Ostatni etap pracy czyli ustawienia animacji i zapis projektu do dalszego wykorzystania z MotionBuilder
Przed Wami już czwarty videotutorial z naszej nowej serii MotionBuilder Tips&Tricks przygotowany dla osób dopiero zapoznających się z podstawami obsługi tego programu.
Po zapoznaniu się ze sterowaniem pora na import postaci, którą chcemy animować. W filmie pokażemy, gdzie ustawia się parametry Timeline i jak zapisać nasz projekt: które elementy zachować, a które pominąć. Wykorzystamy także kilka skrótów klawiszowych wymienionych w pierwszej części videotutoriali.
Nie przegap kolejnej części naszego poradnika, który pomoże Ci lepiej wykorzystać możliwości Motion Builder!
Mamy nadzieję, że podobają się Wam nasze porady i wskazówki dotyczące MoBu, które przygotowalśmy dla Was w postaci filmów. Jeżeli pominęliście trzy pierwsze filmy, to znajdziecie je tutaj:
Timeline (pasek czasu) jest narzędziem służącym do organizowania i zarządzania czasem animacji. Jest to graficzne odwzorowanie czasu, które pozwala animatorowi zobaczyć kolejność i czas trwania poszczególnych klatek animacji.
1. Klatki Kluczowe (Keyframes): Kluczowe momenty w czasie, w których animator definiuje pozycje, rotacje, skalowanie i inne właściwości obiektów w scenie. Kluczowe klatki są umieszczane na timeline w odpowiednich miejscach, aby określić animację w różnych momentach czasu.
2. Ramki (Frames): Oznaczają pojedyncze klatki czasowe w animacji. W MotionBuilder ramki są reprezentowane przez pojedyncze numery na timeline, odpowiadające kolejnym klatkom w sekwencji animacji. Animator może przeglądać i edytować animację, przesuwając się między różnymi ramkami na timeline.
Animator może manipulować timeline, przesuwając kluczowe klatki, dodając nowe kluczowe klatki, regulując prędkość animacji i inne parametry czasowe, aby osiągnąć pożądany efekt animacji. Timeline jest więc kluczowym narzędziem w pracy nad animacjami, umożliwiając precyzyjne kontrolowanie czasu i sekwencji animacji.
Przy etapie zapisu projektu w MotionBuilder warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, aby zapewnić późniejszą spójność i łatwość w pracy nad projektem:
Dokładając uwagę do powyższych kwestii podczas zapisywania projektu w MotionBuilder, możesz być pewny/-a, że Twój projekt będzie spójny, łatwy w zarządzaniu i kompatybilny z innymi narzędziami i aplikacjami.
Autor: Łukasz Kocyk | PCC Polska