Królowa animacji – czyli Facial Motion Capture – jest jedną z najtrudniejszych dziedzin animacji do uzyskania profesjonalnych efektów końcowych. Ukazanie emocji towarzyszących postaci jest długą i trudną drogą, ale pomóc temu może profesjonalny system do przechwytywania ruchów twarzy – Faceware.
Faceware to w pełni profesjonalny sprzęt i oprogramowanie, dzięki któremu kompleksowo wspomożemy produkcję animacji, wykorzystujących mimikę oraz ekspresję twarzy aktorów. Mowa tutaj o systemie kasku wyposażonego w kamerę, który doskonale odczytuje wszelkie zmiany pojawiające się na twarzy aktora i przenosi je do cyfrowego świata! Zaawansowana technologia pozwala na nieograniczony ruch aktora w scenie i umożliwa oddanie emocji bohatera nawet w najmniejszym stopniu!
Za bogatym doświadczeniem stoją lata współpracy z takimi markami jak Rockstar Games, 2K Sport, Electronic Arts czy Ubisoft! Faceware bardzo dobrze zna i rozumie potrzeby produkcji i oferuje technologię dopasowaną do każdego rodzaju studia – niezależnie czy jest to małe studio Indie czy ogromna produkcja skupiająca setki artystów!
Chcesz przekonać się jak sprawdzi się ten system? Skontaktuj się z nami i umów się na pokaz możliwości systemu Faceware.
Sprawdź nasze artykuły na temat Faceware:
Faceware bazując na doświadczeniu stworzył 3 bardzo ważne gałęzie oprogramowania, które idealnie wpasowują się w pipeline produkcji, zależnie od zapotrzebowania.
Skupia się głównie na 3 dziedzinach:
Faceware Studio to intuicyjny i prosty program, pozwalający na tworzenie animację twarzy z kamery na żywo lub wcześniej nagranego materiału wideo. Dzięki Faceware Studio możemy tworzyć interaktywne eventy oraz wirtualne produkcje na szeroką skalę!
Prosta kalibracja i możliwość edycji parametrów pozwala na łatwą i szybką naukę procesu animacji twarzy, a co za tym idzie – osiągnięcia zaawansowanych efektów w krótkim czasie.
Dodatkowe efekty i opcje, pozwalają na manipulację danych, dzięki którym osiągniemy zamierzony efekt w końcowej animacji, bez ingerencji bezpośredniej w samą animację.
Olbrzymią zaletą w Faceware studio jest oczywiście możliwość streamu bezpośrednio do silników jak Unreal Engine, Unity czy zaawansowanych programów do animacji jak Motion Builder (Niedługo także w Autodesk Maya) – nakładając cały zgrany ruch bezpośrednio na niestandardowego avatara!
W skład pakietu wchodzi zestaw programów tworzących profejsonalny pipeline, zaczynając od przechwytywania ruchu po retargeting do gotowego avatara!
Analyzer 3.0 – oprogramowanie do przechwytywania ruchu twarzy i emocji z nagranych wcześniej materiałów podczas sesji, które po przekonwertowaniu go – wysyła za pomocą wtyczki Retargeter już do naszego avatara w programie MotionBuildera, Maya lub 3ds Max’a.
Praca w Analyzer polega na „kluczowaniu” tzw. „markup” podczas najbardziej ekspresywnych poz, które później są przeliczane i parametryzowane do użycia w dalszym procesie animacji. Olbrzymią zaletą jest możliwość „trackowania” bez użycia markerów dzięki użyciu technologii „machine learning”, co pozwala na otrzymanie bardzo wysokiej jakości danych bez dużych nakładów „ręcznej obróbki”.
Retargeter 5.0 – to wtyczka do profesjonalnych programów do tworzenia animacji jak Motion Builder, Maya czy 3Ds Max! Wykorzystuje dane pobrane z Analyzer’a i nakłada ruch dzięki prostemu i intuicyjnemu systemowi opartego na pozach.
Cały workflow opiera się na najpierw na konfiguracji postaci – dodaniu kontrolek rigu do Character Setup oraz przypisaniu ekspresji avatara do tzw Pose. Całość zajmuje zwykle od 10-30 minut, lecz raz przygotowany avatar i jego pozy – możemy zapisać w bibliotece poz, które możemy później wykorzystać w kolejnych avatarach! Dzięki temu nie tracimy czasu na przechodzenie procesu od nowa, tylko możemy skupić się na kolejnych krokach produkcji.
Sporym ułatwieniem jest także wgrana baza „Pose suggestion” która pozwala skuteczniejsze uzyskanie oczekiwanego efektu i wprowadza użytkownika „bezboleśnie” do pracy z Retargeterem.
Shepherd jest systemem, który łączy i integruje wszystkie funkcje sesji nagraniowej zarówno motion capture jak i facial capture! Pozwala to na pełną synchronizację procesu przechwytywania ruchu systemu Faceware razem z innymi systemami jak Vicon, Xsens czy Optitrack.
Głównym celem Shepherd jest uproszczenie zarządzania wieloma urządzeniami rejestrującymi. W trybie nagrywania, można uruchomić nagrywanie przechwytywania ruchu twarzy razem z systemem mocap na ciele – jednym kliknięciem, dzięki czemu otrzymujemy wszystkie dane z sesji – w jednym pakiecie.
