Początki SketchUp’a sięgają roku 2001r. Wyprodukowany przez @Last Software, która została przejęta przez Google 2006. Obecnie właścicielem jest firma Trimble.
SketchUp jest prostym i szybkim do opanowania programem 3D. Jest to przede wszystkim program prosty w obsłudze i ukierunkowany głównie na wizualizację architektoniczną. Po 1-2 tygodniach nauki możemy używać go dosyć swobodnie. Bardzo dużym plusem jest kompatybilność z m.in. 3ds Max, ale także AutoCAD i wiele innych – dzięki możliwości importu i eksportu wszelkiej gamy plików.
Link do pełnej listy programów i formatów:
SketchUp najczęściej używany jest przez architektów i projektantów. Możliwość rysowania dokumentacji technicznej 2D i dokładnego modelowania wg. tego rysunku technicznego są też ogromnymi zaletami. Dodatkowo dostęp do dużej bazy gotowych modeli (także do użytku komercyjnego) w 3D Warehouse i integracja z silnikiem V-Ray jest co raz częściej doceniana przez profesjonalistów.
Nowe narzędzie – Outliner w SketchUp 2020
Aby zwiększyć wydajność modelu, nie trzeba już tworzyć warstw na warstwach. Zarządzaj modelem i organizuj go bezpośrednio w narzędziu Outliner. Użyj ikony oka, aby przełączać się między głównymi sekcjami modelu, takimi jak główne piętra i meble.
Nowe uchwyty na obszarze obiektu w SketchUp 2020
Kiedy złapiesz punkt w obiekcie, który jest zasłonięty (np. tylny narożnik lub punkt środkowy) i zaczniesz go przesuwać, to twój obiekt automatycznie przejdzie w stan przezroczysty, gdy coś w twoim modelu zakłóci poruszany obiekt. Działa to zarówno z narzędziem Obróć, jak i narzędziem Przesuń.
Lepsza kontrola ukrytych obiektów w SketchUp 2020
Zauważysz, że w menu rozwijanym oddzieliliśmy obiekty ukryte od ukrytej geometrii. Jak to wpłynie na Twoją pracę? Daje to możliwość lepszego zarządzania ukrytą geometrią i ukrytymi obiektami w celu jeszcze łatwiejszego modelowania. Załóżmy na przykład, że chcesz edytować ukryte krawędzie w krajobrazie lub wygładzonej powierzchni, ale nadal chcesz ukryć obiekty znajdujące się w pobliżu (takie jak drzewa, krzaki lub budynek) … cóż, możesz to zrobić teraz!
LayOut 2020: kontrola dokumentacji w SketchUp 2020
Najważniejsza jest pełna kontrola nad dokumentacją! W najnowszej wersji LayOut skupiono się na poprawie interakcji między SketchUp i LayOut, aby zaoszczędzić Twój czas i energię. Oznacza to, że nie trzeba już każdorazowo przeskakiwać między programami i aktualizować sceny w SketchUp, aby rysunek wyszedł idealnie. Teraz masz więcej możliwości edycji bezpośrednio w LayOut.
Łatwiejsze dostosowanie widoków modelu w SketchUp 2020
LayOut wie teraz znacznie więcej na temat modelu SketchUp i tego, co zostało zmodyfikowane. Oznacza to, że możesz bezpiecznie dostosować styl lub kąt kamery bezpośrednio w LayOut bez przypadkowej utraty zmian. Skąd będziesz wiedział, że pole robocze w LayOut różni się od widoku modelu? Gdy wprowadzisz zmiany w LayOut, elementy paska menu staną się ciemnoszare, ostrzegając, że dokonałeś modyfikacji. Pamiętaj: tylko dlatego, że wprowadziłeś pewne zmiany w LayOut, nie oznacza, że z nimi utknąłeś. W razie potrzeby zawsze możesz ponownie zsynchronizować swoje pola robocze z powrotem z modelem SketchUp.
Lepsza personalizacja rysunków w SketchUp 2020
Przenieś dokumenty LayOut na wyższy poziom dzięki różnym modelom i widokom. Jeśli masz jeden model SketchUp, który istnieje w kilku polach roboczych, możesz teraz połączyć tylko jedno z tych pól z innym modelem SketchUp. Wcześniej trzeba było usunąć to pole robocze, wstawić nowy model SKP oraz zresetować wszystkie ustawienia skali i rozmiar pola. Teraz jest to dużo prostsze, prawda? I to jeszcze nie wszystko! Masz również możliwość przełączania widoczności tagów bezpośrednio w dokumencie LayOut! Co to oznacza dla Twojej organizacji pracy? Nie musisz tworzyć dodatkowych scen tylko dla swoich plików LayOut, oszczędzając mnóstwo czasu na przełączanie między LayOut i SketchUp.
