Menu

V-Ray 6 dla Maya – funkcje, zalety i rozwiązania

V-Ray dla Maya to najbardziej kompletne na świecie oprogramowanie do renderowania 3D dla animacji i efektów specjalnych.


Dlaczego V-Ray 6 dla Maya?

Jest to sprawdzony w produkcji renderer ray traced z pełnym zestawem narzędzi do tworzenia profesjonalnych fotorealistycznych obrazów 3D, animacji i efektów wizualnych. Jego rozszerzalne/elastyczne opcje dostosowywania i rozbudowane funkcje oświetlenia, rozwój wyglądu i funkcje szybkiego przetwarzania oszczędzają czas użytkowników, pozwalają im wyjść poza zwykłe renderowanie i pomagają im odkrywać kreatywne pomysły bez ograniczeń.


Użytkownicy V-Ray dla Maya: 

  • Większość użytkowników V-Ray for Maya pracuje w średnich lub dużych studiach w sektorze M&E
  • Pracują nad animacjami do reklam i filmów fabularnych.
  • Tworzą zarówno zdjęcia, jak i materiały wideo do prezentacji produktów i materiałów marketingowych.
  • Odpowiadają za wiele projektów wizualizacyjnych i dążą do opracowania uproszczonego, usprawnionego przepływu pracy.
  • Muszą stale udostępniać i aktualizować informacje między działami. Oczekują spójnych i niezawodnych rozwiązań.
  • Są obeznani z techniką, potrzebują solidnego, konfigurowalnego i niezawodnego rozwiązania do renderowania.
  • Potrzebują odtworzenia bardzo specyficznego wyglądu, dopasowania do rzeczywistego materiału filmowego, replikacji rzeczywistego oświetlenia i materiałów.
  • Często tworzą niestandardowe skrypty shaderów i złożone workflow-y.
  • Zawsze są pod presją napiętych terminów.
  • Potrzebują dużej mocy renderowania i szybkich rezultatów, ale nie kosztem jakości.
  • Oczywiście nie są obojętni na cenę, ale przy tym bardzo wymagający.

powody dla których warto wybrać V-ray dla Maya

Kluczowe korzyści dla użytkowników V-Ray dla Maya


1. Nagrodzona Oscarem technologia renderowania

Niezależnie od kreatywnej wizji użytkownika, V-Ray zapewnia im technologię renderowania wyszukanych efektów wizualnych. Od bohaterów i stworzeń po oszałamiające środowiska – projekty każdej wielkości mogą polegać na błyskawicznym interaktywnym renderingu produkcyjnym.

2. Łatwy dostęp do renderowania w chmurze

Użytkownicy mogą zamienić swoje komputery w superkomputery dzięki Chaos Cloud – renderowanie w chmurze jest wbudowane bezpośrednio w V-Ray. Mogą kontynuować pracę nad swoimi projektami podczas renderowania w chmurze.

3. Szybki rendering, aby dotrzymać każdego terminu produkcji

V-Ray jest zoptymalizowany pod kątem szybkości, skalując się na wszystkich CPU i/lub GPU. Czasy renderowania są jeszcze bardziej skrócone dzięki funkcji Distributed Rendering, wykorzystującej wiele maszyn w sieci. Dołączona do zestawu aplikacja V-Ray Standalone renderuje sceny bezpośrednio za pomocą V-Ray.

4. Konfigurowalny i rozszerzalny V-Ray 6 dla maksymalnej kontroli

V-Ray obsługuje systemy Windows, Linux i MacOS. Może być wdrażany w sieci. Wykorzystuje licencje sieciowe, które mogą być obsługiwane centralnie lub lokalnie. Dołączone pakiety SDK i AppSDK umożliwiają tworzenie niestandardowych narzędzi do rozszerzania i automatyzacji pipelin-ów.

5. Płynnie integruje się z istniejącym pipelin-em

Autonomicznie zintegrowany z Maya, V-Ray współpracuje ze wszystkimi najpopularniejszymi wtyczkami – Golaem, Massive, Ornatrix, Chaos Phoenix, Yeti i innymi. Łatwo wpasowuje się w pipeline dzięki obsłudze otwartych standardów, takich jak Alembic, OpenVDB, OSL, OpenColorIO, ACEScg i teraz USD, ułatwiając w tej sposób workflow i współpracę.

6. Usprawnia pracę użytkowników na różnych platformach

Dzięki szerokiej gamie platform obsługiwanych przez V-Ray, łatwo jest łączyć zasoby lub wymieniać projekty w celu koordynacji i spójności materiałów między platformami. Przykładowo, użytkownicy mogą udostępniać materiały lub renderować geometrię z V-Ray dla Maya do V-Ray dla Houdini lub 3ds Max i odwrotnie.

dlaczego wybór V-Ray to świetna opcja

Współpraca z innymi produktami Chaos

Wszystkie produkty Chaos Group płynnie współpracują ze sobą oraz z innymi producentami.

  • Dodawanie symulacji płynów, ognia i dymu za pomocą Chaos Phoenix.
  • Więcej opcji oświetlenia i cieniowania można dodać na etapie kompozycji za pomocą V-Ray dla Nuke.
  • Dodawanie sekwencji obrazów dzięki Chaos Player.
  • V-Ray dla Maya obsługuje Chaos Scans, co pozwala na użycie najbardziej dokładnych materiałów.
  • V-Ray Standalone renderuje sceny bezpośrednio z V-Ray.
  • Chaos Cloud Rendering zapewnia dostęp do renderowania w chmurze jednym kliknięciem bezpośrednio z interfejsu użytkownika V-Ray.
  • Chaos Cloud Collaboration umożliwia współpracę w ramach zespołu, a nawet z klientami, dzieląc się wyrenderowanymi wynikami i umożliwiając komentowanie i oznaczanie.
  • V-Ray obsługuje wiele narzędzi i zapewnia zoptymalizowane wsparcie dla licznych wtyczek innych firm.

współpraca z innymi produktami z grupy Chaos

Najważniejsze funkcje V-Ray 6 dla Maya, aktualizacja 1

1. Twórz bez ograniczeń

Chaos Scatter – wystawianie milionów obiektów za pomocą kilku kliknięć. Szybko i łatwo wypełnij dowolną scenę roślinnością, skałami, tłumami i nie tylko, w najbardziej efektywny pod względem pamięci sposób. Rozmieść rozproszone obiekty dokładnie tak, jak chcesz aby osiągnąć pożądany wygląd.

Custom Light Decay – niestandardowy rozkład światła. Zdefiniuj ilość światła emitowanego na odległość. Dzięki kreatywnej kontroli nad hotspotami, intensywnością, rozprzestrzenianiem się i długością promieni (i nie tylko) możesz stworzyć dowolny efekt świetlny.

Bump to Glossiness – czy skóra postaci wygląda na zbyt błyszczącą? Nie musisz nic zmieniać. Nowy node Bump to Glossiness automatycznie generuje prawidłowy połysk dla powierzchni z normal-mapped w dowolnej odległości.

Ulepszone chmury proceduralne – twórz jeszcze lepiej wyglądające niebo dzięki nowym opcjom chmur proceduralnych. Dostosuj gęstość, ciemność i wzory chmur, a także dodawaj końcowe efekty w postaci smug.

możliwości generowania obiektów w V-Ray dla Maya

2. Przyspiesz renderowanie. Lepsza wydajność i szybsze renderowanie

Krótszy czas uzyskania pierwszego piksela – dzięki optymalizacji kompilacji geometrii dla statycznych siatek i włosów, skróciliśmy średni czas uzyskania pierwszego piksela o ponad połowę (w niektórych przypadkach nawet siedmiokrotnie).

Jeszcze więcej danych profilowania – V-Ray Profiler dostarcza teraz jeszcze więcej danych. Śledzi czas potrzebny na wyeksportowanie sceny, skompilowanie geometrii i przemieszczenia, załadowanie bitmap (i nie tylko). Ponadto możesz zdecydować, jak szczegółowe mają być Twoje raporty.

Skalowanie NVIDIA AI Denoiser – zintegrowaliśmy nowy AI Denoiser firmy NVIDIA, który obiecuje nawet trzykrotnie przyspieszyć renderowanie. Ta opcja najlepiej nadaje się do opracowywania wyglądu i generowania podglądów.

Szybsza praca dzięki V-Ray profiler

3. Wzmocnij swój workflow w USD

Pracuj z najnowszą wersją MayaUSD i wymieniaj zasoby z ich wynikami kompozycji. Obsługa MayaUSD, to wydanie dodaje obsługę najnowszych oficjalnych wersji MayaUSD 0.22.0 i 0.23.0. Obsługa elementów renderowania. Wymiana zasobów między DCC wraz z ich kompozycją. V-Ray dodaje wsparcie USD dla upiększania i maskowania elementów renderowania oraz właściwości obiektów.

V-Ray 6 dla Maya, wykorzystanie USD

4. Jeszcze więcej pracy w VFB

V-Ray Light Material post-processing – precyzyjne dostrajanie materiałów emisyjnych bezpośrednio z V-Ray Frame Buffer. Light Mix zapewnia teraz jeszcze większą kontrolę dzięki opcji edycji materiałów świetlnych po zakończeniu renderowania.

Maskowanie dla efektów końcowych – uzyskaj jeszcze większą kontrolę nad post-processingiem bezpośrednio z V-Ray Frame Buffer. Dzięki tej opcji maskowania możesz zdecydować, do których obiektów zastosować efekty obiektywu, które z nich rozmyć, wyostrzyć, a nawet odszumić – wszystko to bez konieczności ponownego renderowania.

VFB w V-Ray dla Maya jak działa?

5. Zwiększ moc renderowania na GPU

V-Ray GPU zwiększa wydajność pamięci i dodaje nowe narzędzia, które zapewniają większą kontrolę nad całym procesem renderingu.

Tryb skompresowanych tekstur – renderuj sceny z dużą ilością tekstur za pomocą GPU V-Ray w znacznie bardziej wydajny pamięciowo sposób. Ten nowy tryb pozwala zaoszczędzić średnio 50% pamięci GPU. Dodaj niesamowity poziom szczegółowości bez poświęcania jakości cieniowania.

Tryb V-Ray Clipper Mesh – renderuj złożone przekroje i sekcje przy użyciu dowolnego obiektu siatkowego. Wystarczy kilka kliknięć, można również animować wycinarkę i uzyskać złożone efekty, których stworzenie za pomocą operatorów boole’owskich zajęłoby dużo czasu.

Dodane zostało również wsparcie dla Autodesk Maya 2024 i procesorów Apple Silicon.

szybszy render dzięki wykorzystaniu możliwości GPU

Podsumowując korzyści z uaktualnienia V-Ray 6 update 1

  • Łatwe i wydajne pamięciowo rozpraszanie obiektów pozwala użytkownikom błyskawicznie wypełnić dowolną scenę.
  • V-Ray 6, update 1 daje artystom jeszcze większą swobodę twórczą w zakresie oświetlenia sceny.
  • Użytkownicy mogą zrobić więcej w krótszym czasie, uzyskując pierwszy piksel do siedmiu razy szybciej i do trzech razy szybciej renderując podgląd i lookdev.
  • Dodatkowo artyści, mogą jeszcze bardziej zoptymalizować swoje sceny pod kątem szybszego renderowania, eksportowania dzięki nowym danym profilowania.
  • Wszyscy mogą polepszyć swój workflow USD dzięki opcji wymiany zasobów z danymi wyjściowymi kompozycji, a także wsparcie dla najnowszych wersji MayaUSD.
  • Użytkownicy V-Ray GPU mogą korzystać ze zwiększonej wydajności pamięci, szybszego renderowania i jeszcze większej liczby narzędzi do kontroli artystycznej.
  • Usuwanie nadmiernego połysku skóry postaci jest teraz znacznie łatwiejsze dzięki nowemu Bump to the Glossiness node.
  • Jeszcze więcej możliwości post-processingu w V-Ray Frame Buffer sprawia, że użytkownicy mogą w mgnieniu oka udoskonalić swoje renderingi.

Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska