Pojawiła się już najnowsza wersja programu MotionBuilder 2019. Wniesiono sporo poprawek i ulepszeń, na które z pewnością czekało wielu użytkowników. Sprawdź co nowego znalazło się w programie.
MotionBuilder czyli program niezbędny przy pracy z Motion Capture, a także przy tradycyjnej animacji keyframe. Jest standardem w przemyśle filmowym i growym. Umożliwia i ułatwia edycję danych pochodzących z tych systemów. Przez kilka lat nie przechodził sporych zmian, ale w edycji 2019 poprawiono mnóstwo błędów i dodano funkcje ułatwiające pracę.
Zacznijmy od nowych rzeczy, które uprzyjemniają pracę w MB 2019:
Przypinając różne części obiektu w nowej wersji możemy tworzyć presety „szpilek” i raz zdefiniowane używać z innymi modelami. Bardzo wygodne gdy często zmieniamy modele.
Dodana możliwość automatycznego przełączania wczytanych animacji. W momencie ich odtwarzania nie musimy już przełączać między obecną a kolejną.
W momencie zapisu sceny możliwość wyboru położenia plików multimedialnych i zachowania ich oryginalnych ścieżek pliku.
Wsparcie eksportu i importu plików FBX 2019.5
W momencie przesuwania wielu obiektów np. po osi x każdy z obiektów ma zachowaną swoją orientację. Czyli orientacja już nie jest standaryzowana dla każdego obiektu.
MotionBuilder można teraz uruchomić w trybie wsadowym, umożliwiając wykonywanie poleceń bez interfejsu.
Wydawać by się mogło, że są to kosmetyczne zmiany, ale dla osób często korzystających z MotionBuilder, znacznie usprawniają pracę. Większość nowości jest odpowiedzią na prośby użytkowników. Dodatkowo wprowadzono mnóstwo ulepszeń i poprawek, których dokładna lista jest dostępna na stronie Autodesk.