport scen do Vantage, wysokiej jakości środowiska wizualizacji umożliwiającego artystom 3D szybkie eksplorowanie i prezentowanie swojej pracy w środowisku w pełni opartym na ray tracingu. Integracja ta pozwala użytkownikom Corona z aktywnymi licencjami Vantage na elastyczny wybór pomiędzy renderowaniem CPU i GPU w oparciu o ich wymagania sprzętowe i projektowe, znacznie przyspieszając eksplorację i renderowanie scen.
Dzięki tej wstępnej integracji można eksportować sceny z Corony w formacie .vrscene i otwierać je w Vantage.
Vantage umożliwia eksplorację sceny poprzez poruszanie sie po niej w czasie rzeczywistym przy jednoczesnym renderowaniu na GPU widoku w ciągu kilku sekund. Jest to idealne rozwiązanie dla szybszego podglądu projektu, renderowania testowego, a nawet renderowania końcowego, gdy nie jest wymagany pełny fotorealizm. Aby go uzyskać, można przełączyć się z powrotem na Coronę i wyrenderować scenę na CPU, kopiując ustawienia kamery z Vantage.
Widok na apartament wyrenderowany Vantage (po lewej) i Coronie (po prawej)
Możliwe jest również importowanie scen z Corony do Vantage w celu tworzenia animacji z wykorzystaniem funkcji animowania w Vantage, opartymi na pracy GPU. Wykorzystanie karty graficznej diametralnie skraca czas renderowania.
Drugi etap integracji Corona i Vantage zaoferuje połączenie na żywo między narzędziami (live link), umożliwiając renderowanie animacji utworzonych w 3ds Max i Cinema 4D w Vantage. Producent Chaos wskazuje udostępnienie tej istotnej funkcji pod koniec 2024 roku, przy okazji publikacji Corony 13.
Narzędzie Curved Decals pozwala na idealne wyginanie etykiet, naklejek, czy nadruków na okrągłych i zakrzywionych przedmiotach, takich jak butelki i kubki, bez żadnych zniekształceń i w bardzo prosty sposób. Można stosować wygięcie o całe 360 stopni, aby dopasować wzór do obiektu. Ponadto naklejki da się teraz wyginać wokół drugiej osi, co pozwala na umieszczanie ich na obiektach kulistych, tj. piłki, balony, itp.
W nowej wersji dodano także przycisk blokady, który zamraża proporcję szerokości do wysokości naklejki.
Wraz z Coroną 12 wprowadzona została ulepszona wersja Virtual Frame Buffer (VFB) z bardziej intuicyjnym interfejsem użytkownika i wieloma nowymi funkcjami.
Teraz dostępne są:
Virtual Frame Buffer 2 wprowadza również ulepszenia w zarządzaniu historią i inne mniejsze usprawnienia, które sprawiają, że nawigacja jest bardziej intuicyjna i łatwa.
Dzięki poprawkom w narzędziu Corona Pattern można teraz użyć obiektu geometrycznego jako wspomaganie przy definiowaniu pola kadrowania (Crop Box), co pozwala na użycie narzędzi do edycji wierzchołków i przyciągania w celu łatwego wycięcia geometrii wzoru bez żadnych niedokładności, dziur, itp. Ponadto, w Corona dla 3ds Max (i już wkrótce dla Cinema 4D), można tworzyć materiały, które wcześniej były niemożliwe. Dostępny jest wybór, czy mapy będą podążać za UV obiektu bazowego, UV obiektu wzorca, czy za obydwoma.
Przykładowo, jeśli użytkownik pracuje nad kocem lub innym materiałem tekstylnym, wystarczy jedna mapa wypukłości (ang. bump map) dla zmarszczek zmapowanych na całym bazowym UV koca, podczas gdy poszczególne segmenty wzoru powtarzają rozproszony wzór. Można również powtórzyć kolor według wzoru i zmieszać go z ogólnym kolorem w całym obiekcie bazowym, takim jak obraz koca zmieszanego z różnymi kolorowymi włóknami.
Ponadto, zarówno w 3ds Max, jak i Cinema 4D, można od teraz zdefiniować widoczność wzoru za pomocą shadera, aby utworzyć dziury lub luki w zastosowanym wzorze, automatycznie generować nakładki na otwory utworzone przez cięcie pola kadrowania wzoru (Pattern Crop Box) oraz łatwiej zobaczyć kierunek, w którym wzór zostanie zastosowany dzięki normalnemu wskaźnikowi kierunku na Crop Boxie, który pokazuje kierunek, który będzie skierowany „na zewnątrz” po zastosowaniu do obiektu bazowego.
Z pomocą Corona Pattern można uzyskać bardziej realistyczne rezultaty za pomocą kilku prostych kliknięć.
Kolejną nową funkcją w Corona 12 dla 3ds Max jest Scatter Instance Brush, która zapewnia większą kontrolę nad procesem rozpraszania. Umożliwia ona dopracowanie rozproszenia proceduralnego aż do uzyskania oczekiwanego efektu.
Za pomocą pędzla można teraz usuwać przykłady rozproszenia wygenerowane proceduralnie lub malować nowe, aby osiągnąć maksymalny realizm. Podczas ich nanoszenia można wybrać, czy mają one podlegać regułom rozproszenia wysokości (altitude), nachylenia (slope) i klinowania (spline) – czy też nie! Scatter Instance Brush zostanie zaimplementowany w Corona dla Cinema 4D najszybciej jak to możliwe.
Przejście z dnia w noc nigdy nie było bardziej naturalne. Ulepszone narzędzie Corona Sky obsługuje niższe kąty słońca poniżej horyzontu (do -12°, w porównaniu do poprzednich -4,2°), dzięki czemu animacje dzień/noc i statyczne rendery są bardziej realistyczne i wciągające.
Corona Sky zawiera teraz również parametr gęstości – zmniejszanie go sprawia, że chmury stają się cienkie i delikatne, aż do niewidocznych, a zwiększenie powoduje, wzrost ich gęstości i ciężaru.
Cryptomatte doczekało się kilku ulepszeń, umożliwiając konfigurację według materiału, a dodatkowo element Cryptomatte render działa teraz poprawnie w Distributed Rendering (3ds Max) i Team Rendering (Cinema 4D) oraz podczas korzystania z Resume Render. |
Konwersja materiałów została ulepszona, w szczególności ta z VRayMaterial na Corona Physical (zwłaszcza w przypadku metali i materiałów z kolorowymi odbiciami), a zmiana ta wpływa również na import z Chaos Cosmos. W Cinema 4D, Scene Converter również otrzymał funkcję konwersji między bitmapami Corona i C4D i obsługuje konwersję świateł V-Ray.
Biblioteka materiałów Corona jest teraz dostępna również w Chaos Cosmos, co pozwala zaoszczędzić czas podczas przełączania się między tymi dwiema bibliotekami zasobów. |
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.