Menu

Modelowanie w 3ds Max – biurko

Przed Tobą siódmy już artykuł cyklu, dzięki któremu przygotujesz lepsze wizualizacje. W tym artykule wykorzystamy dotychczas omówione narzędzia i modyfikatory aby stworzyć proste biurko w programie 3ds Max. 


Modelowanie biurka w 3ds Max

Dziś zajmiemy się modelowaniem biurka przy użyciu narzędzi i modyfikatorów, które do tej pory udało nam się omówić. Zaczynamy od podstawowych informacji:

  1. Modelując produkt potrzebujemy rysunków technicznych by odzwierciedlić jak najdokładniej założenie projektanta i uniknąć poprawek, co w trakcie współpracy jest bardzo nużące.
  2. Optymalna i ergonomiczna wysokość biurka waha się między 75 a 80 cm wysokości. Szerokość i wysokość uzależniamy od potrzeby klienta.

Zaczynamy zatem od rozrysowania konstrukcji w 3ds Max:

Rozrysowanie konstrukcji biurka w 3ds Max

Ja przyjąłem wymiary 180 x 70 x 80 zostawiając 15 cm na drewnianą konstrukcję szuflad.


W kolejnym etapie możemy narzucić materiał i za pomocą modyfikatorów rozłożyć mapę.

Wybór materiału w modelowaniu biurka w 3ds Max


Tworzymy bok szuflady przy użyciu boxa, narzucamy chamfer i nadajemy mu odpowiednią wartość – nawet ten malutki punkcik jest koniecznością by nadać realizmu wizualizacji. Pamiętaj by spytać o wartość promienia frezu!

Modelowanie biurka w 3ds Max


Po stworzeniu odpowiedniej ilości boxów powstaje rama drewnianej części biurka.

Modelowanie ramy biurka

 

3dsMax Tip: Tajemnica tworzenia produktów przez w 3ds Max polega na tym, że na ogół nie są one w 100% wymodelowane. Po co tracić czas na elementy, które nie będą widoczne? Przecież zwiększa to ilość poligonów a zarazem wydłuża czas renderingu. Ograniczamy więc model tylko do widocznych elementów.

 

Upraszczanie modelu biurka w 3ds Max

Po dodaniu materiału na płyty meblowe jesteśmy gotowi by wstawić model w scenę.


Dzięki wszystkiemu, czego się nauczyliśmy do tej pory, jesteśmy w stanie zrobić taką oto scenę:

Render modelu biurka w 3ds Max

Dzięki proxy oraz po odpowiednych modyfikatorach jesteśmy w stanie wyrenderować taką scenę nawet na słabszym komputerze.


W kolejnych tematach:

w przyszłych akrtykułach postaram się nauczyć Was kompozycji i podstaw aranżacji przestrzeni. Podpowiem także skąd czerpać inspiracje i tworzyć z nich przestrzenie z efektem „WOW”. Zapraszam do śledzenia naszych porad w sekcji Baza wiedzy- grafika 3D.

 

Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio

 


No votes yet.
Please wait...