Jak wykorzystać system motion capture Xsens do nagrywania zwierząt? Odpowiedź w artykule!
Wydawać by się mogło, że Xsens stworzony jest głównie do nagrań ludzi. Mowa tu oczywiście o postaciach dwunożnych. Bo do tego ten system został stworzony, wraz z całym algorytmem obliczającym ruch, a rigg stworzony jest typowo pod wymiary człowieka. Ale co jeśli potrzebujemy zrobić goryla, kangura lub inne stworzenie mniej lub więcej przypominające wymiarami człowieka?
Proces nagrania wygląda następująco:
• Nagrywamy normalnie z wymiarami aktora. Aktor stara się udawać goryla, dodajemy przedłużenia do rąk (np. kijki), żeby całość była bardziej wiarygodna,
• Po nagraniu odtwarzamy surowe nagranie RAW (jeszcze nie przeprocesowe na SD czy HD )
• Zmieniamy wymiary aktora na wymiary goryla (czyli dłuższe ramiona, krótsze nogi, szersze barki itd.) I dopiero wtedy przeprocesowujemy na jakość HD w interesującym nas scenariuszu (Single, Multi, Soft Floor, No level)
• Po przeprocesowaniu otrzymujemy rigg, który wymiarami bardziej przypomina goryla i wtedy eksportujemy do .fbx Mamy bardzo ułatwioną sprawę w retargetingu już do finalnej postaci 3D.
Efekty można zobaczyć tutaj (wykorzystany został jeszcze starszy strój Xsens):
Lub w wykonaniu Erica Bear’a (tutaj lepsze efekty za pomocą obecnej wersji MVN Link):
Xsens wciąż się rozwija, ale też dzięki pomysłowości użytkowników! Jeśli masz pytania zapraszamy do kontaktu.
Autor: Jakub Baran | PCC Polska