Menu

Autodesk MotionBuilder

Autodesk dla branży 3D




MotionBuilder – stworzony z myślą o animacji i Motion Capture

MotionBuilder – profesjonalny program do tworzenia i obróbki animacji. Jest to nieodłączny element każdego studia animacyjnego i game developera tworzącego gry w trójwymiarze. Jego głównym celem jest połączenie technologii Motion Capture, oraz grafiki 3D stworzonej w programach do jej obróbki (np. 3ds Max, czy Maya), a następnie jej obróbka i optymalizacja.

Modele, szkielety, riggi i kontrolery, wszystko to jest importowalne i modyfikowalne w MotionBuilder i pozwala połączyć to wszystko z animacją nagraną przez systemy Motion Capture, by tchnąć żywy ruch w animowane postacie. Poniżej piszemy trochę więcej o MotionBuilder 2020.

     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  


MotionBuilder i Motion Capture

Program MotionBuilder firmy Autodesk oczywiście nie zastępuje w pełni pracy animatora. Jest to rozwinięcie jego możliwości. Dzięki nowoczesnej technologii, która znacznie przyspieszy proces animacji. Dzięki temu znacznie można obniżyć koszty produkcji jak i ułatwi ukończenie zadań w terminie.

Technologia Motion Capture stała się standardem, który jest nieodzowną częścią animacji. Dzięki stworzeniu możliwości nadania postaciom ruchu żywcem wyciągniętego z naszego świata, nadało to animacjom naturalności i realizmu. Jeśli interesuje Cię to zagadnienie koniecznie przeczytaj też o systemie Xsens do Motion Capture, o którym piszemy na naszym serwisie.

Stworzona animacja w MotionBuilder
@Autodesk


Taka technologia ma oczywiście swoje ograniczenia jak np. sytuacja, w której proporcje aktora i postaci bardzo się różnią, przyjmijmy, że dana postać ma dużo dłuższe ręce w stosunku do reszty ciała. Podczas odgrywania scen trzeba to uwzględnić, w przeciwnym wypadku dolna część rąk postaci podczas animacji będzie „zagłębiać się” w jej torsie.

Z pomocą przychodzą dodatkowe moduły, którymi można operować w czasie nagrywania.

Wykorzystanie Motioncapture w MotionBuilder
Frame from movie created by Andrew Hutchinson from Canada, which shows effects that we can achieve using MotionBuilder with Mocap


Obecnie niemal każde studio, czy to filmowe czy Game developerskie posiada własne studio Motion Capture, a MotionBuilder jest jego nieodzownym elementem.

Jeżeli rozważacie inwestycję w oprogramowanie Autodesk MotionBuilder, oraz własne studio Motion Capture, to z czystym sumieniem pragniemy rozwiać wszelkie wątpliwości. System MoCap wraz z MotionBuilder skraca czas wykonania projektu, daje więcej możliwości, oraz wznosi tworzone animacje na jakościowe wyżyny, dzięki czemu jedynym ograniczeniem staje się wyobraźnia (Sky is the limit!).

Wykorzystanie Motioncapture w MotionBuilder 2
@Autodesk
 

     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Autodesk MotionBuilder 2016


Oprogramowanie MotionBuilder w wersji 2016 dostarcza nowe rozszerzenia, udoskonalenia,  które pomagają użytkownikom i poprawiają jakość codziennej pracy artystów, twórców, reżyserów i operatorów filmowych. Oparte są one o sugestie naszych klientów więc powinny być jak najbardziej pożądane. Pomagają: sprawniej tworzyć efekty i udoskonalenia przetwarzania ruchu (motion-capture), przy dodatkowych parametrach animacji, przy produkcji gier, przy wstępnej wizualizacji wirtualnej kinematografii oraz produkcji filmowej.


Najważniejsze zalety:

Narzędznia historii – ulepszenia

MotionBuilder 2016 oferuje wiele istotnych udoskonaleń narzędzi Story, które pomagają poprawić efektywność przepływu pracy, szczególnie w przypadku wielu klipów. Nowa opcja Clip Alignment zapewnia użytkownikom dogodne możliwości do wyrównania wielu wycinków razem. Nowa funkcjonalność Make All Clips Read-Only oszczędza pamięć poprzez umożliwienie zamiany wszystkich zapisywalnych historii klipów (dostępnych na Story) w trybie tylko do odczytu. Dodatkowo, nowa opcja Expanding Clips pozwala poszerzyć (rozwinąć) wybrane klipy do swoich poprzednich i / lub kolejnych wycinków. Natomiast w połączeniu z Make All Clips Read-Only, opcja ta zapewnia możliwość łatwego tworzenia pętli animacji bez opuszczania Story UI.

FCurve – ulepszenia

MotionBuilder 2016 zapewnia dostęp do przydatnych funkcji, takich jak Frame Start / End i Frame Zoom Bar w ramach FCurve, która jest przydatna do szybkiego przeglądania klatek animacji w oknie FCurve. Ponadto, zdolność przeglądania i edycji kluczy w edytorze FCurve z wartościami transformacji do 1.000.000 może teraz obsługiwać skalę kompleksowego i nowoczesnego środowiska produkcyjnego

FBX 2GB –  limit rozmiaru pliku

MotionBuilder 2016 eliminuje ograniczenie rozmiaru pliku FBX 2GB, zapewniając maksymalną elastyczność oraz umożliwiając jednocześnie tworzenie w większej skali scen i osadzonych plików multimedialnych.


Skontaktuj się z nami

Autodesk MotionBuilder – wymagania sprzętowe i systemowe


Oficjalne wymagania systemowe dla Autodesk MotionBuilder:

Systemowe:
System operacyjny:
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) lub Windows® 10
  • Red Hat® Enterprise Linux® 6.5 lub 7.2
  • CentOS 6.5 lub 7.2
Rekomendowane przeglądarki:
  • Apple® Safari®
  • Google Chrome™
  • Microsoft® Internet Explorer®
  • Mozilla® Firefox®
Sprzętowe:
Procesor: 64-bit Intel® / AMD® wielordzeniowa jednostka
Karta graficzna: Polecamy listę kart graficznych wspieraną przez Autodesk: Lista wspieranych kart graficznych
Pamięć RAM:
  • Minimum: 8 GB RAM
  • Zalecane: 16 GB rekomendowane
Przestrzeń dyskowa: 4 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące: Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button)
     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Autodesk MotionBuilder 2023 – wersja studencka i edukacyjna


MotionBuilder jest również dostępny w wersji edukacyjnej jako osobny produkt oraz w pakietach Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate i Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student.


Wersje edukacyjne i studenckie są znacznie tańsze od komercyjnych, ale należy pamiętać o bardzo istotnych obostrzeniach w ich zastosowaniu.

W skład pakietu Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate wchodzą:

  •  MotionBuilder
  •  Maya
  •  3ds Max
  •  Mudbox
  •  Softimage
  •  SketchBook Designer


Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate

Wersja ta jest przeznaczona wyłącznie dla szkół średnich i wyższych będących na liście Ministerstwa Edukacji Narodowej RP.
Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate może służyć wyłącznie nieodpłatnej nauce uczniów lub Studentów i niekomercyjnej pracy naukowej. Szkoła średnia lub uczelnia nie może wykorzystywać wersji edukacyjnej do projektów i badań za które otrzyma wynagrodzenie.


Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student

Wersja studencka pakietu Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student może służyć wyłącznie do niekomercyjnej, samodzielnej nauki programu dla Studenta / ucznia szkoły wyższej / średniej posiadającego od co najmniej 6 miesięcy ważną legitymację. Wersji studenckiej nie można wykorzystywać do prowadzenia jakichkolwiek płatnych korepetycji lub pracy nad projektami komercyjnymi. Istnieje możliwość upgrade wersji studenckiej do pełnoprawnej komercyjnej po atrakcyjnej cenie.


Uwaga!

Często otrzymujemy zapytania o zakup edukacyjnej wersji MotionBuilder od prywatnych firm szkoleniowych. Musimy podkreślić, że wersje edukacyjne lub studenckie nie mogą służyć do zarobkowych szkoleń przeprowadzanych przez nieuprawnione do tego firmy i instytucje.

Korzystanie z wersji edukacyjnych bez uprawnień lub/i w celach komercyjnych jest traktowane tak samo jak akt piractwa komputerowego i ścigane ze wszystkimi konsekwencjami. Firmy szkoleniowe, chcąc nauczać programu MotionBuilder, muszą kupić na każde stanowisko pełną komercyjną wersję programu.


Skontaktuj się z nami

Autodesk MotionBuilder – polecane stacje robocze


Wraz z firmą HP jako autoryzowani partnerzy, dostarczamy naszym klientom profesjonalne stacje graficzne w najlepszych cenach na rynku.


Stacja HP z2

Rozwiązanie dla grafików 3d zajmujących się modelowaniem, teksturowaniem oraz wirtualnym rzeźbieniem w Mudbox’e.


Stacja HP z4

Stacja dedykowana nieco bardziej wszechstronnym użytkownikom 3ds Max. Ten komputer jeszcze wydajniej poradzi sobie z zadaniami stacji z220, ponadto możemy z nim efektywnie pracować nad foto realistycznymi wizualizacjami, animacją postaci oraz renderingiem.


Stacja HP z6

Ta stacja obsługuje do 2 procesorów. Dzięki temu możemy w niej mieć nawet 24 wątki liczące! Fantastyczne rozwiązanie dla grafików zajmujących się wizualizacjami w wysokiej rozdzielczości oraz foto realistycznej animacji. Stacja ta również może służyć jako silna jednostka obliczeniowa, tak zwany Render BOX, do którego graficy pracujący w naszym studiu na słabszych maszynach mogą wysyłać zadania renderingu bardziej skomplikowanych scen. Stacja graficzna spełniająca wszystkie zadania z nawiązką. Jest to bardzo opłacalny zakup, ponieważ drugi procesor możemy dokupić w przyszłości jeżeli mamy ograniczony budżet. Gorąco polecamy zakup tej stacji!


Stacja HP z8

Całkowicie bezkompromisowe rozwiązanie. Najmocniejsza, najbardziej podatna na rozbudowę stacja graficzna w ofercie HP. Potrafi obsłużyć ogromne ilości pamięci ram, do 512 gigabajtów, 2 najmocniejsze procesory XEON.

Stacja ta bardzo często jest wybierana przez instytucje finansowe dla pewności, że przetwarzane dane są bezbłędne. Dzięki fantastycznemu projektowi wnętrza, mimo dużych rozmiarów i wielu systemów chłodzących, stacja ta jest wyjątkowo cicha. Jest to rozwiązanie dla prawdziwych profesjonalistów.


Każdy podzespół bazowy stacji graficznych HP został starannie dobrany przez profesjonalistów. Wszystkie elementy są certyfikowane. Daje nam to pewność prawidłowego działania całego systemu, bez niespodzianek.

Każda stacja graficzna HP posiada 3 letnią gwarancję producenta door-to-door. Mamy gwarancję, że na drugi dzień po zgłoszeniu usterki, będziemy posiadać w pełni sprawny sprzęt!


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Ile kosztuje Autodesk MotionBuilder?


Cena MotionBuilder zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz aktualnych rabatów i promocji. Zachęcamy do negocjacji ceny programu oraz kontaktu z handlowcem.


MotionBuilder 2024 - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user
Cena:
9 140,59 zł netto
2 120,00 € netto
MotionBuilder 2024 - licencja - subskrypcja 3 lata - single-user
Cena:
27 421,78 zł netto
6 360,00 € netto
MotionBuilder - licencja - subskrypcja 1 rok - single-user - odnowienie
Cena:
8 278,27 zł netto
1 920,00 € netto

 

Dlaczego warto z nami współpracować?

Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.

Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!

Autodesk MotionBuilder 2013 – nowości


Poniżej prezentujemy nowości w wersji 2013.


Możliwość podglądu płynnej animacji w czasie rzeczywistym wielu obiektów i postaci na raz
Wyświetlanie zaawansowanych shaderów sprzętowych płynnie w czasie rzeczywistym
Odtwarzanie animacji zgodne z czasem rzeczywistym, bez opóźnień i spowolnień
Wykorzystywanie mocy obliczeniowych kart w standardzie GPU do obliczeń deformacji szkielety jeszcze szybciej niż wcześniej
Nowy system do określenia położenia ścian i podłóg oraz innych obiektów pozwalający na animowanie stóp i innych kończyn bez przenikania w inne obiekty
Podgląd animacji w prawdziwym widoku stereo 3D
Jeszcze łatwiejsze przenoszenie wyników pracy pomiędzy May’ą i 3ds Max’em
Symulacja fizyki przy użyciu Nvidia PhysX
Tworzenie zaawansowanych animatików przy użyciu renderingu OpenGL
Wsparcie dla systemu operacyjnego Linux ®


Skontaktuj się z nami

Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.


Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:

Autodesk-supscription-badger
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja

  • Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
  • Możliwe okresy wynajmu 1 miesiąc, 1 rok lub 3 lata

Zalety:

  • Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
  • Praca na najbardziej aktualnych wersjach
  • Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
  • Praca w poprzednich wersjach
  • Dostęp do usług w chmurze
  • Dostęp do dodatkowych usług i narzędzi
  • Płacisz tylko wtedy gdy korzystasz

Czytam więcej >>

Autodesk Media & Entertainment Collection


media entertainment collection


Od lipca 2016 firma Autodesk połączyła wszystkie pakiety dla branży mediowej wprowadzając Media Enterntainment Collection.

