Maya 2017 – update 3



Opublikowane: 18 maj / 2017 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , , ,

W dniu 6 marca 2017 roku, Autodesk udostępnił najnowszą aktualizację dla Maya 2017. Nosi ona nazwę „Update 3” i zawiera wiele udoskonaleń na poszczególnych płaszczyznach.


Co zmieniło się w Maya 2017 wraz z Update 3?

Oto niektóre ulepszeń:

  1. Modelowanie

    • Edytor UV: Ulepszony edytor UV, pozwala na ciągłe zaznaczanie elementów zarówno w oknie ze sceną jak i w oknie UV, nie przerywając go.
    • Narzędzie Cut, oraz Sew: Od teraz można ciąć i szyć siatkę UV bezpośrednio na obiekcie 3D, bez konieczności używania okna UV
    • Ulepszone narzędzie Bevel
    • Ulepszone narzędzie Symetrize
    • Ulepszenie narzędzie Multi-Cut
    • Ulepszone narzędzie Quad Draw: Poza ogólnymi poprawkami jak przejrzystość i intuicyjność narzędzia, wprowadzono zaskakująco dobrze działającą funkcjonalność, która umożliwia rysowanie Vertexów w pustej przestrzeni.
    • Funkcja Bridge: uwzględnia teraz symetrię
  2.  

  3. Animacja

  • Więcej wartości odświeżania klatek: Można teraz dokładnie sprecyzować wartość odświeżania klatek w danej scenie.
  • Możliwość importowania odświeżania klatek w danym pliku: Funkcja importowania pliku zawiera teraz „Playback Options”, która daje właśnie taką możliwość, oraz pozwala na kombinacje między klatkami na sekundę w importowanym pliku, oraz swojej scenie.
  • Ulepszona opcja „Time preferences”.
  • Udoskonalono Playback Options: Przycisk Loop, Repeat Once oraz Oscillate
  • Udoskonalono funkcję Autoframe
  • Wiele zmian zaszło w warstwach animacji (Animation Layers) zawartych w “Time Editor”
     

  1. Modelowanie i efekty specjalne

    • Modyfikator Clump: Pozwala na generowanie różnego rodzaju realistycznych włosów i futer.
    • Narzędzie „Twist Brush”: Pozwala na szybką optymalizację np. włosów, jeszcze w fazie projektowej (zanim zostaną wygenerowane), co pozwala zaoszczędzić moc obliczeniową komputera i czas.
    • Modyfikator „Collision” : pozwala teraz na realistyczne ingerowanie w fizykę futra i owłosienia, obiekty te będą reagować na obiekty o charakterze „Mesh”
    • Nowy modyfikator „Cut”: Nowe operacje związane ze skalowaniem włosów
    • Udoskonalenie narzędzi „Destiny”, „Plane”, oraz „description_base”
  2.  

  3. Symulacje

    • Udoskonalenie narzędzia Bifröst
  4.  

  5. Renderowanie

    • Udoskonalona funkcja „Displacement”
    • Udoskonalenie i rozwinięcie cieniowania
    • Udoskonalona przezroczystość (Transparency)


 
By zdobyć więcej informacji na temat Maya 2017 Update 3 zapraszamy na stronę Autodesk (w jęz. angielskim), lub kontakt z naszym specjalistą technicznym.
 
Źródło: Autodesk