W tym odcinku poradnika Motion Builder Tips & Tricks zrobimy Character Mapping i Characterizer.
Przed Wami już szósty tutorial z naszej serii MotionBuildera T&T przygotowany dla osób rozpoczynających swoją przygodę z podstawami obsługi tego programu.
W tym filmie zajmiemy się kolejnymi etapami szykowania postać, a więc mapowaniem postaci.
Character mapping – znany również jako mapowanie postaci, to proces przypisywania danych animacji do modelu postaci w celu osiągnięcia animacji postaci w trójwymiarowym środowisku. Podczas tego procesu, ruchy i akcje postaci są zsynchronizowane z odpowiednimi elementami anatomicznymi modelu, takimi jak kości, stawy i skóra.
Mapowanie postaci umożliwia animowanie modeli postaci przy użyciu różnych technik, takich jak motion capture (MoCap) lub ręczne animowanie. Jest to kluczowy krok w produkcji animacji komputerowych, gier wideo, filmów, reklam i innych projektów związanych z grafiką komputerową.
Characterize – to proces w programie Autodesk MotionBuilder, który przypisuje skomplikowane dane ruchowe (np. z motion capture) do modelu postaci. Jest to kluczowy krok w animacji postaci, który umożliwia dostosowanie danych ruchowych do struktury i geometrii modelu postaci, aby uzyskać płynne i realistyczne animacje. Podczas charakteryzacji użytkownik definiuje, które elementy ruchu (takie jak stawy, kości i inne części ciała) będą kontrolowane przez dane motion capture, a następnie dostosowuje parametry i ustawienia charakteryzacji, aby osiągnąć pożądane efekty animacyjne.
Dołącz do naszego kolejnego odcinka i poznaj zasady pracy z animacjami w Motion Builder!
Mamy nadzieję, że podobają się Wam nasza seria Tips&Tricks dotyczące MotionBuildera, które przygotowaliśmy dla Was w postaci filmów. Sprawdź pozostałe 5 filmów, to znajdziecie je tutaj: