Menu

V-Ray 3.0 – Szybciej! Łatwiej! Lepiej!

Jeden z najpopularniejszych silników renderujących nadchodzi wielkimi korkami. Wyczekiwany przez użytkowników V-Ray 3.0 staje się rzeczywistością.

Na temat nadchodzącej najnowszej wersji silnika renderującego na łamach V-Ray Mag Siggraph 2013 opowiada Vladimir Vlado Koylazov – specjalista rozwoju oprogramowania w Chaos Group. Vlado – pasjonat programowania i grafiki 3D – jest siłą napędową projektu, który rozwija od 15 lat.


– Jeśli miał byś opisać w trzech słowach V-Ray 3.0. Jakie to by były słowa?
– Szybciej! Łatwiej! Lepiej!



V-Ray-Mag-Vlado


V-Ray 3.0 będzie oferował wiele nowych funkcji oraz optymalizację starych co uprości pracę użytkownikom. Wprowadzono zupełnie nowy, uproszczony interfejs użytkownika, w którym ułatwiono i przyśpieszono dostęp od najważniejszych opcji. Szybkość i jakość będzie mogła być regulowana z jednego miejsca. W tym samym czasie użytkownik będzie miał nadal dostęp do wszystkich zaawansowanych opcji silnika.

Wprowadzony będzie również rendering progresywny kompatybilny z wszystkimi funkcjami plug-inu. W dodatku, użytkownicy będą w stanie wykorzystać uniwersalne pliki na różnych platformach.

Biblioteka V-Ray Vismats, będzie kompatybilna między dowolnymi aplikacjami z obsługą V-Ray. Usprawni to pracę użytkownikom, którzy pracują z zaawansowanymi materiałami w branży architektonicznej, projektowej, reklamy czy filmu. Produkt będzie wspierał Open Shading Language opracowany przez firmę Sony, co pozwoli na tworzenie własnych niestandardowych shaderów.


vray3_czas renderowania


Zmian również dokonano w procesie renderowania, ułatwiono compositing dzięki wprowadzeniu obsługi OpenEXR 2.0. Użytkownicy odczują niesamowitą optymalizację prędkości obliczeń ray tracing. Rendering włosów został  przyśpieszony 15-krotnie, obsługuje Alembik i pliki vrmesh.

Planowane jest wprowadzenie nowego shadera skóry z optymalizacją wydajności. Dokonano postępu w sprzętowej akceleracji V-Ray 3.0, użytkownicy będą mogli to odczuć moc na własnej skórze podczas beta-testów.


vray3_intensity kopia


Vladimir Koylazov wspomina również o przyszłości renderingu. Według niego przyszłością jest Cloud Rendering, który jednak nie wyprze już wprowadzonego w życie renderingu GPU (karty graficzne). Obliczenia CPU (procesor) z czasem spadną na dalszy plan.


Możliwości V-Ray 3.0 w programie Autodesk Maya zostały zaprezentowane podczas tegorocznych targów Siggraph. Na chwilę obecną termin beta-testów oraz premiera silnika jeszcze nie jest znany.

Więcej o V-Ray 3.0 >>

Źródło: V-Ray-Mag-Siggraph 2013