Przed Tobą dziesiąty artykuł z cyklu, dzięki któremu przygotujesz lepsze wizualizacje. W tym artykule dowiesz się jak modelować materiały i tkaniny w programie 3ds Max.
W tym artykule postaram się omówić każdy z trzech typów materiałów miękkich, które nadają przytulności wnętrzu, a mianowicie: koc, dywan oraz tapicerkę.
Jeśli chodzi o modelowanie to bardzo prosta czynność. Zaczynamy od użycia modyfikatora plane nad obiektem, na którym chcemy położyć koc.
Nadajemy mu modyfikator shell oraz ilość segmentów.
Za pomocą add object dodajemy elementy istniejące, na które chcemy narzucić koc i ustawiamy „Collision Object”.
Naszego plane, czyli koc, ustawiamy według parametrów jak powyżej.
Jedyne co nam pozostało to kliknięcie „Simulate local” i czekać na zadowalający nas efekt, by przerwać wtedy symulacje.
Jeśli wszystko zrobiłeś/aś tak, jak należy, dochodzimy do momentu teksturowania.
Narzucamy na koc modyfikator Hair and fur o następujących parametrach.
Przy modelowaniu dywanu zaczynamy od box’a.
Nakładamy widoczne modyfikatory z uwzględnieniem parametrów z modyfikatora „Noise”. Teraz wystarczy w edytorze materiałów w Mapach nadać diffuse oraz bump i mamy gotowy dywan. Chcąc nadać dywan z długim włosem wystarczy się pobawić modyfikatorem hair and fur który nałożyliśmy na koc.
[HR]
Na końcu skupimy się na skórzanej tapicerce łóżka. Nadajemy kolor w diffuse. Nadajemy mapę reflection oraz bumpa przy użyciu wartości powyżej.
Wartości będą się różnić w zależności od producenta materiału, więc musisz się przybliżyć jak najbliżej tekstury, refleksów i koloru sprawdzając to np. na Interactive w Coronie.
Koniec końców już jesteśmy w stanie stworzyć taką scenę:
Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio