Menu

Autodesk Mudbox

Autodesk dla branży 3D

Co dodano w wersji 2019?


Nowy, odświeżony interfejs, ulepszona funkcjonalność, to tylko kilka nowinek wprowadzonych do Mudbox’a 2019

Zachowanie objętości: Do zaawansowanych funkcji narzędzia Smooth została dodana opcja zachowania objętości obiektu (Preserve Volume). Służy ona do wygładzania obiektu, jednak bez naruszania jego obecnej pozycji. Świetnie obrazują to grafiki poniżej
Z Preserve Volume
Preserve Volume w Mudbox
Bez Preserve Volume
Bez Preserve Volume w Mudbox
Usprawnienia dynamicznej teselacji dostały solidny upgrade, oto one:

Selection Sets w Mudbox:

Teraz podczas rzeźbienia z włączoną teselacją, narzędzie zaznaczenia jest aktywne i działa.

Joint Weights w Mudbox

Teraz obiekty z włączoną teselacją są cały czas podpiete do kości (jeśli obiekt w takiej formie został zaimportowany), zachowując ich wagi. Wszystkie nowo „wysculptowane” elementy przyjmują uśrednioną wagę sąsiadujących vertexów.

PTEX w Mudbox

Dynamiczna teselacja nie wspiera materiałów PTEX. W razie użycia teselacji na siatce z włączoną funkcją PTEX, wygeneruje się kopia tego obiektu, lecz bez dołączonej siatki UV.

UVs w Mudbox

Podczas używania dynamicznej teselacji mapy UV są nienaruszane, a nowe elementy UV są optymalizowane pod już stworzoną UVke.

Fallof Type w Mudbox

Pozwala na teselację (i triangulację) mesha tylko w obrębie pędzla, użytkownik ma również możliwość modyfikowania zasięgu w jakim ma zaczynać się teselacja.

Surface w Mudbox

Udoskonalenie precyzji pędzla w narzędziu, w którym została włączona teselacja.


Otrzymujemy również możliwość łaczenia dwóch obiektów w jeden…Łączenie obiektów Mudbox

…lub rozdzielać na osobne obiekty

Rozdzielanie obiektów Mudbox

Narzędzie do natychmiastowego usuwania zaznaczonych elementów za pomocą jednego kliknięcia.

Usuwanie elementów w Mudbox

Nowe ikony, przystosowane do rozdzielczości 4K

Nowe ikony, przystosowane do rozdzielczości 4K w Mudbox

Pełna lista pomniejszych zmian widnieje w jęz. angielskim pod  Tym linkiem

Autodesk Mudbox- sculpting, teksturowanie i wiele więcej

Oproogramowanie Mudbox firmy Autodesk to profesjonalne oprogramowanie do cyfrowego malowania i rzeźbienia 3D. Dzięki niemu możesz w sposób intuicyjny tworzyć niezwykle szczegółowe modele postaci 3D i tekstury. Jego zestaw cyfrowych narzędzi oparty jest na prawdziwych technikach rzeźbiarskich.


Mudbox


Mudbox 2022 – jeszcze bardziej intuicyjne i płynne rzeźbienie i teksturowanie 3D

Modbox 2022 może teraz przesyłać informację wraz z modelem bezpośrednio do Autodesk Flame.

Działa to na zasadzie inteligentnego łącza, podobnie jak pomiędzy Mayą a Motion Builderem lub Maxem. Przykładowo, możemy wyeksportować model ze sceny we Flame do Mudboxa, dodać więcej szczegółów na siatce i wyeksportować z powrotem do Flame’a.


Czym jest Sculpting 3D?

Sculpting znany też jako rzeźbiarstwo cyfrowe – to stosunkowo młoda metoda tworzenia modeli 3D, która polega na dosłownym rzeźbieniu w chmurze punktów. Technika ta jest bardzo zbliżona do faktycznego rzeźbienia w glinie, drewnie i tym podobnych.

©Autodesk


Sculpting

Czyli to co jest esencją Mudboxa, program oferuje szereg podstawowych narzędzi, które oferują ogromne możliwości modyfikacji bryły.

Sculpting w Mudbox


Tworzenie własnych pędzli w Mudbox

Tworzenie własnych pędzli 1

©Autodesk

Tworzenie własnych pędzli 2

©Autodesk


Narzędzia Pose w Mudbox

Dzięki zestawowi narzędzi możemy nie tylko stworzyć fenomenalne modele 3D, ale również bez trudu wykonać cały szkielet, którego kości będą od razu wyważone i gotowe do riggowania, oraz animacji.

Using-the-Pose-Tools-_3_

©Autodesk

Using-the-Pose-Tools-_4_

©Autodesk


Wsparcie dla urządzeń mobilnych przez Mudbox

Mudbox wspiera sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, dzięki czemu świetnie sprawdza się przy projektach za pomocą urządzeń w taki ekran wyposażonych. Daje to jeszcze większą swobodę w projektowaniu.