Dowiedź się więcej >> 


Skontaktuj się z nami

MotionBuilder 2019


Camera Switcher w MotionBuilder:

  • lista kamer w osobnym wygodnym okienku
  • możliwość zaznaczania wielu kamer jednocześnie i ich edycji w timeline

Camera Switcher w MotionBuilder

Clean Up Scene w MotionBuilder:

  • szybkie usunięcie zbędnych rzeczy w scenie. Automatyczne wyłapanie niepotrzebnych  np. mesh’y , riggu (nawet gdy są ukryte). Bardzo przydatne narzędzie, które optymalizuje scenę.

Clean Up Scene w MotionBuilder

Pinning Presets w MotionBuilder:

Przypinając różne części obiektu w nowej wersji możemy tworzyć presety „szpilek” i raz zdefiniowane używać z innymi modelami.  Bardzo wygodne gdy często zmieniamy modele.


Play all takes consecutively w MotionBuilder:

Dodana możliwość automatycznego przełączania wczytanych animacji. W momencie ich odtwarzania nie musimy już przełączać między obecną a kolejną.


Embedded Media w MotionBuilder:

W momencie zapisu sceny możliwość wyboru położenia plików multimedialnych i zachowania ich oryginalnych ścieżek pliku.


FBX w MotionBuilder:

Wsparcie eksportu i importu plików FBX 2019.5


Translation tool updates w MotionBuilder:

W momencie przesuwania wielu obiektów np. po osi x każdy z obiektów ma zachowaną swoją orientację. Czyli orientacja już nie jest standaryzowana dla każdego obiektu.

Translation tool updates w MotionBuilder

Run MotionBuilder in batch mode:

MotionBuilder można teraz uruchomić w trybie wsadowym, umożliwiając wykonywanie poleceń bez interfejsu.


Wydawać by się mogło, że są to kosmetyczne zmiany, ale dla osób często korzystających z MotionBuilder, znacznie usprawniają pracę. Większość nowości jest odpowiedzią na prośby użytkowników. Dodatkowo wprowadzono mnóstwo ulepszeń i poprawek, których dokładna lista jest dostępna na stronie Autodesk.

     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Motion Capture od zaplecza – praca w MotionBuilder


Import i obróbka danych z systemów MoCapowych z wykorzystaniem MotionBuilder®


Zobacz nagranie „Import i obróbka danych z systemów MoCapowych z wykorzystaniem Motion Builder®”

Branża tworzenia gier i animacji przechodzi w ostatnim czasie istny renesans – powstające i rozwijające się nowe technologie integrujace sprzęt, programy i dane mogą przyprawić o zawrót głowy. Nie zostawaj w tyle i zapoznaj się z najnowszymi trendami oglądając nasz arcyciekawy webianr na żądanie.

Rozszerz swoją wiedzę o następujące zagadnienia:
Systemy Motion Capture – najciekawsze rozwiązania,
Stream Live systemów MoCap do Motion Buildera
Przygotowanie postaci i retargeting pod systemy MoCap
Obróbka danych animacji w Motion Builder

 

webinar-mocap-od-zaplecza

MotionBuilder wersja 2020

W raz z pojawieniem się wersji 2020 MotionBuilder’a otrzymujemy szereg nowości. Znacznie przyspieszają one pracę animatorów, gdyż skomplikowane animacje ruchu jakinterakcje ciała z innymi elementami otoczenia (np. innym ciałem), szczegółowa fizyka i waga obiektów mogą być odtworzone w najmniejszym calu. W rezultacie ruch na naszych ekranach jest płynny, niemal perfekcyjnie odwzorowany, a postacie poruszają się bardzo naturalnie i realistycznie.

Toggle manipulator visibility w MotionBuilder:

W najnowszej wersji MotionBuilder dodano opcję automatycznego chowania manipulatora podczas odtworzenia animacji.

toggle manipulator w MotionBuilder 2020

@Autodesk

Render scenes using MP4 w MotionBuilder:

Ciekawa, czasami przydatna opcja dla osób, które chcą wygenerować płynny podgląd animacji – możemy teraz wypuścić render w formacie MP4.


Bookmarks in the Schematic view w MotionBuilder:

Nowe zakładki MotionBuilder w Schematic view umożliwiają szybkie przeskakiwanie z jednego regionu schematu do drugiego, eliminując potrzebę ręcznego wyszukiwania nodów. Zakładki zapisują pozycję x i y istniejących nodów, stan rozwinięcia lub zwinięcia nodów oraz szerokość, wysokość i współczynnik powiększenia zastosowane w Schematic view.

zakładki w Schematic view wMotionBuilder

@Autodesk


Lock story clips w MotionBuilder:

Możemy teraz blokować story clips w MotionBuilder używając In/Out Locked property. Zablokowanie klipu zapobiega animatorom przypadkowego przeniesienia lub ponownego ustawienia klipu i pozwala uniknąć kolejnych problemów, które mogą pojawić się procesie twórczym.


New Frame Rate w MotionBuilder:

Wsparcie dla frame rate’u 119,88 czyli standardu dla UHDTV i wielu kamier.


Unlimited undo levels w MotionBuilder:

Dodano opcję w Settings/Preferences/Undo – ustawienie nieograniczonej kolejki „cofnięć”.


Arithmetic operations w MotionBuilder:

Numeric i timecode obsługują teraz podstawowe operacje arytmetyczne.

Arithmetic operations w MotionBuilder 2020
@Jakub Baran, Ragdoll


Usprawnienia ogólne w MotionBuilder:

Wystarczy dwukrotnie kliknąć strzałkę translacji, pierścień obrotu lub skalowanie i wprowadzić wartość, aby precyzyjnie przekształcić obiekt. + Usprawnienia SDK Help.

MotionBuilder 2022 – nowości programu


Program MotionBuilder w wersji 2022 dostarcza nowe rozszerzenia, udoskonalenia, które pomagają użytkownikom i poprawiają jakość codziennej pracy artystów, twórców, reżyserów i operatorów filmowych. Oparte są one o sugestie naszych klientów więc powinny być jak najbardziej pożądane. Pomagają: sprawniej tworzyć efekty i udoskonalenia przetwarzania ruchu (motion-capture), przy dodatkowych parametrach animacji, przy produkcji gier, przy wstępnej wizualizacji wirtualnej kinematografii oraz produkcji filmowej.



MotionBuilder 2022 nowości programu

Najważniejsze zalety MotionBuilder 2022:

✔️ Wsparcie Python 3

Motion Builder 2022 obsługuje już Pythona w wersji 3! Jest to ujednolicenie języka, który także znalazł się w innych najnowszych programach w klasie Media & Entertainment. Python 3 jest lżejszym językiem i poprawia stabilność działania skryptów.

✔️ Poprawione działanie Command Line

Łatwiejsza droga do wykorzystywania Pythona z poziomu linii komend, co pozwala na zwiększenie możliwości wykorzystywania Motion Buildera w całym pipeline’ie.

✔️ Poprawiona karta skrytpów

Łatwiejsze zarządzanie swoimi skryptami, przypisywanie ich do karty oraz wyłączanie ich w prosty sposób

✔️ Dodanie popularnych „Quaternions” do FCurve Editora  

Dodanie parametrów quaternions do FCurve Editora, żeby mieć lepszy wgląd do zarządzania animacjami

✔️ Dodanie narzędzi „Add to body part”

Udoskonalenie narzędzia przypisywania obiektów do części ciała, które pozwala na łatwiejszą pracę na klatkach kluczowych.

✔️ Lepsza kontrola nad transformacjami kamery

Poprawiony szereg funkcji do zarządzania działaniem kamery przy animacjach.

✔️ Ulepszone opcje grupowania w trybie parents

Nowe opcje w narzędziach Groups/Sets.

✔️ Dodanie opcji Drag and Drop do HUD(Head Up Display).

Lepsza kontrola do zarządzania elementami w Viewporcie Motion Buildera.

✔️ Ścieżka dźwiękowa w FCurve Editor

Dodanie formy prezentującej Audio w FCurve Editor (pod postacią fali).

✔️ Poprawione szybsze ładowanie referencji jako obrazów.

Szybsze ładowanie dużej ilości sekwencji obrazów, które często służą jako referencje.

✔️ Poprawiony import plików C3D.

✔️ Poprawiona stabilność działania narzędzi Story

Nie zapominajmy o dużych nowościach, które gościły w wersji 2020, ponieważ poprawiły one mocno działanie samego Motion Buildera dla animatorów.


manipulatory dla game dev -popraw nawigacje


ShotGrid do zarządzania produkcją kreatywną i plikami

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the car.



    Promocje

    Autodesk MotionBuilder, 5.0 out of 5 based on 2 ratings