ReCap z 3ds Max – uchwyć rzeczywistość i modeluj ją w 3ds Max



Opublikowane: 26 lis / 2014 Kategoria: Bez kategorii, Tagi: , , , ,

Chmura punktów jest dużą kolekcją punktów umieszczonych w trójwymiarowym układzie współrzędnych. Zebrane przez skanery laserowe 3D lub poprzez inne technologie, miliony istniejących punktów konstrukcji, tworzą reprezentacje punktów 3D.


Autodesk ReCap jest aplikacją, która wspiera pracę nad obiektami 3D, tworząc punkty rozmieszczone w kartezjańskim układzie odniesienia XYZ uzyskany efekt jest generowany na podstawie skanów laserowych bądź fotografii cyfrowej.



Autodesk ReCap 2015 daje możliwość importowania i wizualizacji 30 bilionów punktów chmurowych przechwytywanych ze świata rzeczywistego. 3DS MAX wyświetla je w VIEWPORT w pełnym kolorze, daje to możliwość modelowania na ich podstawie i tworzenia nowej geometrii poprzez przeciąganie wierzchołków do chmury punktów.


Praca w 3DS MAX opiera się na formatach .rcs lub .rcp a proces importowania chmury punktów jest prosty. Należy wybrać z rozwijanego menu zakładki „create”: “Point Cloud Objects” .
Teraz zaznaczamy w oknie Viewport miejsce w przestrzeni, w którym chcemy aby nasza chmura punktów ( cloud ) się znalazła. Następnie aby nasz obiekt znalazł się w 3DS MAX klikamy: “Load Point Cloud” i wymieramy plik RCS gdyż jest on w pełni obsługiwany przez MAX-a, teraz możemy obracać, przybliżać, edytować.


Źródło: PCC Polska, 


Zamów newsletter


Bądź na bieżąco! Zamów nasz biuletyn branżowy – raz w miesiącu prześlemy informacje z branży oraz szczegóły naszych promocji. Bez spamu.  Z możliwością rezygnacji.


[easy_contact_forms fid=13]