Extension 2 dla Autodesk 3ds Max 2016 został wydany 1 grudnia tego roku. Zawiera wiele nowych funkcjonalności i korzyści dla użytkowników 3ds Max posiadających subskrypcję Maintenance..
MCG został wprowadzony w wersji 2016 jako narzędzie w poleceniu 'Widok’. Rozszerzenie funkcjonalności i możliwości o nowe dodatki kształtów MCG i splajny. Dodatkowe funkcje obsługują także bitmapę i siatki. Możliwość importowania danych z map bitowych i danych symulacyjnych w pliku CSV lub 'Open VDB’, które mogą być śledzone ze sceny jako zasoby, dzięki czemu można animować dokładnie dane symulacyjne wewnątrz sceny. Łatwe dodawanie przycisków do narzędzi MCG poprzez parametr sygnału lub kolorów.
Abonenci Autodesk CFD będą wstanie wizualizować swoje dane w zupełnie nowy sposób z nowego MCG zestawu narzędzi. 3ds Max daje możliwość dokonania importu, przetwarzania i wyświetlania zbiorów danych symulacyjnych w sposób znacznie łatwiejszy. Są to narzędzia idealne dla nie-programistów wykorzystane do animowania danych z symulacji w formatach CFD, CSV lub OpenVDB. Istnieje możliwość renderowania stylów i animowania przepływu powietrza, aby sceny były żywe.
Daje możliwość wydrukowania w 3D gotowego modelu lub sceny. Dzięki dodatkowi Extension 2 do 3ds Max 2016, można uruchomić aplikację Autodesk Print Studio bezpośrednio z 3ds Max 2016 za pomocą jednego kliknięcia.
Jeśli nie ma Print Studio jeszcze w systemie to nowa funkcjonalność poinformuje użytkownika o braku tego dodatku i pomoże łatwo go zainstalować.
Tworzenie tekstu lub kształtów jako mapa z nowym tekstem i kształtem. Użytkownicy mogą teraz tworzyć naklejki i textbased. Nadal grafiki i obiekty animowane 2D mogą pozostać interaktywne i powiązane z oryginalnymi. Zmiany czcionki, poprawki, aktualizacje treści i kształt zostaną uwzględnione automatycznie w tej nowej funkcjonalności. Gdy połączymy projekty z nowym narzędziem textPlus, mapy tekstowe i kształt dadzą nowe możliwości tworzenia.
Łatwiejsze poszukiwanie pożądanych czcionek w TextPlus. Nazwy czcionek są teraz wyświetlane w samej czcionce. Generująca się automatycznie geometria wyłącza po oddzieleniu od znaku, słowa, linii aby wyeliminować duplikaty.
Tworzenie, wprowadzanie i animowanie wielu materiałów jest łatwiejsze i dokładniejsze z nową maską tekstury obiektu. Łącząc nową mapę tekstury maski z obiektami w scenie użytkownicy mogą szybko i dokładnie przesunąć unikatowe tekstury do obiektu docelowego, nie martwiąc się o materiałową identyfikację lub skomplikowane mapowania UV.
Źródło: Autodesk