Przedstawiamy kolejny, przydatny plug-in do programu 3ds Max. Tym razem bierzemy na tapet Siger Tex Scratches. Jakie efekty możemy dzięki niemu uzyskać? Dowiedz się z artykułu!
W poprzednim newsletterze pokazałem wam plugin Complex Fresnel, dzięki któremu mamy możliwość nadania obiektom realistycznych materiałów metalowych, z odpowiednim IOR, czyli tzw indeksem odbicia/załamania, dzięki czemu światło na obiekcie odbija się w taki sam sposób, jak przy różnych metalach (aluminium, miedź, złoto).
Dzisiaj mamy kolejny plugin, który dodatkowo tworzy nam zarysowania obiektu bez ingerencji w siatkę modelu.
Plugin znajduje się na stronie sigerstudio.eu i możecie pobrać go pod tym linkiem: https://www.sigerstudio.eu/sigertexmaps-complexfresnel/
Po przekopiowaniu pluginu do folderu 3ds Maxa, mamy prostą Mapę SigerScratches, którą podpinamy pod slot z „Bumpem”
Jak widać na grafice po lewej, do stworzenia materiału srebra na łyżce, wykorzystałem poprzedni plugin SigerTexMaps ComplexFresnel. Po prawej natomiast widać łyżkę, na której zastosowaliśmy Siger Tex Scratches:
![]() |
![]() |
Jak widzimy pojawiły się zadrapania i rysy na modelu. Oczywiście wszystkie opcje możemy kontrolować, a co za co odpowiada, to już na dole wyjaśnię.
Siger Tex Scratches jest ciekawą opcją, ze względu na prostotę jego działania oraz szybkość efektów, które chcemy uzyskać. W dodatku działa z różnymi silnikami jak V-Ray, Corona lub Arnold, tak że mamy tutaj świetną mapę, które na pewno pozwoli przyspieszyć nam pracę, do czego bardzo zachęcam 😊