Motion capture i CGI – top 4 postaci stworzonych w niezwykły sposób



Opublikowane: 09 Cze / 2020 Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: ,

Im bardziej zagłębiamy się w tajniki i technikę pracy z motion capture, tym bardziej podziwiamy filmowe postacie, wykreowane dzięki MoCapowi. Wybraliśmy swoje 4 ulubione postacie.


Filmowe postacie stworzone dzięki motion capture

Oglądając filmy często jesteśmy onieśmieleni jakością postaci cyfrowych stworzonych przez studia animacji. Jednak nie zawsze łatwo jest odzwierciedlić naturalne ruchy danego charakteru i wymaga to od aktora motion capture nie lada wysiłku.

W tym rankingu, chciałbym przybliżyć Wam 4 sylwetki postaci wygenerowanych dzięki VFX, które bardzo kosztowały sporo wysiłku od strony artystów i aktorów MoCap. Ranking to oczywiście moja własna opinia i potraktujmy to jako ciekawostkę ze świata cyfrowego.


Miejsce 4 – „Zew Krwi” – pies Buck

20th Century Fox wydał „Zew Krwi” z początku 2020 roku. Film wyreżyserowany przez debiutanta, Chrisa Sandersa, zebrał bardzo pozytywne opinie na temat historii, a postać psa Bucka zachwyca odbiorcę. Jednak czy filmowy Buck to faktycznie… dobrze wytresowany pies?

Motion capture tworzenie filmowych postaci - zew natury pies buck

A jednak nie! Co prawda część VFX była robiona z wykorzystaniem MotionCapture na prawdziwych psach, jednak główna rola przypadła – człowiekowi.

Motion capture tworzenie filmowych postaci - zew natury pies buck MoCap

Cały materiał do obejrzenia tutaj:


Miejsce 3 – „Han Solo: Gwiezdne wojny – Historie” – robot L3-37 

Przechodzimy teraz do jednej z najdłuższych trylogii! Mowa oczywiście o gwiezdnych wojnach, a dokładniej o historii Hana Solo i najgłośniejszego droida w historii Star Wars.  L3-37 to postać bardzo żywa i jej ruchy są bardzo zbliżone do człowieczych, ale … nie jest to postać tworzona od podstaw przy pomocy VFX!

Motion capture tworzenie filmowych postaci - Star Wars L3-37

Aktorka Phoebe Waller-Bridge świetnie wczuła się w postać, a dzięki kombinezonowi z materiału do kluczowania (Green Screen) – postać otrzymała dodatkowe okablowanie i „prześwitującą przestrzeń”.

Pozostała część bohatera została oczywiście wykreowana komputerowo, jednak samo umiejscowienie postaci w scenie – powstało dzięki trackowaniu kamer.


Miejsce 2 – „Planeta Małp” (cała seria)

A w niej oczywiście niesamowity Andy Serkis jako Caesar, o którym wspominałem już w poprzednim artykułach. Warto zaznaczyć, że Geneza planety Małp z 2011 roku była pierwszą produkcją z wykorzystaniem motion capture w czasie rzeczywistym!

Motion capture tworzenie filmowych postaci - Planeta Małp

Dodatkowo samo poświęcenie aktorów, którzy nauczyli się ruchów małp i scena, gdzie w kolejnej części 50 kamer MoCapowych ujmuje kilkunastu aktorów w czasie walki, jest olbrzymim osiągnięciem, a za jego sukcesem stoi oczywiście – Weta Digitals.


Miejsce 1 – „Dumbo”

Dumbo z 2019 roku „razi” nie tylko pięknymi i wzruszającymi ujęciami, ale także jest przykładem olbrzymiego projektu. Podobnie jak przy Zew Krwi główną pieczę trzymało nad produkcją Moving-Picture i zarządzało pracą ponad 1200 artystów i członków ekipy filmowej na całym świecie!

A wracając do postaci naszego słoniątka Dumbo – aktor grający malucha miał kilka strojów. Jeden, jako główny do interakcji z bohaterami (najbardziej przypominający słonia), pozostałe – przypominający mrówkę lub z wydłużonymi kończynami – stworzony do uchwycenia Dumbo w momencie chodzenia lub biegu. Warto powiedzieć o specjalnie zamontowanej kamerze na czubku głowy aktora – gdy Dumbo szedł przed siebie, aktor mógł wszystko widzieć.



 

Motion capture tworzenie filmowych postaci - Dumbo 1 Motion capture tworzenie filmowych postaci - Dumbo 2


A jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat technik motion capture i możliwości ich wykorzystania – prześlijcie do nas zapytanie a chętnie odpowiemy na nie i być może – w rozwiązaniu problemów przyda się Wam system do motion capture inercjalny Xsens!

 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska