Pracując w Invenotrze z blachami, na pewno często spotykałeś się z potrzebą wykonania przetłoczeń na elementach. W dzisiejszym artykule chciałbym Ci przedstawić jak prawidłowo podejść do tematu z wykorzystaniem narzędzia iFeature.
Inventor – Przetłoczenia w blachach
Krok 1: Zaczynam od stworzenia prostej konstrukcji blachowej
Osiami kontrukcyjnymi wyznaczam środek ściany, na której będę chciał rozpocząć pracę.
W miejscy przecięcia linii wstawiam punkt. Jest on niezbędny do dalszej pracy.
Jeśli Twój model nie wymaga wyznaczania środka lub innych charakterystycznych punktów, możesz od razu zacząć od tego miejsca.
Krok 2: Tworze szkic pomocniczy w postaci krawatu.
Następnie jeszcze jeden, który posłuży później za podgląd miejsca w którym powstanie nasze przetłoczenie.
Krok 3: Do dalszej pracy tworzę wyciągnięcie narysowanego wcześniej szkicu pomocniczego.
Wyciągniecie posłuży mi do wyznaczenia środka naszego wytłoczenia za pomocą płaszczyzny konstrukcyjnej.
Krok 4: Tworzę szkic na utworzonej płaszczyźnie konstrukcyjnej.
Naciśnij klawisz F8, aby dokonać przekroju dla lepszego podglądu i łatwiejszego rysowania.
Krok 5: Rysuję kształt przetłoczenia.
Zaczynam od narysowania łuku. Następnie przedłużam go poziomą linią prostą.
Krok 6: Za pomocą odsunięcia, kopiuje szkic i odsuwam go na grubość blachy. Następnie zamykam go liniami pionowymi.
Krok 7: Teraz rysuję pionową i poziomą linie i łączę ją z punktem środka łuku, celem związania go, aby nie rozpadł się przy przesuwaniu.
Krok 8: Szkic przetłoczenia wyrównuje do wcześniej wyciągniętego szkicu pomocniczego.
Krok 9: Szkic przetłoczenia jest już gotowy więc pozostaje wykonanie samego przetłoczenia.
Przetłoczenie tworzę obracając mój szkic wokół wcześniej narysowanej pionowej linii, która posłuży mi za oś obrotu.
Krok 10: Powtarzam krok 9, w celu wycięcia obszaru „pod” wytłoczeniem.
Końcowy efekt przedstawia się następująco:
Krok 11: Rozpoczynamy kolejny etap – teraz utworzę wytłoczenie jako osobą część za pomocą narzędzia iFeature.
Przechodząc do iFeature, zmieniam najpierw typ na „iFeature otworu konstrukcji blachowej”.
Następnie na drzewku części wybieram wyciągnięcie proste szkicu pomocniczego (kwadrat).
Zaznaczą mi się wtedy od razu wszystkie powiązane z nim elementy.
Dodatkowo jako Reprezentacje uproszczoną wybieram narysowany na samym początku okrąg.
Krok 12: Po zapisaniu pliku, wracam do modelu, wybieram powierzchnie na której chce pracować, tworzę szkic i zaznaczam punktami miejsca w których będę chciał zrobić wytłoczenia.
Krok 13: W ostatnim kroku wykorzystuję „Narzędzie do otworów przebijanych”.
W oknie wybieram zapisany kształt wytłoczenia i klikam Zakończ.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.