Modelowanie w 3ds Max – podstawy



Opublikowane: 20 sie / 2019 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , ,

Przed Tobą piąty artykuł z cyklu, który pomoże Ci przygotować lepsze wizualizacje, które sprzedadzą Twój projekt! Z tego artykułu dowiesz się jak modelować od podstaw w programie 3ds Max. 


Podstawy modelowania w 3ds Max

Zastanawialiście się kiedyś jak powstają zaawansowane modele mebli, jak wygląda modelowanie samochodu lub innych produktów użytkowych w realistycznych wizualizacjach? Wiele zależy od użytych modyfikatorów i naszych umiejętności.

✔️ Jednym z ważniejszych modyfikatorów jest oczywiście turbosmooth – dzięki niemu możemy wygładzić modele nakładając im stopień wygładzenia.

✔️ Multi Sub-Object, który omawialiśmy w poprzednim artykule również znajduje często swoje miejsce w modelowaniu scen i produktów.

✔️ Noise, dzięki któremu jesteśmy w stanie nadać realistycznych niedoskonałości między innymi dywanów, wody, mebli miękkich.

Dziś postaramy się wymodelować kanapę przy użyciu najważniejszych modyfikatorów.


Zaczynamy od prostopadłościanu by wymodelować nasze oparcie.

modelowanie mebli w 3ds max 1

modelowanie mebli w 3ds max 2


Sprowadzamy BOXA do Editable Poly, wprowadzamy modyfikator chamfer na oparciu  i nadajemy mu grubość przy użyciu modyfikatora shell.

modelowanie mebli w 3ds max 3


Przy użyciu modyfikatora chamfer dobieramy interesujący nas promień wyoblenia oparcia.

modelowanie mebli w 3ds max 4


Przy użyciu zaznaczenia Edge zaczynamy zabawę z modyfikatorami extrude oraz Edge, co pozwala nam zrobić odstający szef dookoła kanapy.

modelowanie mebli w 3ds max 5


Nadszedł czas na modyfikator Turbosmooth. Jak widać, nadaje nam to realistyczności wygładzonego obiektu.

modelowanie mebli w 3ds max 6


To samo robimy z siedziskiem kanapy, lecz bez usuwania ścianek boxa.

modelowanie mebli w 3ds max 7


Przy użyciu FFD 3x3x3 wyciągamy środkowy punkt siedziska tworząc wyoblenie charakterystyczne dla poduszek.

modelowanie mebli w 3ds max 8


Nakładamy modyfikator Displace i w bitmapie dodajemy interesujące nas zmarszczenie siedziska.

modelowanie mebli w 3ds max 9


Dodajemy proste nóżki i teksturujemy obiekt.

modelowanie mebli w 3ds max 10


Warto pamiętać, że każdy grafik ma swój „workflow” i każdy używa swoich modyfikatorów. Nie ma uniwersalnego sposobu modelowania. Trzeba próbować, siedzieć godzinami by dojść do TEGO momentu, w którym będziesz zadowolony z prędkości i efektów swojej pracy.

modelowanie mebli w 3ds max 11

 

 

Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio