Przed Tobą siódmy już artykuł cyklu, dzięki któremu przygotujesz lepsze wizualizacje. W tym artykule wykorzystamy dotychczas omówione narzędzia i modyfikatory aby stworzyć proste biurko w programie 3ds Max.
Dziś zajmiemy się modelowaniem biurka przy użyciu narzędzi i modyfikatorów, które do tej pory udało nam się omówić. Zaczynamy od podstawowych informacji:
Ja przyjąłem wymiary 180 x 70 x 80 zostawiając 15 cm na drewnianą konstrukcję szuflad.
W kolejnym etapie możemy narzucić materiał i za pomocą modyfikatorów rozłożyć mapę.
Tworzymy bok szuflady przy użyciu boxa, narzucamy chamfer i nadajemy mu odpowiednią wartość – nawet ten malutki punkcik jest koniecznością by nadać realizmu wizualizacji. Pamiętaj by spytać o wartość promienia frezu!
Po stworzeniu odpowiedniej ilości boxów powstaje rama drewnianej części biurka.
3dsMax Tip: Tajemnica tworzenia produktów przez w 3ds Max polega na tym, że na ogół nie są one w 100% wymodelowane. Po co tracić czas na elementy, które nie będą widoczne? Przecież zwiększa to ilość poligonów a zarazem wydłuża czas renderingu. Ograniczamy więc model tylko do widocznych elementów.
Po dodaniu materiału na płyty meblowe jesteśmy gotowi by wstawić model w scenę.
Dzięki wszystkiemu, czego się nauczyliśmy do tej pory, jesteśmy w stanie zrobić taką oto scenę:
Dzięki proxy oraz po odpowiednych modyfikatorach jesteśmy w stanie wyrenderować taką scenę nawet na słabszym komputerze.
w przyszłych akrtykułach postaram się nauczyć Was kompozycji i podstaw aranżacji przestrzeni. Podpowiem także skąd czerpać inspiracje i tworzyć z nich przestrzenie z efektem „WOW”. Zapraszam do śledzenia naszych porad w sekcji Baza wiedzy- grafika 3D.