Menu

Kolekcja mediowa M&E – czyli profesjonalny zestaw narzędzi z dużym potencjałem

media & entertainment szybsze renderowanie

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: , , ,

Kolekcja programów Media & Entertainment to wolność tworzenia. Pakiet zapewnia nam płynność pracy, oszczędności i.. szybsze renderowanie! Dowiedz się jak kolekcja ułatwia tworzenie farmy renderującej!


Czym jest kolekcja mediowa Media & Entertainment?

Kolekcja to zestaw programów, które są dostępne także jako pojedyncze aplikacje. Autodesk wprowadził ją dla udogodnienia dla osób, które pracują na kilku aplikacjach, żeby były one łatwo dostępne dla użytkownika. Pozwala to na łatwe zarządzanie licencjami oraz uproszczony sposób pracy na kilku programach.

Co wchodzi w skład kolekcji?

W skład kolekcji wchodzą programy z dziedziny Media & Entertainment, czyli:

Jak widzimy, są tutaj narzędzia wykorzystywane szczególnie przez modelerów, animatorów oraz specjalistów od renderingu. Więc dlaczego kolekcja daje nam tak duże możliwości?


media & entertainment szybsze renderowanie 2

Zalety kolekcji Media & Entertainment:

Większa wartość dla użytkownika

Kolekcje branżowe obejmują produkty o wartości znacznie wyższej niż w przypadku wycofanych pakietów w wersjach Premium, a są oferowane w bardzo konkurencyjnej cenie.

Proste zarządzanie oprogramowaniem w Media & Entertainment Collection

Masz bieżący dostęp do najnowszych wersji i udoskonaleń programów.  Masz także prawo do korzystania z wcześniejszych wersji i uprawnienia do użytkowania na całym świecie podczas podróży. Inne ważne zalety to pełna kontrola nad aktualizacjami i prawami dostępu, ujednolicony cykl zakupowy i łatwiejsze zarządzanie licencjami.

Ale z najbardziej praktycznego punktu widzenia, to zawartość kolekcji! Jest to idealne rozwiązanie dla animatorów, którzy używają co najmniej 2 programów.

Przykład 1.

Animator używa do modelowania postaci oraz riggowania programu Maya, natomiast wszystkie animacje tworzy w MotionBuilderze.

  • Cena Maya + Motion Buildera to kwota 3 600 € netto (Single User, cena katalogowa)
  • Natomiast kolekcję z tymi programami mamy już za 2 340 € netto (Single User, cena katalogowa)

A to już jest spora różnica!

Przykład 2.

Co z sytuacją, gdy animator tworzy szkielet oraz animację używając tylko programu Maya? Tutaj mamy kolejny plus kolekcji, a właściwie jej gratis – 5-pak Arnolda!

Wiele firm używa różnych silników renderujących. Na rynku mamy sporo dostępnych rodzajów jak V-Ray, Corona, Redshift, czy właśnie Arnold.

Arnold, odkąd stał się Partnerem Autodesk, przeżył bardzo duży progres w jakości i efektach końcowych. Wiele dużych firm korzysta z jego usług, tworząc niesamowite projekty, a jego obsługa tak samo jak w przypadku innych silników – jest bardzo uproszczona. Więc co tak naprawdę daje nam 5-pak Arnolda?

Każdy program Autodesku jak Maya, 3ds Max ma wbudowany silnik renderujący Arnold i w pełni jest z nim kompatybilny. Jednak do przeliczania dużych projektów, bardzo przydatne są usługi renderfarm.

Dzięki takim pakietom, jesteśmy w stanie sami stworzyć małą renderfarmę, wykorzystującą właśnie ten 5-pak Arnolda. Dzięki temu, że Arnoldy są osobnymi licencjami, możemy je zainstalować na dowolnych komputerach i licencje nie są przypisane do użytkownika, tylko działają w trybie sieciowym. Nie są to licencje lokalne!

Drugą zaletą 5-paku Arnoldów jest cena. 5-pak Arnolda to koszt 2 580 € netto (cena katalogowa). Jak już widzimy cena samych Arnoldów jest już wyższa, od kolekcji, a pamiętajmy – jest to GRATIS do kolekcji.


Arnold: ciekawe rozwiązanie do renderingu – zapisz się na webinar!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak wygląda tworzenie render farmy z Arnoldami, to warto zapisać się na nasz webinar, gdzie postaram się przedstawić zasadę działania takiej render farmy i pokazać Wam jak sprawdza się w praktyce – nasza render farma działa sprawnie i szybko 😊. Webinar już 10 grudnia o godz. 10:00!

webinar motion capture xsens motionbuilder
 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska