Menu

3ds Max – realizuj swoje twórcze ambicje dzięki ulepszeniom

3ds max - Realizuj swoje twórcze ambicje-min

Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , ,

W programie 3ds Max wprowadzane są nieustannie ulepszenia, które przyspieszają Twoją pracę. Zobacz co tym razem zostało usprawnione.


Ulepszenia w programie 3ds Max

3ds Max wprowadza nowoczesne rozwiązania, dzięki którym możesz realizować swoje twórcze ambicje. Nowy modyfikator Array pozwala na łatwe dostosowanie zasobów, a aktualizacje Assets, Editable Poly czy Retriangulation zapewniają lepsze wyniki topologii. W programie 3ds Max rozbudowano także możliwości animacji.

 

Nowoczesne narzędzia do modelowania w 3ds Max

Modyfikator Array

Nowy modyfikator Array Powielaj i dystrybuuj dane siatki w sposób proceduralny za pomocą nowego, opartego na obiektach modyfikatora Array. Twórz solidną i wysoce artystycznie ukierunkowaną zawartość z kontrolą nad dystrybucją i transformacjami losowymi, losowość identyfikatorów materiałów, przesunięcie UV i inne. Dostępne są następujące typy dystrybucji poprzez modyfikator Array:

  • Grid: Rozmieść dane siatki macierzowej w jednolitym wzorze siatki w oparciu o liczbę duplikatów X, Y i Z lub przez wykorzystanie rozmiaru wymiarowego do powielania w obrębie.
  • Spline: Rozmieść dane siatki macierzowej wzdłuż łuku promieniowego z kontrolą liczby duplikatów, długości promienia długość promienia, kąt początkowy i końcowy, liczbę rzędów i pierścieni.
  • Surface: rozprowadza dane siatki przy użyciu Rozkładu powierzchni w położeniu wszystkich lub określonych wierzchołków, środków krawędzi lub środków powierzchni docelowej siatki.

 

Ulepszona edytowalna retriangulacja poligonowa

Ulepszenia algorytmu Retriangulation obiektów typu Editable Poly umożliwiają generowanie ulepszonych wyników topologicznych podczas tworzenia nowych powierzchni, przesuwania wierzchołków lub używania funkcji retriangulate.

MeshSmooth Modyfikator Performance

Zwiększono wydajność podczas ładowania lub stosowania modyfikatorów MeshSmooth, Edit i Editable Mesh oraz modyfikatorów Editable.

Chamfer aktualizacja limitów

Podczas wykonywania operacji fazowania(Chamfer) za pomocą modyfikatora Fazowanie lub obiektu poligonowego z możliwością edycji, wyjście efektu ograniczenia fazowania zapobiega powstawaniu samozakłóceń na fazowanej powierzchni, a także zapobiega powstawaniu samozakłóceń na powierzchni. Wyjście efektu ograniczenia fazy zapobiega powstawaniu samozakłóceń na fazowanej powierzchni, a także unikając jednocześnie nadmiernego ograniczenia. Modyfikator fazowania wygeneruje również poprawione wartości normalne powierzchni podczas pracy z nieokreślonymi normami.

 

Ulepszone przepływy pracy nad animacją

Aktualizacje Trackview

W oparciu o opinie użytkowników w Trackview wprowadzono różne ulepszenia, aby zwiększyć niezawodność i łatwość dostępu do danych animacji, dzięki czemu można szybciej i łatwiej iterować i udoskonalać animacje.

Obliczanie Delta Mush

Operator Delta Mush znajdujący się w modyfikatorze Data Channel został zaktualizowany, aby zapewnić lepsze symetryczne wyniki w całej siatce, aby uzupełnić deformację modyfikatora Skin.

PFlow

Ustawienia obiektów PFlow zostały zaktualizowane, aby były bardziej spójne między rzutnią a renderowaniem jakości i próbkowania. Dodatkowo, różne presety PFlow zostały zaktualizowane o nowe ustawienia dla Jakość rzutni i Kroki integracji.

 

Inne możliwości

MAXtoA 5.4.0.37

  • Ta aktualizacja pochodzi z MAXtoA 5.4.0.37, która zawiera ulepszenia konwertera scen V-Ray, cieniowania objętościowego oraz dodano obsługę krzywych przypinanych i zagnieżdżonych instancjonariuszy.
  • Ulepszony konwerter scen V-Ray: Konwerter scen V-Ray został ulepszony i obsługuje wiele nowych funkcji.
  • Fizycznie poprawne skalowanie emisji objętości: Standardowy shader_volume obsługuje skalowanie m.in. emisji objętościowej w bardziej fizycznie poprawny sposób (poprzez opcję emission_scaling).

Autor: Adam Jakubek | PCC Polska