V-Ray dla Sketchupa jest niemal nieodzownym elementem, jeżeli chcemy tworzyć fotorealistyczne wizualizacje. Poniżej wymieniamy najważniejsze funkcje a trochę szerszy ich opis najdziesz TUTAJ >>
RENDERING W OKNIE ROBOCZYM W SKETCHUP Dzięki renderingowi widocznemu w oknie roboczym, możesz z łatwością wybierać i renderować kilka obszarów jednocześnie, a także uzyskać płynne połączenie pomiędzy Twoim renderem w V-Ray a modelem w SketchUp za pomocą klawiszy +/- dzięki, którym skontrolujesz stopień przejrzystości. |
![]() |
POTĘŻNY RENDERING Z PROCESOREM GRAFICZNYM W V-RAY Szybszy i potężniejszy rendering z użyciem procesora graficznego dzięki dodanemu wsparciu dla perspektywy powietrznej, przemieszczeń, rozproszeń podpowierzchniowych, matów i cieni oraz wielu innych funkcji. |
![]() |
RENDERING HYBRYDOWY (CPU + GPU) W V-RAY Procesor graficzny V-Ray działający za pośrednictwem NVIDIA CUDA, może w pełni wykorzystać wszystkie dostępne sprzęty z uwzględnieniem procesorów i kart graficznych. |
![]() |
ADAPTACYJNE OŚWIETLENIE W V-RAY Tryb Adaptive Lights sprawdzi się przy scenach z wykorzystaniem większej ilości świateł oraz pomoże w skróceniu czasu renderingu, nawet do 700%. |
![]() |
INTELIGENTNY INTERFEJS UŻYTKOWNIKA W SKETCHUP Cały interfejs V-Ray dla SketchUp jest teraz prostszy i bardziej przejrzysty, z lepszym wsparciem dla monitorów 4K. |
![]() |
MENEDŻER PLIKÓW W SKETCHUP Zarządzaj wszystkimi plikami scen z jednego miejsca. Ustalaj ścieżki plików, twórz archiwa scen i zachowuj dane ustawień dotyczących tekstur, plików IES czy obiektów proxy. |
![]() |
NARZĘDZIE WYBIERANIA KOLORÓW V-RAY Narzędzie wybierania kolorów jest proste i użyteczne. Wybieraj właściwości koloru spośród wartości RGB (0-255) lub renderingu (0.0-1.0) przestrzeni koloru. |
![]() |
IMPORT SCEN V-RAY Importowanie i renderowanie scen V-Ray (.vrscene) w innych aplikacjach, jak np. 3ds Max, Rhino czy Revit. |
![]() |
BADANIE ŚWIATŁA SŁONECZNEGO Studiuj różne położenia światła słonecznego oraz cieni dzięki animacji słońca SketchUp. |
![]() |
MGŁA Dzięki efektom realistycznej mgły 3D oraz rozpraszaniu oświetlenia, nadasz swoim scenom prawdziwą głębię. |
![]() |
NOWE MAPY TEKSTUR Z pomocą nowego gradientu, temperatury koloru oraz proceduralnych map zaszumionych tekstur, idealnie dopasujesz wygląd swoich scen. |
![]() |
2D DISPLACEMENT Szybko dodasz szczegóły do powierzchni bez potrzeby dodatkowego modelowania, dzięki zoptymalizowanej funkcji displacement 2D – idealnej w przypadku materiałów architektonicznych, jak kamień lub cegła. |
![]() |
ANIMOWANE OBIEKTY PROXY Z łatwością dodasz wstępnie zaanimowane obiekty 3D, jak np. spacerujące postaci czy drzewa falujące na wietrze, dzięki animowanym proxy V-Ray. |
![]() |
PODGLĄD PROXY Kontroluj wygląd proxy V-Ray za pośrednictwem pola roboczego SketchUp. Wybieraj spośród siatki całości, ramki ograniczającej, punktu, a także nowej siatki typu low poly jako trybu podglądu proxy. |
![]() |
LEPSZE MATERIAŁY POLA ROBOCZEGO Osiągaj bardziej poprawny wygląd swoich materiałów V-Ray w oknie roboczym SketchUp. |
![]() |
UDOSKONALONE ODSZUMIANIE V-Ray Denoiser jest prosty w obsłudze, a jego ustawienia możesz poprawiać nawet po wykonaniu renderu. |
![]() |
Systemowe: | |
System operacyjny: |
|
Sprzętowe: | |
Procesor: | 64-bit Intel® / AMD® wielordzeniowa jednostka, min 1GHz |
Pamięć RAM: |
|
Karta graficzna: |
|
Inne: |
|
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.