Menu

V-Ray 6 dla Houdini – Sprawdź najważniejsze zmiany

Uwolnij się od artystycznych ograniczeń i tchnij życie w każdy pomysł dzięki potężnym, nowym narzędziom. W V-Ray6 dla Houdini


V-Ray 6 for Houdini – Ulepszenie połysku, cieniowania, oświetlenia, współtworzenia i wiele więcej

Ulepsz swój proces cieniowania skóry, aby uzyskać jeszcze bardziej naturalne i realistyczne tekstury. Uzyskaj kreatywną kontrolę nad oświetleniem. Bez wysiłku wyświetlaj naklejki na dowolnych obiektach cylindrycznych i dodawaj efekty powierzchniowe. Twórz zapierające dech w piersiach nieba, dzięki nowym opcjom chmur proceduralnych. Usprawnij współpracę między zespołami dzięki płynnej wymianie danych USD między aplikacjami, przyśpiesz renderowanie i wiele więcej.

Wykorzystanie nowych funkcji w V-Ray 6 dla Houdini

Custom Decay Light – kontroluj emisję światła w V-Ray 6 for Houdini

Uzyskaj kontrolę nad emisją światła, gdy przemierza ono duże odległości. Dzięki możliwości manipulowania hotspotami, intensywnością światła, rozprzestrzenianiem się promieni, długością i innymi czynnikami, masz teraz swobodę twórczą, aby osiągnąć dowolny efekt świetlny.

Custom Decay Light – kontroluj emisję światła w wielu wariantach w V-Ray 6 for Houdini

Enhanced procedural clouds – stwórz idealne niebo przy użyciu V-Ray 6

Twórz zapierające dech w piersiach nieba dzięki jeszcze większej customizacji. Spersonalizuj gęstość, ciemność i wzory swoich chmur, a także dodaj wykończenia za pomocą smug, aby zwiększyć realizm i szczegółowość.

Enhanced procedural clouds – stwórz idealne niebo przy użyciu V-Ray 6

Cylindrical decal – dodawaj naklejki dzięki nowościom w V-Ray 6 dla Houdini

Łatwo rozmieszczaj naklejki, etykiety i różne niedoskonałości powierzchni na obiektach cylindrycznych, takich jak butelki, puszki, rakiety, zbiorniki, hydranty przeciwpożarowe i inne. Wystarczy kilka kliknięć, aby dopasować rzut naklejki do krzywizny powierzchni obiektu.


V-Ray 6 – Decal additive bump – realistyczne naklejki na teksturach

Płynnie łącz nierówności powierzchni i naklejek. Uzyskaj niezwykle realistycznie wyglądające naklejki, etykiety, wytłoczone logo i napisy lub z łatwością twórz efekty, takie jak spray lub farba na popękanej ścianie, skorodowanym metalu lub innej teksturowanej powierzchni.

  • Bezproblemowa współpraca i przyspieszone renderowanie.
  • Zwiększ swoją wydajność i lepiej współpracuj z innymi zespołami nad projektami.

V-Ray 6 – Decal additive bump – realistyczne naklejki na teksturach w kilka kliknięć

Transfer danych między programami – V-Ray 6, Maya i 3ds Max

Bezproblemowo przesyłaj dane USD z Autodesk Maya i 3ds Max do Houdini i odwrotnie. Assety będą wyglądać identycznie, niezależnie od używanego oprogramowania, umożliwiając płynną współpracę i transfer danych bez konieczności ręcznej konwersji.


NVIDIA AI Denoiser upscaling

Nasza integracja z najnowszym AI Denoiser firmy NVIDIA oferuje możliwość nawet trzykrotnego przyspieszenia procesu renderowania. Funkcja ta jest szczególnie korzystna dla wydajnego opracowywania wyglądu (look development) i generowania szybkich podglądów.

Najważniejsze zalety NVIDIA AI Denoiser upscaling w V-Ray 6 dla Houdini:

  • Osiągnij idealny wygląd, szybciej.
  • Uzyskaj jeszcze większą kontrolę bezpośrednio z bufora ramki V-Ray.

NVIDIA AI Denoiser upscaling, co daje nowe funkcja

V-Ray Light Material post-processing

Eksploruj różne wyglądy obiektów emitujących światło w swoich scenach, nawet po zakończeniu renderowania. Z większą elastycznością niż kiedykolwiek wcześniej, możesz teraz bez wysiłku modyfikować materiały świetlne V-Ray za pomocą Light Mix i Light Select.


Maskowanie efektów końcowych przy pomocy V-Ray 6

Zdecyduj, do których obiektów zastosować efekty obiektywu, a które rozmyć, wyostrzyć, a nawet odszumić – wszystko to bez ponownego renderowania. Nowe opcje maskowania zwiększają możliwości przetwarzania końcowego VFB i pozwalają szybciej uzyskać dokładnie taki wygląd, jakiego oczekujesz.

Zalety takiego rozwiązania:

  • Turbodoładuj workflow z GPU.
  • V-Ray GPU zwiększa wykorzystanie pamięci i wprowadza nowe narzędzia zapewniające większą kontrolę.

Maskowanie efektów końcowych przy pomocy V-Ray 6 bez ponownego renderowania

Skompresowane tekstury – wykorzystanie GPU V-Ray

Doświadcz zoptymalizowanego wykorzystania pamięci podczas renderowania scen z dużą ilością tekstur za pomocą GPU V-Ray. Ten nowy tryb pozwala zaoszczędzić średnio 50% pamięci GPU, umożliwiając dodanie niesamowitego poziomu szczegółowości do scen bez poświęcania jakości cieniowania.


Obsługa Mesh Mode dla V-Ray Clipper

Łatwe renderowanie wycinków i sekcji przy użyciu dowolnego obiektu siatkowego (mesh object). Wystarczy kilka kliknięć, aby animować clipper i uzyskać imponujące efekty, które zazwyczaj wymagałyby znacznego czasu i wysiłku przy użyciu operatorów logicznych (Boolean operators).

Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska