Menu

Autodesk MotionBuilder

Autodesk dla branży 3D



MotionBuilder – stworzony z myślą o animacji i Motion Capture

MotionBuilder – profesjonalny program do tworzenia i obróbki animacji. Jest to nieodłączny element każdego studia animacyjnego i game developera tworzącego gry w trójwymiarze. Jego głównym celem jest połączenie technologii Motion Capture, oraz grafiki 3D stworzonej w programach do jej obróbki (np. 3ds Max, czy Maya), a następnie jej obróbka i optymalizacja.


Modele, szkielety, riggi i kontrolery, wszystko to jest importowalne i modyfikowalne w MotionBuilder i pozwala połączyć to wszystko z animacją nagraną przez systemy Motion Capture, by tchnąć żywy ruch w animowane postacie. Poniżej piszemy trochę więcej o MotionBuilder 2020.

     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  


MotionBuilder i Motion Capture

Program MotionBuilder firmy Autodesk oczywiście nie zastępuje w pełni pracy animatora. Jest to rozwinięcie jego możliwości. Dzięki nowoczesnej technologii, która znacznie przyspieszy proces animacji. Dzięki temu znacznie można obniżyć koszty produkcji jak i ułatwi ukończenie zadań w terminie.

Technologia Motion Capture stała się standardem, który jest nieodzowną częścią animacji. Dzięki stworzeniu możliwości nadania postaciom ruchu żywcem wyciągniętego z naszego świata, nadało to animacjom naturalności i realizmu. Jeśli interesuje Cię to zagadnienie koniecznie przeczytaj też o systemie Xsens do Motion Capture, o którym piszemy na naszym serwisie.

Stworzona animacja w MotionBuilder
@Autodesk


Taka technologia ma oczywiście swoje ograniczenia jak np. sytuacja, w której proporcje aktora i postaci bardzo się różnią, przyjmijmy, że dana postać ma dużo dłuższe ręce w stosunku do reszty ciała. Podczas odgrywania scen trzeba to uwzględnić, w przeciwnym wypadku dolna część rąk postaci podczas animacji będzie „zagłębiać się” w jej torsie.

Z pomocą przychodzą dodatkowe moduły, którymi można operować w czasie nagrywania.

Wykorzystanie Motioncapture w MotionBuilder
Frame from movie created by Andrew Hutchinson from Canada, which shows effects that we can achieve using MotionBuilder with Mocap


Obecnie niemal każde studio, czy to filmowe czy Game developerskie posiada własne studio Motion Capture, a MotionBuilder jest jego nieodzownym elementem.

Jeżeli rozważacie inwestycję w oprogramowanie Autodesk MotionBuilder, oraz własne studio Motion Capture, to z czystym sumieniem pragniemy rozwiać wszelkie wątpliwości. System MoCap wraz z MotionBuilder skraca czas wykonania projektu, daje więcej możliwości, oraz wznosi tworzone animacje na jakościowe wyżyny, dzięki czemu jedynym ograniczeniem staje się wyobraźnia (Sky is the limit!).

Wykorzystanie Motioncapture w MotionBuilder 2
@Autodesk
 



manipulatory dla game dev -popraw nawigacje


ShotGrid do zarządzania produkcją kreatywną i plikami


Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the house.




    Rating: 5.00/5. From 2 votes.
    Please wait...