CI Games – produkcja wysokiej jakości gier AAA przy użyciu programów 3ds Max, Maya i MotionBuilder (case study)

Firma CI Games – wydawca, producent i dystrybutor gier – obchodziła w 2022 roku 20-lecie swojej działalności. Poznaj ich osiągnięcia.


Okrągły jubileusz – CI Games ma już 20 lat!

CI Games to powstała w 2002 roku firma zajmująca się niezależną działalnością wydawniczą, produkcyjną i dystrybucyjną na globalnym rynku gier wideo. Od 20 lat tworzy rozpoznawalne na całym świecie i wielokrotnie nagradzane tytuły m.in. za pomocą oprogramowania Autodesk. W 2018 roku zostało założone nowe studio – United Label, które skupia się na mniejszych ale równie ambitnych tytułach, w tym Röki, Eldest Souls i Tails of Iron. Niedawno ogłoszono także otwarcie nowego studia Hexworks, które skupia się na grach RPG. Inne tytuły spod grupy CI Games: najbardziej znany cykl – Sniper Ghost Warrior oraz mnije znane Enemy front, Dogfight czy Alien Rage.

Firma CI Games posiada operacyjne studia w kilku różnych lokalizacjach na całym świecie: w Polsce, w Hiszpanii i w Stanach Zjednoczonych. Zespół CI Games składa się z niezwykle doświadczonych w tworzeniu gier pracowników.

Wydawane i produkowane przez CI Games tytuły często otrzymują nagrody i nominacje oraz zbierają liczne dobre opinie graczy. Świetnym rzykładem możemy być Röki – wydaną w 2020 roku w ramach grupy CI Games, gra inspirowana skandynawskim folklorem.

,

„Jako nowoczesna i czarująca wariacja na temat gatunku gier przygodowych, Röki może poszczycić się całkowitym brakiem przemocy, przystępnym sterowaniem oraz uniwersalną tematyką. Z tego powodu tytuł został nominowany zarówno do nagród The Game Awards 2020 oraz BAFTA 2021 w kategorii ’najlepszej debiutanckiej gry indie’.”

– CI Games.


Cel biznesowy i wyzwanie CI Games

CI Games jest notowane na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie. Dlatego deweloperzy CI Games koncentrują się na ulepszaniu marki aby skutecznie mogła konkurować z innymi tytułami od największych twórców. Chcą dostarczać gry wysokiej jakości za przystępną cenę i sprzedawać je w milionach egzemplarzy, a każda kolejna odsłona powinna być lepsza od poprzedniczki.

Deweloperzy z CI Games obecnie pracują nad drugą częścią gry The Lords of the Fallen – najbardziej ambitnym tytułem w całej Grupie CI Games. Cały czas skupiają się na rozwoju firmy. Inwestują w swój zespół ciągle go powiększając (ponad 100 w chwili obecnej). Firma stawia przede wszystkim  na jakość i rozwój swoich projektów. Na bieżąco wprowadzają dodatki i kontynuacje do wydanych gier równocześnie pieczołowicie pracując nad całkiem nowymi tytułami.

Wewnętrzne studio deweloperskie CI Games – Underdog Studio stawia sobie za cel ciągły rozwój i ulepszanie mechanizmów gier serii SGW. Jednocześnie zależy mu na skutecznie działającym systemem pracy zdalnej aby być otwartym na utalentowanych pracowników z każdego miejsca na świecie.

the-lords-of-the-falle-Ci games

The Lords of the Fallen |  Undergod Studio / CI Games

„Stawiamy na wyzwania wymagające odwagi, które osiągamy poprzez ciężką pracę. Nie jesteśmy największym studiem, ale na pewno poziom 'nasycenia’ kreatywnością, talentem i zapałem do pracy pozwalają nam tworzyć gry 'powyżej naszej kategorii wagowej’. Bardzo cieszymy się z tego nowego kroku w naszym rozwoju i w przyszłości chcemy wspinać się na nowe wyżyny jakości”.

–Kenton Fletcher, Lead Creative Producer w Underdog Studio / CI Games.




Opis zastosowanych rozwiązań firmy Autodesk

Współpraca firm PCC Polska i CI Games  rozpoczęła się jeszcze w 2002 roku, kiedy to klient posługiwał się nazwą City Interactive. CI Games od początku swojej działalności postawił na rozwiązania Autodesk: 3ds Max i Maya do tworzenia postaci, assetów i enviro. Sukcesywnie co roku inwestowano w nowe oprogramowanie do tworzenia gier i kolejne licencje.

Nawet jeśli dochody z wydawanych  gier nie były na oczekiwanym poziomie zarząd firmy CI Games inwestował w swoich pracowników oraz odpowiednio wyposażone stanowiska pracy mając na uwadze, że im lepsza jakoś gry i assetów, tym lepsze doznania graczy.

W 2010 roku wraz z przejściem na wysokobudżetowe gry AAA wzrosło zainteresowanie firmy CI Games proponowanymi przez nas rozwiązaniami  Autodesk do tworzenia gier. Aktualnie CI Games posiada kilkadziesiąt licencji oprogramowania Autodesk, które zaleźć można w kolekcji Autodesk Media & Entertainment: Maya, MotionBuilder, 3ds Max.

Subskrypcje czasowe umożliwiają korzystanie z licencji na czas realizacji danego projektu, a także na szybkie zwiększanie lub zmniejszanie liczby stanowisk w zależności od wymagań projektu oraz potrzeb kadrowych.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 | CI Games

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 | CI Games


Wynik biznesowy

11 lat po premierze pierwszej części tytułu Sniper Ghost Warior, marka nie traci na sile, a tegoroczna premiera sprzedała się lepiej niż jej poprzednik.

W 2022 roku sprzedaż SGWC przekroczyła 13 mln sztuk na całym świecie, a gra Lords of the Fallen sprzedała się w nakładzie ponad 3 milionów. Gra otrzymała także najlepsze noty od krytyków w historii serii. SGWC 2 szybko stała się najlepiej ocenianą grą w serii, zbierając pochwały od mediów i fanów. Sprzedaż cyfrowa SGWC2 wyniosła 170% wyników poprzedniej części w ciągu 10 dni od premiery. Tytuł cieszy się wysoką oceną użytkowników Steam – 85%.


“Osiągnęliśmy istotny kamień milowy w mniej niż rok od premiery i jednocześnie szybciej od poprzedniczki. Jest to najlepszym dowodem ciężkiej pracy i zaangażowania ekipy z Underdog Studios…”

–Marek Tymiński, prezes CI Games.


Podsumowanie

Twórcy z grupy CI Games obecnie ciężko pracują nad zdefiniowaniem ekscytującej przyszłości dla serii, która zapewni, że kolejna jej odsłona ponownie przewyższy poprzedniczkę. Z chęcią będziemy wspierać CI Games i ich studia pokrewne w doborze odpowiednich rozwiązań do tworzenia gier oraz zarządzania projektami i zasobami by tworzyli wielkie rzeczy w świecie gier wideo.

Autor/ Zródło: Anetta Hauzer / CI Games