O czym jeszcze warto pamiętać modelując wnętrza? Przed Tobą kolejny artykuł z cyklu #LepszeWizualizacje. Kilka tricków pomocnych architektom wnętrz i wizualizatorom czeka w artykule.
Dziś pokażę jak szybko stworzyć interesujące wnętrze. Samo modelowanie pomieszczenia nie powinno stanowić dla Ciebie problemu. Po wymodelowaniu ścian, podłogi, okna dodajemy oczywiście źródło światła- w tym wypadku Corona Sun i nadajemy mu odpowiednie parametry. Do tego oczywiście CoronaCamera.
Przechodzimy do kamery i ustawiamy interesujący nas tryb wyświetlania. Co do ujęcia zawsze zaczynam od frontu, bo zawsze wygląda to najkorzystniej. Teraz przystępujemy do wstawienia naszych modeli, które udało nam się wymodelować w trakcie naszych 10 lekcji i tworzymy kompozycję.
Koniec końców mamy wymodelowaną scenę, kamerę i źródło światła. Dodając realistyczne materiały i dodając miękkie światło tworzymy pozornie proste wnętrze, które daje efekt „wow”.
Render pass, albo render layer, to inaczej warstwa, na której można zapisywać osobno informacje takiej, jak cienie, światła lub odbicia, jako osobne obrazy. Wizualizatorom pomagają przyspieszyć pracę w dwóch aspektach: jeśli potrzeba poprawić tylko jeden aspekt danej sceny, np. cienie, nie trzeba puszczać ogólnego renderu od początku, a jedynie samą warstwę. Render passy będą przydatne także w postprodukcji, kiedy możesz edytować finalne zdjęcie, np. duplikacja warstwy cieni, kiedy chcesz uzyskać głębszy cień.
Warstwy pod postprodukcję:
Basic beauty pass decomposition. Podstawowe maski:
Masking render passes:
HDRI (ang. high dynamic range imaging) to obrazy świetnej jakości i dużej rozpiętości tonalnej, bez prześwietleń i czarnych cieni. Obrazy wykonane w tej technice służą najczęściej, jako sceneria widziana za oknem modelowanego pomieszczenia, która tworzy nam tzw. Environment.
Koniec końców z użyciem DOF mamy majaczący widoczek za oknem i świetnie oświetloną scenę:
Jak przyspieszyć jeszcze bardziej swoją pracę? Można skorzystać ze stron, które udostępniają gotowe modele architektoniczne, materiały i tekstury. Poniżej parę stron internetowych, które ułatwią Ci pracę oraz początki w tworzeniu wizualizacji.
Modele i sceny:
Materiały i tekstury:
Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio