Renderuj do 7x szybciej dzięki nowemu V-Ray dla 3ds Max. Nowości obejmują m.in. takie funkcjonalności jak importowanie plików w VRayScene, wsparcie NVIDIA MDL, ulepszenia V-Ray GPU i ulepszone efekty obiektywu..
V-Ray 3.5 dla 3ds Max już dostępny!
Nowe wydanie V-Ray dla 3ds Max posiada wiele nowych funkcjonalności oraz poprawek do tych już istniejących. Efekty renderowania możesz zobaczyć na załączonym filmie, a obszerna lista nowości i poprawek znajduje się poniżej.
Co nowego znajdziesz w wersji 3.5?
V-Ray
Możliwość używania jako IPR
Możliwość wznawiania renderowania z pliku .vrimg
Możliwość wznawiania renderów progresywnych (progressive renders)
Implementacja testowego oświetlenia typu adaptive lights
Optymalizacja renderowania GI
V-Ray RT
Wsparcie dla Oculus Rift i HTC Vive
Możliwość otwierania obiektów w formacie VFB
Możliwość ustawiania funkcji „focus distance” dla zaznaczonej kamery
V-Ray GPU
Wsparcie dla efektów pogodowych (aerial perspective)
Wsparcie dla cieniowania matowych materiałów
Wsparcie dla materiałów stochastycznych (np. brokatowy, lakier samochodowy)
Początkowe wdrożenie dla materiałów mieszanych w procesie produkcyjnym
Zmniejszone zużycie pamięci procesora podczas renderowania wielu tekstur w scenie.
Zmniejszone zużycie pamięci graficznej podczas renderowania wielu tekstur w scenie.
Wsparcie dla maski renderującej
Przyspieszone renderowanie dodatkowych warstw (np. AO, Reflections, Luminance)
Lepsza obsługa geometrii i materiałów podczas trybu ActiveShade
Dodano opcję Low GPU thread priority
Zwięszono ilość możliwości dla VrayBlendMtl
Wsparcie dla VRayAtmosphere
Naprawa różnic pomiędzy renderowaniem świateł za pomocą procesora i grafiki w V-Ray RT
Naprawa różnic pomiędzy renderowaniem tekstur za pomocą procesora i grafiki w V-Ray RT
Wsparcie Irradiance Map z pliku
Wsparcie dla RenderID, ObjectID i MtlID
Implementacja ground projection dla VRayHDRI
VFB
Wdrożenie przyspieszenia sprzętowego dla efektów obiektywu
VRayMtl
Wdrożenie funkcji Glossy Fresnel
VRayALSurfaceMtl
Wdrożenie shader’u typu alSurface
VRayScannedMtl
Dodanie funkcjonalności renderowania oświetlenia w oddali.
LiwodVRayVolumeGrid
Wdrożenie ustawień renderujących dla Maya FLuids vdb
Wsparcie dla trybu Cap Mesh w V-Ray RT
Zmodyfikowanie funkcjonalności V-Ray 3.5
V-Ray
Dodano możliwość kontroli nad słupem panoramicznym dla renderingu stereoskopowego
Optymalizacja dome light minor speed
Wyświetlanie ostrzeżenia kiedy View navigation podczas Active Shade jest zaznaczone, bez potrzeby „zaglądania” do kamery.
Zwiększono częstotliwość wyświetlania wskazówek w opcjach renderowania (render settings)
Wartość domyślna dla progressive sampler w dynamic noise treeshold zostałą zmieniona na 80
Wdrożono adekwatną precyzję do renderowanych elementów (full/half precision) w pliku OpenEXR.
Podczas używania Dome Light, obiekty matowe mają wyraźnie zaznaczone wytyczne dopóki GI jest zerem
Bundle Licence Server jest konfigurowany podczas instalacji zamiast z pliku vrlservice.exe
V-Ray/V-Ray RT
Funkcja progressive sampler kończy aktualną pracę gdy czas renderowania został przekroczony
Rysowanie kanału Alpha podczas fazy undersamplingu przy samplingu progresywnego.
V-Ray RT
Zmiana rozdzielczości podczas renderowania bez jego wyłączania
Dodano funkcję Select object oraz Get material object w prawym kliknięciu myszy w VFB
Dodano UI mode dla VRay RT pomiędzy widokiem Default, a Advanced
Ścieżki wyjściowe VFB nie są już eksportowane do pliku .vrscene
Widok nawigacyjny w trybie Active Shade VFB jest znacznie szybszy
V-Ray GPU
Bezpośrednie wsparcie dla VRayLight w trybie Plane
Możliwość załadowania prekalkulowanej Irradiance mapy
Szybsze aktualizowanie tekstur
Szybsze renderowanie materiałów z bump mapą
Szybsze renderowanie bitmap
Szybsze renderowanie tekstur z zzaokrąglonymi krawędziami
Brak posiadania urządzeń OCL już nie jest wyświetlane jako błąd lecz jako info w logach.
Wyświetla wiadomość w logach kiedy dany element nie jest wspierany przez kartę graficzną
Wyświetla ostrzeżenie gdy poziom max sample jest ustawiony na 0
Zwiększa ilość promieni na piksel kiedy ilość aktywnych pikseli jest zbyt niska
Wsparcie dla koordynatów UVW w VRaySamplerInfo
VRayMtl
Ustawienia GGX BRDF są teraz domyślne i glossy Fresnel domyślnie włączone
Kontrola anizotropii powinna być teraz wyłączona gdy BRDF jest ustawione na Phong
VRayProxy
Możliwość nadpisania viewportu przez inny .vrmesh lub plik Alembic
Dodano wsparcie do renderowania plików eksportowych dla Mudboxa z wysokim poziomem detali
Interpolacja geometrii danych dla zróżnicowanych plików
VFB
Komendy w MaxScript do pokazywania/ukrywania historii i kolorowe korekty w VFB
Krzywa kontrastowa powinna być zatwierdzana w panelu sRGB
Zmiana wartości domyślnych dla efektu soczewek
Zwiększona prędkość zapisywania historii obrazów.
Przeniesienie przycisków wyświetlania historii obrazów z main toolbar do history toolbar
Przycisk do pokazywania logów powinien pokazywać okno z wiadomościami na wierzchu
Balans bieli powinien być zatwierdzany przed ekspozycją
VRayClipper
Optymalizacja plane clippera
VRayDenoiser
Ostrzeżenie powinno być wyświetlane kiedy VFB jest wyłączone
Sprawdzanie ustawień próbkowania przed rozpoczęciem renderowania i ostrzeganie jeżeli są niekompletne
VRayHDRI
Dodanie parametru dla obrotu osiowego
VRayOSLMtl / VRayOSLTex
Wspieranie wielu ścieżek w OSL
Przyspieszenie próbkowania tekstur w OSL
VRayScannedMtl
Możliwość renderowania licencjonowanych materiałów
Wsparcie dla widoku Nitrous
VRayStereoscopic
Dodanie nowego fragmentu „merge node” gdzie fragmenty są przenoszone poprzez render ID i z-depth
VRayTriplanarTex
Parametry blend oraz scale powinny mieć możliwość animacji.
VRayToon
VRayVolumeGrid
Wsparcie wysokich rozdzielczości dla gradientów i obiektów skrętnych
Zwiększenie rozmycia (motion blur) dla efektów pogodowych
Zwiększenie szybkości voxel preview
Optymalizacja renderowania przy pomocy emissive lights, Ray-Traced, self-illumination, oraz complex geometry
Uwzględnienie funkcji maxRenderThreads w V-Ray podczas renderowania
Wsparcie rozmywania V-Ray’s per-object
Kiedy jest zaznaczone wiele punktów na diagramie, prawy przycisk myszy na jednym z nich powinien oddziaływać na całe zaznaczenie
vdenoise.exe
Dodanie przerwania w błędach OpenCL
Kanały noise level mogą być teraz nazywane „VRayNoiseLevel”
V-Ray Toolbar
Tworzenie VRayFur z przycisku paska narzędzi powinno zaznaczać nowo utworzone „futrzaste” obiekty
V-Ray scene converter
Dodanie opcji konwertowania tylko zaznaczonych obiektów
.vrscene exporter
Ustawienia renderowania w VRay-RT jako „production mode” nie są eksportowane
Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na najbliższy webinar organizowany przez twórców tego świetnego silnika renderującego – firmę ChaosGroup. Dowiedz się jak renderować szybciej i lepiej dzięki 8 nowym funkcjom. Webinar poprowadzi specjalistka CG od V-Ray dla 3ds Max – Yana Adreeva.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.