W kolejnym odcinku poradnika Motion Builder przygotujemy naszą postać do animacji MoCap.
Przed Wami już piąty tutorial z naszej serii MoBu Tips&Tricks przygotowany dla osób rozpoczynających swoją przygodę z podstawami obsługi tego programu.
Skoncentrujemy się na dokładnym ustawieniu T-Pose, co pozwoli nam uniknąć niepożądanych deformacji. Poprawny T-Pose upewni nas w tym, że nasza animacja będzie przenosić się na postać bez większych przekłamań. Nie zawsze dostajemy do pracy model w ustawionym wcześniej T-Pose, często dostajemy model postaci w tak zwanym A-pose. Jeśli tak się zdarzy, musimy ręcznie ustawić naszą postać.
T-pose – to pozycja wyjściowa postaci w animacji komputerowej, w której ramiona postaci są wyciągnięte na boki, przypominając literę „T”. Ta pozycja jest często używana w procesie animacji do kalibracji, mocowania ruchu, oraz synchronizacji postaci.
A-pose – to pozycja wyjściowa postaci w animacji komputerowej, w której ramiona postaci są skierowane w dół, przypominając literę „A”. Jest to alternatywna pozycja wyjściowa do T-pose, używana w niektórych przypadkach, gdy T-pose nie jest odpowiedni lub nie jest preferowany.
W tym poradniku dostosujemy również naszą postać pod animację MoCap, pokażę na co zwrócić uwagę przy przed transferem animacji na postać. Jest to ciąg dalszy szykowania naszej postaci do pracy.
Konwersja do T-pose – Przed zaimportowaniem danych MoCap do oprogramowania, należy skorzystać z narzędzi do konwersji lub ręcznie dostosować animację MoCap do T-pose. W tym procesie postać zostanie dostosowana do pozycji T-pose, z ramionami wzdłuż boków i wyciągniętymi palcami.
Dołącz do naszego kolejnego odcinka i poznaj zasady pracy z animacjami w Motion Builder!
Mamy nadzieję, że podobają się Wam nasza seria Tips&Tricks dotyczące MotionBuildera, które przygotowaliśmy dla Was w postaci filmów. Jeżeli pominęliście któryś z poprzednich 4 filmów, to znajdziecie je tutaj: