W dniu 6 marca 2017 roku, Autodesk udostępnił najnowszą aktualizację dla Maya 2017. Nosi ona nazwę „Update 3” i zawiera wiele udoskonaleń na poszczególnych płaszczyznach.
Co zmieniło się w Maya 2017 wraz z Update 3?
Oto niektóre ulepszeń:
-
Modelowanie
- Edytor UV: Ulepszony edytor UV, pozwala na ciągłe zaznaczanie elementów zarówno w oknie ze sceną jak i w oknie UV, nie przerywając go.
- Narzędzie Cut, oraz Sew: Od teraz można ciąć i szyć siatkę UV bezpośrednio na obiekcie 3D, bez konieczności używania okna UV
- Ulepszone narzędzie Bevel
- Ulepszone narzędzie Symetrize
- Ulepszenie narzędzie Multi-Cut
- Ulepszone narzędzie Quad Draw: Poza ogólnymi poprawkami jak przejrzystość i intuicyjność narzędzia, wprowadzono zaskakująco dobrze działającą funkcjonalność, która umożliwia rysowanie Vertexów w pustej przestrzeni.
- Funkcja Bridge: uwzględnia teraz symetrię
-
Animacja
- Więcej wartości odświeżania klatek: Można teraz dokładnie sprecyzować wartość odświeżania klatek w danej scenie.
- Możliwość importowania odświeżania klatek w danym pliku: Funkcja importowania pliku zawiera teraz „Playback Options”, która daje właśnie taką możliwość, oraz pozwala na kombinacje między klatkami na sekundę w importowanym pliku, oraz swojej scenie.
- Ulepszona opcja „Time preferences”.
- Udoskonalono Playback Options: Przycisk Loop, Repeat Once oraz Oscillate
- Udoskonalono funkcję Autoframe
- Wiele zmian zaszło w warstwach animacji (Animation Layers) zawartych w “Time Editor”
-
Modelowanie i efekty specjalne
- Modyfikator Clump: Pozwala na generowanie różnego rodzaju realistycznych włosów i futer.
- Narzędzie „Twist Brush”: Pozwala na szybką optymalizację np. włosów, jeszcze w fazie projektowej (zanim zostaną wygenerowane), co pozwala zaoszczędzić moc obliczeniową komputera i czas.
- Modyfikator „Collision” : pozwala teraz na realistyczne ingerowanie w fizykę futra i owłosienia, obiekty te będą reagować na obiekty o charakterze „Mesh”
- Nowy modyfikator „Cut”: Nowe operacje związane ze skalowaniem włosów
- Udoskonalenie narzędzi „Destiny”, „Plane”, oraz „description_base”
-
Symulacje
- Udoskonalenie narzędzia Bifröst
-
Renderowanie
- Udoskonalona funkcja „Displacement”
- Udoskonalenie i rozwinięcie cieniowania
- Udoskonalona przezroczystość (Transparency)
By zdobyć więcej informacji na temat Maya 2017 Update 3 zapraszamy na stronę Autodesk (w jęz. angielskim), lub kontakt z naszym specjalistą technicznym.
Źródło: Autodesk