Autodesk ReCap jest aplikacją, która wspiera pracę nad obiektami 3D, tworząc punkty rozmieszczone w kartezjańskim układzie odniesienia XYZ uzyskany efekt jest generowany na podstawie skanów laserowych bądź fotografii cyfrowej.
Autodesk ReCap 2015 daje możliwość importowania i wizualizacji 30 bilionów punktów chmurowych przechwytywanych ze świata rzeczywistego. 3DS MAX wyświetla je w VIEWPORT w pełnym kolorze, daje to możliwość modelowania na ich podstawie i tworzenia nowej geometrii poprzez przeciąganie wierzchołków do chmury punktów.
Praca w 3DS MAX opiera się na formatach .rcs lub .rcp a proces importowania chmury punktów jest prosty. Należy wybrać z rozwijanego menu zakładki „create”: “Point Cloud Objects” .
Teraz zaznaczamy w oknie Viewport miejsce w przestrzeni, w którym chcemy aby nasza chmura punktów ( cloud ) się znalazła. Następnie aby nasz obiekt znalazł się w 3DS MAX klikamy: “Load Point Cloud” i wymieramy plik RCS gdyż jest on w pełni obsługiwany przez MAX-a, teraz możemy obracać, przybliżać, edytować.
Źródło: PCC Polska,
Bądź na bieżąco! Zamów nasz biuletyn branżowy – raz w miesiącu prześlemy informacje z branży oraz szczegóły naszych promocji. Bez spamu. Z możliwością rezygnacji.
[easy_contact_forms fid=13]