Nowy, odświeżony interfejs, ulepszona funkcjonalność, to tylko kilka nowinek wprowadzonych do Mudbox’a 2019
Zachowanie objętości: Do zaawansowanych funkcji narzędzia Smooth została dodana opcja zachowania objętości obiektu (Preserve Volume). Służy ona do wygładzania obiektu, jednak bez naruszania jego obecnej pozycji. Świetnie obrazują to grafiki poniżej | |
Z Preserve Volume |
Bez Preserve Volume |
Usprawnienia dynamicznej teselacji dostały solidny upgrade, oto one: | |
Selection Sets w Mudbox:Teraz podczas rzeźbienia z włączoną teselacją, narzędzie zaznaczenia jest aktywne i działa. |
Joint Weights w MudboxTeraz obiekty z włączoną teselacją są cały czas podpiete do kości (jeśli obiekt w takiej formie został zaimportowany), zachowując ich wagi. Wszystkie nowo „wysculptowane” elementy przyjmują uśrednioną wagę sąsiadujących vertexów. |
PTEX w MudboxDynamiczna teselacja nie wspiera materiałów PTEX. W razie użycia teselacji na siatce z włączoną funkcją PTEX, wygeneruje się kopia tego obiektu, lecz bez dołączonej siatki UV. |
UVs w MudboxPodczas używania dynamicznej teselacji mapy UV są nienaruszane, a nowe elementy UV są optymalizowane pod już stworzoną UVke. |
Fallof Type w MudboxPozwala na teselację (i triangulację) mesha tylko w obrębie pędzla, użytkownik ma również możliwość modyfikowania zasięgu w jakim ma zaczynać się teselacja. |
Surface w MudboxUdoskonalenie precyzji pędzla w narzędziu, w którym została włączona teselacja. |
Otrzymujemy również możliwość łaczenia dwóch obiektów w jeden… |
…lub rozdzielać na osobne obiekty |
Narzędzie do natychmiastowego usuwania zaznaczonych elementów za pomocą jednego kliknięcia. |
Nowe ikony, przystosowane do rozdzielczości 4K |
Pełna lista pomniejszych zmian widnieje w jęz. angielskim pod Tym linkiem
Oproogramowanie Mudbox firmy Autodesk to profesjonalne oprogramowanie do cyfrowego malowania i rzeźbienia 3D. Dzięki niemu możesz w sposób intuicyjny tworzyć niezwykle szczegółowe modele postaci 3D i tekstury. Jego zestaw cyfrowych narzędzi oparty jest na prawdziwych technikach rzeźbiarskich.
Działa to na zasadzie inteligentnego łącza, podobnie jak pomiędzy Mayą a Motion Builderem lub Maxem. Przykładowo, możemy wyeksportować model ze sceny we Flame do Mudboxa, dodać więcej szczegółów na siatce i wyeksportować z powrotem do Flame’a.
Sculpting znany też jako rzeźbiarstwo cyfrowe – to stosunkowo młoda metoda tworzenia modeli 3D, która polega na dosłownym rzeźbieniu w chmurze punktów. Technika ta jest bardzo zbliżona do faktycznego rzeźbienia w glinie, drewnie i tym podobnych.
Czyli to co jest esencją Mudboxa, program oferuje szereg podstawowych narzędzi, które oferują ogromne możliwości modyfikacji bryły.
Dzięki zestawowi narzędzi możemy nie tylko stworzyć fenomenalne modele 3D, ale również bez trudu wykonać cały szkielet, którego kości będą od razu wyważone i gotowe do riggowania, oraz animacji.
Mudbox wspiera sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, dzięki czemu świetnie sprawdza się przy projektach za pomocą urządzeń w taki ekran wyposażonych. Daje to jeszcze większą swobodę w projektowaniu.
Dzięki programowi Mudbox jesteśmy w stanie stworzyć wspaniałe obiekty, które bez najmniejszego problemu można edytować i ukierunkować w innych programach jak np. Maya.
Intuicyjne rzeźbienie oparte na pędzlach — szybkie i precyzyjne rzeźbienie szczegółowych modeli 3D |
Malowanie 3D w wysokiej rozdzielczości — szybsze malowanie 3D między wieloma teksturami i kanałami cieniowania |
Warstwy 3D — niedestrukcyjne rzeźbienie i malowanie |
Nanoszenie tekstur w procesie organizacji produkcji filmów i gier — nanoszenie map standardowych i z przesunięciem |
Obszar roboczy do pracy z grafiką 3D w czasie rzeczywistym — tworzenie modeli 3D z kontekstowym cieniowaniem i oświetleniem zbliżonym do efektu końcowego |
Współdziałanie — wymiana danych między oprogramowaniem Mudbox a aplikacjami Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Autodesk Softimage i Adobe Photoshop |
SDK (pakiet programistyczny) — dostosowywanie, rozbudowa i integracja oprogramowania Mudbox z procesami organizacji produkcji |
Oprogramowanie Autodesk Mudbox 2016 jest efektywnym programem służącym do rozwiązań typu malowanie i rzeźbienie cyfrowe. Mudbox zapewnia artystom 3D wysokiej jakości tekstury i geometrię 3D. Dzieje się to dzięki intuicyjnym i dotykowym zestawom narzędzi do tworzenia i edycji . Najnowsza wersja Mudbox 2016 wprowadza szereg nowych narzędzi rzeźbiarskich, w tym nowe opcje objętości oraz powierzchni Volume, Surface Falloff i Relax Brush do wygładzania . Tym samym stara się zachować kształt siatki i funkcję Twist for Grab Brush do tworzenia efektów wirowania .
W nowej wersji 2016 użytkownicy mają możliwość wybrać opcje objętości lub powierzchni dzięki narzędziu Surface Falloff dla pędzli. Oprócz domyślnego trybu Hybrid, który automatycznie wybiera tryb Surface Falloff na podstawie tego, czy oczka siatki są zależne lub niezależne od siebie. W funkcji Surface Falloff wszystko w promieniu pociągnięcia pędzla ulegnie zmianie niezależnie od tego, czy powierzchnie są podłączone, czy nie. Na przykład, użytkownicy mogą korzystać z tego modułu do nadania struktury i wielkości deformacji, która składa się z wielu oddzielnych części. Alternatywnie, tryb Surface Falloff daje większą kontrolę przy użyciu punkt środkowego pędzla do określenia obszaru zmian. Tryb ten jest szczególnie przydatny podczas pracy na geometrycznie naciągniętych powierzchniach, takich jak: oddzielone usta, ruchome powieki i dokonania zmian jednym palcem bez wpływu na inne elementy.
W wersji Autodesk Mudbox 2016 wprowadzona została nowa funkcja Relax Brush do nanoszenia wygładzonych powierzchni. Po wybraniu funkcja będzie wyrównać przestrzeń pomiędzy wierzchołkami, aby zapewnić czystszą strukturę tworzonych kształtów. Jednocześnie zachowuje minimalne zmiany pierwotnego kształtu siatki. Ograniczenia powierzchni mogą być wybierane poprzez Pinch, Smear i Grab Brushes.
Nowa funkcja w programie Twist Grab pozwala artystom skręcać wszystkie wierzchołki w obrębie promienia falloff pędzla w prawo lub w lewo. Funkcja ta jest przydatna do tworzenia obiektów skręconych (w ruchu wirowym) np. jak miękkie lody z automatu, obracanie uszu i oczu. Umożliwia na przykład zmianę pozycji danego elementu na twarzy postaci jak skręcanie kącików ust bohatera, stworzenie uśmiechu lub zmarszczenia brwi.
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
Multi-touch z Autodesk 2013 Mudbox został rozszerzony, dzięki czemu wzrasta wydajność pracy. Wspierany jest również przez urządzenia zewnętrzne takie jak tablety dotykowe (np. Wacom Intuos 5, Wacom Tablet Cintiq 24HD). Urządzenia te są w stanie wyczuć dotyk więcej niż w jednym punkcie w tym samym czasie, umożliwiając twórcom korzystanie z wielu palców lub równocześnie z pióra i gestów rąk do manipulowania modelem lub kamerą.
System gigapixel pozwala na obsługę texture I map w bardzo duzych rozdzielczościach dochodzacych do gigapixeli.
Możliwość swobodnego malowania zakrzywionych kształtów w przestrzeni 3D, a następnie wykorzystywanie ich ułatwiania wykonywania operacji na obiektach.
Jeszcze bardziej można dopasować Mudbox’a do swoich predyspozycji i upodobań.
Wykorzystywanie grup wygładzania z importowanych modeli z innych produktów Autodesk.
Możliwość mieszania map nierówności razem z mapami chropowatości.
Automatycznie tworzenie samopowtarzających się tekstur, w których nie widać łączeń.
Zwiększona integracja z Adobe Photoshop, pozwalająca na obsługę 16 bitowych plików PSD.
System operacyjny |
*Wymaga do działania licencji multi-user |
Przeglądarka |
|
Procesor | Wielordzeniowy procesor 64-bit Intel® / AMD® |
Karta graficzna | Polecamy listę kart graficznych wspieraną przez Autodesk: lista wspieranych kart graficznych |
Pamięć RAM |
|
Przestrzeń dyskowa | 1 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym |
Urządzenie wskazujące | Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll buton/ŚPM) |
Bardziej stabilny symetryczny sculpting i szybsze malowanie tekstur. W szczególności widać to podczas używania „Horizontal Randomization”
Szybsze importowanie, eksportowanie i zapisywanie plików. Generalne przyspieszenie pracy
Ulepszone funkcje Undo i Redo (Ctrl+C i Ctrl+Y) w szczególności dla obiektów o bardzo gęstej siatce.
Operacje na warstwach rzeźbienia takie jak odwracanie siatki (Flip Meshes) działają teraz bardziej precyzyjnie i poprawnie
Narzędzie Mask brush działa teraz bardziej precyzyjnie przy prazy z zamrożonymi vertexami.
Map extractions
Nowe ostrzeżenie znajdujące się w narzędziu Extract Texture Maps (generowanie bitmap), gdy Twoje obecne ustawienia nie są zoptymalizowane dla zaznaczonego obiektu.
Od lipca 2016 firma Autodesk połączyła wszystkie pakiety dla branży mediowej wprowadzając Media Enterntainment Collection.