Z początkiem grudnia wyszła nowa aktualizacja programu 3ds Max. Kolejny update od Autodesku ma na celu zwiększenie wydajności oraz stabilności programu.
Aktualizacja 3ds Max 2020.03
Aktualizacja programu Autodesk 3ds Max 2020.3 skupia się na zwiększeniu wydajności, wytrzymałości i precyzji. Nowy Viewport zaczyna wspierać światła od Arnolda, formaty Alembic i typy proceduralne. Ulepszenie importera ATF wspiera formaty SketchUp’a i formaty JT.
Sprawdźmy więc, co nowego:
ATF Importer Update
Obsługuje teraz wszystkie nowsze wersje plików SketchUp:
Możliwość importu plików JT 10.5
Poprawiona hierarchia scen dla importów JT
Możliwość importowania plików CATIA V4,
Ulepszenie importera SketchUp z widocznością krawędzi
Ulepszenie importera SketchUp z importowaną geometrią
Ulepszenia Chamfer i Modeling
Ulepszenie Chamfera i poprawienie modelowania.
Nowe typy narzędzia Mitering w Chamfer są dostępne w oknach dialogowych Caddies i EditablePoly.
Poprawione algorytmy przeliczania dla Chamfer, dzięki którym tworzymy lepszą geometrię, bez degeneracji takich jak spłaszczanie lub pochylanie krawędzi.
Transform Toolbox używa teraz jednostek „World”
Poprawki Viewport
Poprawione działania Viewport’u, pozwalające na oszczędność czasu i ulepszenie jakości podglądu.
Światła Arnolda są teraz wspierane w Viewporcie
Formaty Arnold Alembic i Procedural są także teraz widoczne w Viewporcie
W trybie Active Shade, można teraz zmieniać ustawienia renderowania bez konieczności ponownego uruchamiania funkcji Active Shade
Aktualizacja Arnold MAXtoA
Ta aktualizacja wprowadza kilka ulepszeń dla wtyczki MaxtoA i Arnold GPU w wersji beta
Uwidocznienie clip_geo shader
Uwidocznienie shader_overrid node dla wszystkich nadrzędnych shaderów w scenie
Uwidocznienie aov_read shaders
Dodanie opcji braku tła
Wsparcie dla map typu normal i height
Wsparcie transferu „wypiekanych tekstur”
Dodatkowe aktualizacje, aby usprawnić przepływy pracy:
*PySide2 zaktualizowano do 5.12.4, aby dopasować wersję Qt, aby rozwiązać pewną niestabilność
Rozwiązano problem uniemożliwiający programistom Python dostęp do spójnych wyników Interfejsu API i właściwości Python importowanego do Maxscript.
Kamera fizyczna ze scen z poprzedniej wersji nie powoduje już nieprzewidzianych zachowań
Bitmapy używane w OSL Map były wcześniej blokowane przed zapisywaniem ich w innych aplikacjach do edycji
UnwrapUVW:
Wybór textur naprawiono podczas zmiany Material IDs
Lista tekstur nie traci już wszystkich tekstur po zresetowaniu
Opcja Select All and Inverse nie trwa długo przy ukrytych lub zamrożonych UVs
Szybsze generowanie podglądu dla Animacji
Co czeka nas w przyszłości?
Wszystkie ulepszenia dla 3ds Maxa na timeline
W przyszłości zespół Autodesk postawił sobie wiele celów na kolejne update’y. Oczywiście nadal będą rozwijać stabilność platformy, ale być może uda się jeszcze bardziej poprawić współpracę z innymi programami, także z silnikami (Jak np. Unity).
Więcej na temat przyszłych pomysłów na rozwój, możecie przeczytać na tej stronie: https://area.autodesk.com/blogs/the-3ds-max-blog/3ds-max-20203-and-public-roadmap/
Propozycji jest naprawdę sporo, ale o to też przecież chodzi, żeby 3ds Max zaskakiwał nas na każdym kroku, ale tylko w pozytywnym aspekcie 😊.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.