Systemy Mocap obsługujące funkcję Lync w Shepherd:
• Vicon Shogun
• Vicon Blade
• Optitrack Motive
• Xsens MVN Animate Pro
Dużą zaletą jest możliwość użytkowania Shepherd na tabletach, dzięki czemu nasz system do nagrywania ruchu staje się jeszcze bardziej elastyczny!
„Uważamy, że najlepsza animacja twarzy pochodzi z połączenia najnowocześniejszej technologii i intuicyjnego, przyjaznego dla artystów przepływu pracy – Faceware Tech”
Faceware bardzo chętnie dzieli się materiałami do nauki, więc jeżeli chcesz sprawdzić jak bardzo może przyspieszyć Twoją produkcję – warto sprawdzić działanie licencji trial oraz pobrać jeden z wielu riggów z ich biblioteki: https://facewaretech.com/learn/free-assets
Jeżeli nie wiesz, który zestaw będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem – skontaktuj się z naszymi specjalistami – pomogą wybrać odpowiedni pakiet dla Ciebie!
FaceWare udostępnia dwa rodzaje systemów kamer, do profesjonalnego przechwytywania mimiki. Stara się być elastyczny dla każdego studia, więc użytkownik ma do wyboru dwa systemy: Profesjonalny Mark IV lub Indie Headcam.
Faceware Mark IV Wirelles Headcam System
Kaski od Mark IV są zrobione z wytrzymałego włókna szklanego i wyprofilowane w taki sposób, żeby zapewnić maksymalny komfort i stabilność, żeby cały dynamiczny ruch nie przeszkodził w uzyskaniu najwyższej jakości danych. Dodatkowo, za stabilność kamery odpowiadają mocowania „sideburn” oraz zintegrowane punkty mocowania podbródkowego. Samo mocowanie kamery znajduje się w niskim punkcie, dzięki czemu nie przeszkadza to w interakcji aktora, a jego twarz jest nadal świetnie oświetlona, przez co nie „gubi” ważnych punktów do rejestrowania na twarzy. Całość oparta jest na łatwym w dostosowywaniu zestawie śrub motylkowych, dzięki czemu kaski Mark IV są łatwe w konfiguracji!
Nadajnik Bolt serii 500 pozwala na przesył danych w pełnej rozdzielczości i klatkażu do odbiornika, w czasie rzeczywistym z opóźnieniem mniejszym niż 1ms. A za swobodą pracy przemawia jego zasięg – 150 metrów.
Bateria całego systemu pozwala na pracę 5-cio godzinną pracę w trybie bezprzewodowym lub na 15 godzin pracy w połączeniu fizycznym. A jeżeli robisz przerwę podczas nagrań – czas ładowania tego akumolatora to 1 godzina!
Kamera, wyposażona w obiektyw 4.3 mm pozwala uzyskać obraz bez tzw. „Rybiego oka”, natomiast system oświetleniowy niweluje ciemniejsze miejsca, dzięki czemu nie tracimy ważnych danych do późniejszej obróbki w Analyzer. Kamery mogą nagrywać w najpopularniejszych formatach klatkażu:
Więcej informacji na temat tego systemu znajdziecie w broszurze FaceWare Mark IV – pobierz >>>
Indie HeadCam to idealne rozwiązanie dla użytkowników, którzy nie wymagają w pełni zaawansowanych systemów do przechwytywania mimiki, a chcą wejść w profesjonalną produkcję animacji! System oparty jest na przechwytywaniu obrazu przez słynne kamery GoPro które także pozwalają na uzyskanie wysokiej jakości danych.
Pomimo użycia kamery GoPro 7 – nadal Faceware Indie HeadCam pozwala na bezpośredni streaming live do Faceware Studio lub po nagraniu sesji – do przeprocesowania danych w Analayzer. Dzięki dotykowemu interfejsowi kamery, obsługa jest prosta i intuicyjna, natomiast same parametry techniczne kamery – pozwalają na uzyskanie wysokiej jakości danych do dalszej pracy.
Samo mocowanie kamery jest łatwe i elastyczne, dzięki czemu możemy umiejscowić kamerę niżej – nie zasłaniając linię wzroku aktora, natomiast komponenty z których wykonany jest kask, pozwalają na cichą pracę – nie przeszkadzając w nagrywaniu dźwięku produkcyjnego.
Dane techniczne kamery:
Dodatkowo, do zestawu dołączone są akcesoria jak dodatkowa bateria, 32 GB karta MicroSD, ładowarka, zestaw narzędzi, Adapter HDMI to USB 3.0 do przesyłania i konwertowania materiału na żywo oraz poręczny Case do przechowywania całego systemu.
Jeżeli nie wiesz, który zestaw będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem – skontaktuj się z naszymi specjalistami – pomogą wybrać odpowiedni pakiet dla Ciebie!
Faceware jest jedną z wielu firm, która ma swój specjalny program przeznaczony dla studentów na całym świecie. Wiele uczelni chce uczyć swoich studentów profesjonalnych animacji, a Faceware im to umożliwia.
Jeżeli Twoja uczelnia chciałaby wprowadzić rozwiązanie do animacji twarzy – skontaktuj się z nami w sprawie specjalnej oferty i doradztwa z zakresu Motion Capture.
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!