Mudbox-2015_-Support-for-Intel-HD-graphics-4000

©Autodesk


Dzięki programowi Mudbox jesteśmy w stanie stworzyć wspaniałe obiekty, które bez najmniejszego problemu można edytować i ukierunkować w innych programach jak np. Maya.

©Autodesk


Intuicyjne rzeźbienie oparte na pędzlach — szybkie i precyzyjne rzeźbienie szczegółowych modeli 3D
Malowanie 3D w wysokiej rozdzielczości — szybsze malowanie 3D między wieloma teksturami i kanałami cieniowania
Warstwy 3D — niedestrukcyjne rzeźbienie i malowanie
Nanoszenie tekstur w procesie organizacji produkcji filmów i gier — nanoszenie map standardowych i z przesunięciem
Obszar roboczy do pracy z grafiką 3D w czasie rzeczywistym — tworzenie modeli 3D z kontekstowym cieniowaniem i oświetleniem zbliżonym do efektu końcowego
Współdziałanie — wymiana danych między oprogramowaniem Mudbox a aplikacjami Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Autodesk Softimage i Adobe Photoshop
SDK (pakiet programistyczny) — dostosowywanie, rozbudowa i integracja oprogramowania Mudbox z procesami organizacji produkcji

Mudbox CaseStudies


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Mudbox – wersja 2016



Autodesk Mudbox 2016

Oprogramowanie Autodesk Mudbox 2016 jest efektywnym programem służącym do rozwiązań typu malowanie i rzeźbienie cyfrowe. Mudbox zapewnia artystom 3D wysokiej jakości tekstury i geometrię 3D. Dzieje się to dzięki  intuicyjnym i dotykowym zestawom narzędzi do tworzenia i edycji . Najnowsza wersja Mudbox 2016 wprowadza szereg nowych narzędzi rzeźbiarskich, w tym nowe opcje objętości oraz powierzchni Volume, Surface Falloff i Relax Brush do wygładzania . Tym samym  stara się zachować kształt siatki i funkcję Twist for Grab Brush do tworzenia efektów wirowania .


Fallow objętości i powierzchni

W nowej wersji  2016 użytkownicy mają możliwość wybrać opcje objętości lub powierzchni  dzięki narzędziu Surface Falloff dla pędzli. Oprócz domyślnego trybu Hybrid, który automatycznie wybiera tryb Surface Falloff na podstawie tego, czy oczka siatki są zależne lub niezależne od siebie. W funkcji  Surface Falloff wszystko w promieniu pociągnięcia pędzla ulegnie zmianie niezależnie od tego, czy powierzchnie są podłączone, czy nie. Na przykład, użytkownicy mogą korzystać z tego modułu do nadania struktury i wielkości deformacji, która składa się z wielu oddzielnych części. Alternatywnie, tryb Surface Falloff daje większą kontrolę przy użyciu punkt środkowego pędzla do określenia obszaru zmian. Tryb ten jest szczególnie przydatny podczas pracy na geometrycznie naciągniętych powierzchniach, takich jak: oddzielone usta, ruchome powieki  i dokonania zmian jednym palcem bez wpływu na inne elementy.


Funkcja Relax Brush

W wersji Autodesk  Mudbox 2016 wprowadzona została nowa funkcja  Relax Brush do nanoszenia wygładzonych powierzchni. Po wybraniu funkcja będzie wyrównać przestrzeń pomiędzy wierzchołkami, aby zapewnić czystszą strukturę tworzonych kształtów. Jednocześnie zachowuje minimalne zmiany pierwotnego kształtu siatki. Ograniczenia powierzchni mogą być wybierane poprzez Pinch, Smear i Grab Brushes.


Twist for Grab Brush

Nowa funkcja w programie Twist Grab pozwala artystom skręcać wszystkie wierzchołki w obrębie promienia falloff pędzla w prawo lub w lewo. Funkcja ta jest przydatna do tworzenia obiektów skręconych (w ruchu wirowym) np. jak miękkie lody z automatu, obracanie uszu i oczu. Umożliwia na przykład  zmianę pozycji danego elementu na twarzy postaci jak skręcanie kącików ust bohatera,  stworzenie uśmiechu lub zmarszczenia brwi.


Service packi i dodatki


Skontaktuj się z nami

Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.


Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:

Autodesk-supscription-badger
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja

  • Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
  • Możliwe okresy wynajmu 1 miesiąc, 1 rok lub 3 lata

Zalety:

  • Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
  • Praca na najbardziej aktualnych wersjach
  • Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
  • Praca w poprzednich wersjach
  • Dostęp do usług w chmurze
  • Dostęp do dodatkowych usług i narzędzi
  • Płacisz tylko wtedy gdy korzystasz

Czytam więcej >>

Ile kosztuje Autodesk Mudbox?


Cena Mudbox zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.


Mudbox 2025 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user
Cena:
407,82 zł netto
95,00 € netto
Mudbox 2024 - licencja - subskrypcja 3 lata - single-user
Cena:
1 223,45 zł netto
285,00 € netto
Mudbox - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user - odnowienie
Cena:
364,89 zł netto
85,00 € netto

 

Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!

Wersja 2014



Extended Multi-Touch Workflows w Mudbox

Multi-touch z Autodesk 2013 Mudbox został rozszerzony, dzięki czemu wzrasta wydajność pracy. Wspierany jest również przez urządzenia zewnętrzne takie jak tablety dotykowe (np. Wacom Intuos 5, Wacom Tablet Cintiq 24HD). Urządzenia te są w stanie wyczuć dotyk więcej niż w jednym punkcie w tym samym czasie, umożliwiając twórcom korzystanie z wielu palców lub równocześnie z pióra i gestów rąk do manipulowania modelem lub kamerą.


Extreme Detail with the new Gigatexel engine w Mudbox

System gigapixel pozwala na obsługę texture I map w bardzo duzych rozdzielczościach dochodzacych do gigapixeli.


Multipurpose Curves w Mudbox

Możliwość swobodnego malowania zakrzywionych kształtów w przestrzeni 3D, a następnie wykorzystywanie ich ułatwiania wykonywania operacji na obiektach.


mudbox_przykład


Customizable Workspace w Mudbox

Jeszcze bardziej można dopasować Mudbox’a do swoich predyspozycji i upodobań.


Support for Edge Hardness, Creasing, and Smoothing Groups

Wykorzystywanie grup wygładzania z importowanych modeli z innych produktów Autodesk.


Combine Bump and Normal Map Detail

Możliwość mieszania map nierówności razem z mapami chropowatości.


Sculpt and Paint Tiling Detail

Automatycznie tworzenie samopowtarzających się tekstur, w których nie widać łączeń.


Enhanced Photoshop Interoperability

Zwiększona integracja z Adobe Photoshop, pozwalająca na obsługę 16 bitowych plików PSD.


profesjonalny zestaw narzędzi rzeźbiarskich


Service packi i dodatki


Skontaktuj się z nami

Wymagania sprzętowe i systemowe

System operacyjny
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) lub Windows® 10
  • Apple® Mac OS® X 10.11.x (El Capitan) lub 10.12.x (Sierra)
  • Red Hat® Enterprise Linux® 6.5 lub 7.2 *
  • CentOS 6.5 lub 7.2 *
*Wymaga do działania licencji multi-user
Przeglądarka
  • Apple® Safari®
  • Google Chrome™
  • Microsoft® Internet Explorer®
  • Mozilla® Firefox®
Procesor Wielordzeniowy procesor 64-bit Intel® / AMD®
Karta graficzna Polecamy listę kart graficznych wspieraną przez Autodesk: lista wspieranych kart graficznych
Pamięć RAM
  • Minimum: 4 GB
  • Zalecane: 8 GB
Przestrzeń dyskowa 1 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll buton/ŚPM)
     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Mudbox – wersja 2018


Mudbox w wersji 2018 otrzymał serię udoskonaleń:


Bardziej stabilny symetryczny sculpting i szybsze malowanie tekstur. W szczególności widać to podczas używania „Horizontal Randomization”


Szybsze importowanie, eksportowanie i zapisywanie plików. Generalne przyspieszenie pracy


Ulepszone funkcje Undo i Redo (Ctrl+C i Ctrl+Y) w szczególności dla obiektów o bardzo gęstej siatce.


Operacje na warstwach rzeźbienia takie jak odwracanie siatki (Flip Meshes) działają teraz bardziej precyzyjnie i poprawnie


Narzędzie Mask brush działa teraz bardziej precyzyjnie przy prazy z zamrożonymi vertexami.


Map extractions


Nowe ostrzeżenie znajdujące się w narzędziu Extract Texture Maps (generowanie bitmap), gdy Twoje obecne ustawienia nie są zoptymalizowane dla zaznaczonego obiektu.

Grafika 2


Skontaktuj się z nami

Autodesk Media & Entertainment Collection


media entertainment collection


Od lipca 2016 firma Autodesk połączyła wszystkie pakiety dla branży mediowej wprowadzając Media Enterntainment Collection.

Dowiedź się więcej >> 


Skontaktuj się z nami


ShotGrid do zarządzania produkcją kreatywną i plikami
 

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.



    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the cup.



    Promocje

    Rating: 5.00/5. From 1 vote.
    Please wait...