V-Ray dla Maya to najbardziej kompletne na świecie oprogramowanie do renderowania 3D dla animacji i efektów specjalnych.
Jest to sprawdzony w produkcji renderer ray traced z pełnym zestawem narzędzi do tworzenia profesjonalnych fotorealistycznych obrazów 3D, animacji i efektów wizualnych. Jego rozszerzalne/elastyczne opcje dostosowywania i rozbudowane funkcje oświetlenia, rozwój wyglądu i funkcje szybkiego przetwarzania oszczędzają czas użytkowników, pozwalają im wyjść poza zwykłe renderowanie i pomagają im odkrywać kreatywne pomysły bez ograniczeń.
Niezależnie od kreatywnej wizji użytkownika, V-Ray zapewnia im technologię renderowania wyszukanych efektów wizualnych. Od bohaterów i stworzeń po oszałamiające środowiska – projekty każdej wielkości mogą polegać na błyskawicznym interaktywnym renderingu produkcyjnym.
Użytkownicy mogą zamienić swoje komputery w superkomputery dzięki Chaos Cloud – renderowanie w chmurze jest wbudowane bezpośrednio w V-Ray. Mogą kontynuować pracę nad swoimi projektami podczas renderowania w chmurze.
V-Ray jest zoptymalizowany pod kątem szybkości, skalując się na wszystkich CPU i/lub GPU. Czasy renderowania są jeszcze bardziej skrócone dzięki funkcji Distributed Rendering, wykorzystującej wiele maszyn w sieci. Dołączona do zestawu aplikacja V-Ray Standalone renderuje sceny bezpośrednio za pomocą V-Ray.
V-Ray obsługuje systemy Windows, Linux i MacOS. Może być wdrażany w sieci. Wykorzystuje licencje sieciowe, które mogą być obsługiwane centralnie lub lokalnie. Dołączone pakiety SDK i AppSDK umożliwiają tworzenie niestandardowych narzędzi do rozszerzania i automatyzacji pipelin-ów.
Autonomicznie zintegrowany z Maya, V-Ray współpracuje ze wszystkimi najpopularniejszymi wtyczkami – Golaem, Massive, Ornatrix, Chaos Phoenix, Yeti i innymi. Łatwo wpasowuje się w pipeline dzięki obsłudze otwartych standardów, takich jak Alembic, OpenVDB, OSL, OpenColorIO, ACEScg i teraz USD, ułatwiając w tej sposób workflow i współpracę.
Dzięki szerokiej gamie platform obsługiwanych przez V-Ray, łatwo jest łączyć zasoby lub wymieniać projekty w celu koordynacji i spójności materiałów między platformami. Przykładowo, użytkownicy mogą udostępniać materiały lub renderować geometrię z V-Ray dla Maya do V-Ray dla Houdini lub 3ds Max i odwrotnie.
Wszystkie produkty Chaos Group płynnie współpracują ze sobą oraz z innymi producentami.
Chaos Scatter – wystawianie milionów obiektów za pomocą kilku kliknięć. Szybko i łatwo wypełnij dowolną scenę roślinnością, skałami, tłumami i nie tylko, w najbardziej efektywny pod względem pamięci sposób. Rozmieść rozproszone obiekty dokładnie tak, jak chcesz aby osiągnąć pożądany wygląd.
Custom Light Decay – niestandardowy rozkład światła. Zdefiniuj ilość światła emitowanego na odległość. Dzięki kreatywnej kontroli nad hotspotami, intensywnością, rozprzestrzenianiem się i długością promieni (i nie tylko) możesz stworzyć dowolny efekt świetlny.
Bump to Glossiness – czy skóra postaci wygląda na zbyt błyszczącą? Nie musisz nic zmieniać. Nowy node Bump to Glossiness automatycznie generuje prawidłowy połysk dla powierzchni z normal-mapped w dowolnej odległości.
Ulepszone chmury proceduralne – twórz jeszcze lepiej wyglądające niebo dzięki nowym opcjom chmur proceduralnych. Dostosuj gęstość, ciemność i wzory chmur, a także dodawaj końcowe efekty w postaci smug.
Krótszy czas uzyskania pierwszego piksela – dzięki optymalizacji kompilacji geometrii dla statycznych siatek i włosów, skróciliśmy średni czas uzyskania pierwszego piksela o ponad połowę (w niektórych przypadkach nawet siedmiokrotnie).
Jeszcze więcej danych profilowania – V-Ray Profiler dostarcza teraz jeszcze więcej danych. Śledzi czas potrzebny na wyeksportowanie sceny, skompilowanie geometrii i przemieszczenia, załadowanie bitmap (i nie tylko). Ponadto możesz zdecydować, jak szczegółowe mają być Twoje raporty.
Skalowanie NVIDIA AI Denoiser – zintegrowaliśmy nowy AI Denoiser firmy NVIDIA, który obiecuje nawet trzykrotnie przyspieszyć renderowanie. Ta opcja najlepiej nadaje się do opracowywania wyglądu i generowania podglądów.
Pracuj z najnowszą wersją MayaUSD i wymieniaj zasoby z ich wynikami kompozycji. Obsługa MayaUSD, to wydanie dodaje obsługę najnowszych oficjalnych wersji MayaUSD 0.22.0 i 0.23.0. Obsługa elementów renderowania. Wymiana zasobów między DCC wraz z ich kompozycją. V-Ray dodaje wsparcie USD dla upiększania i maskowania elementów renderowania oraz właściwości obiektów.
V-Ray Light Material post-processing – precyzyjne dostrajanie materiałów emisyjnych bezpośrednio z V-Ray Frame Buffer. Light Mix zapewnia teraz jeszcze większą kontrolę dzięki opcji edycji materiałów świetlnych po zakończeniu renderowania.
Maskowanie dla efektów końcowych – uzyskaj jeszcze większą kontrolę nad post-processingiem bezpośrednio z V-Ray Frame Buffer. Dzięki tej opcji maskowania możesz zdecydować, do których obiektów zastosować efekty obiektywu, które z nich rozmyć, wyostrzyć, a nawet odszumić – wszystko to bez konieczności ponownego renderowania.
V-Ray GPU zwiększa wydajność pamięci i dodaje nowe narzędzia, które zapewniają większą kontrolę nad całym procesem renderingu.
Tryb skompresowanych tekstur – renderuj sceny z dużą ilością tekstur za pomocą GPU V-Ray w znacznie bardziej wydajny pamięciowo sposób. Ten nowy tryb pozwala zaoszczędzić średnio 50% pamięci GPU. Dodaj niesamowity poziom szczegółowości bez poświęcania jakości cieniowania.
Tryb V-Ray Clipper Mesh – renderuj złożone przekroje i sekcje przy użyciu dowolnego obiektu siatkowego. Wystarczy kilka kliknięć, można również animować wycinarkę i uzyskać złożone efekty, których stworzenie za pomocą operatorów boole’owskich zajęłoby dużo czasu.
Dodane zostało również wsparcie dla Autodesk Maya 2024 i procesorów Apple Silicon.
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska