W tym odcinku poradnika Motion Builder Tips & Tricks zrobimy transfer animacji Motion Capture do MotionBuildera.
Przed Wami już siódmy tutorial z naszej serii MotionBuildera T&T przygotowany dla osób startujących przygodę z podstawami obsługi tego programu.
W tym filmie zajmiemy się transferem animacji Motion Capture do naszego MotionBuildera!
Format FBX – jest to otwarty format plików do wymiany danych między aplikacjami do tworzenia grafiki 3D. Jest wykorzystywany do przechowywania modeli, animacji, tekstur i innych danych związanych z grafiką 3D. FBX jest wszechstronny i obsługiwany przez wiele popularnych programów do tworzenia i renderowania grafiki 3D, co czyni go popularnym formatem w wielu branżach.
Mapowanie postaci pod mocap – to proces dopasowywania danych z ruchu (np. nagranych za pomocą systemu Motion Capture) do szkieletu postaci w MotionBuilder. Polega na przyporządkowaniu odpowiednich punktów ruchu z danych mocap do odpowiednich kości i elementów szkieletu postaci w celu uzyskania płynnej i realistycznej animacji. Ten proces pozwala na synchronizację ruchu postaci z nagranymi danymi mocap, co umożliwia tworzenie bardziej autentycznych i wiarygodnych animacji postaci.
Dołącz do naszego kolejnego odcinka i poznaj zasady pracy z animacjami w Motion Builder!
Mamy nadzieję, że podobają się Wam nasza seria Tips&Tricks dotyczące MotionBuildera, które przygotowaliśmy dla Was w postaci filmów. Sprawdź pozostałe 6 filmów, znajdziecie je tutaj: