Często oglądając filmy bardziej skupiamy się na samej fabule, niż jak dany przedmiot lub model postaci zostały stworzone, a chyba tylko prawdziwy geek pójdzie o krok dalej – w jakim programie?
Przyjrzymy się naszym zdaniem – TOP 3 filmów, które zapewne każdy z Was kojarzy, ale nie każdy wie, że Maya brała w nich udział.
Pewnie każdy z nas kojarzy serie filmów o planecie pełnej naszych człekokształtnych kuzynów, ale czy wiedzieliście, że modele kultowych małp zostały stworzone przy użyciu programu Maya? Jak pisze studio Weta Digital odpowiedzialne za produkcje filmu:
„Maya jest podstawą produkcji naszych modelów… Prawie wszystkie modele i topologie tworzymy w programie Maya”.
Nic dziwnego, skoro przy połączeniu MoCAPu i Maya, nałożenie tekstur postaci jest o wiele łatwiejsze i szybsze, niż mozolna animacja „klatka po klatce”. Efekt możemy zobaczyć znacznie szybciej, a jakość dobrze przygotowanych modeli – naprawdę robi wrażenie!
Pełna ciekawych wątków, oryginalnej muzyki i nagłych zwrotów akcji animacja – „Spiderman poprzez Multiverse” . Kultowy bohater powrócił do nas w nowej odsłonie, a za jego sukcesem stał nie kto inny, jak nasza ulubiona Maya 😊
Maya towarzyszyła twórcom od momentu pierwszego riggu postaci, aż do animacji zmarszczek na czole głównego bohatera (nic dziwnego, że całość wyszła tak realistycznie).
Studia odpowiedzialne za produkcję (Columbia Pictures i Sony Pictures) zaanimowały również cały ruch postaci, efekty specjalne, a nawet symulacje ubrań przy użyciu programu Maya.
Nie mogło na naszej liście zabraknąć trzykrotnego zwycięscy Oscara, wyreżyserowanego przez Jamesa Camerona – „Avatara”. Kultowa produkcja z 2009 roku, która doczekała się kontynuacji w 2022 roku została niemal w całości stworzona przy użyciu softwaru Autodesk.