Od 25 lipca jest możliwa do pobrania najnowsza wersja programu do tworzenia grafiki 3D i gier – Autodesk Maya 2018. W artykule trochę szerzej o ulepszeniach – zobacz co Cię czeka!
25 lipca miała premierę najnowsza wersja Autodesk Maya 2018! Nowa wersja posiada wiele nowości. Otrzymała również dużą ilość napraw błędów i poprawek, sprawiających, że praca w Maya 2018 stała się jeszcze bardziej płynna i przejrzysta. Wiele nowości obejmuje zwłaszcza sekcję Character Creation, Motion Graphics i Rendering.
Maya w wersji 2018 jest jeszcze szybsza i bardziej intuicyjna. Wprowadzono i udoskonalono szereg różnych funkcji, mających na celu usprawnić pracę w tym programie.
Nowe Narzędzie Circularize Nowe narzędzie Circularize pozwala na szybkie stworzenie idealnego geometrycznego koła z zaznaczonych części obiektów. Następnie można je wytłoczyć funkcją Extrude lub poddać innym modyfikacjom. |
|
Zmienione narzędzie Cut and Sew w głównym oknie. Narzędzie to jest teraz widoczne zarówno w widoku UV jak i na samym unwrapowanym obiekcie. Można łączyć i dzielić powierzchnie bezpośrednio na obiekcie 3D (w Viewporcie). Bez potrzeby zabierającego czas wracania do okna UV, w którym widok 2D często nie odwzorowuje rzeczywistości. |
|
Nowość w kopiowaniu obiektów: W nowej wersji Maya 2018 wprowadzono funkcjonalność znaną z programu 3ds Max. Teraz za pomocą przycisku Shift oraz przesunięcia/obrotu/skalowania można szybko skopiować obiekty. |
|
Nowość w ekstrudowaniu obiektów Teraz aby szybko wyekstrudować dany obiekt wystarczy wcisnąć Shift i „wyciągać” potrzebne kształty. |
|
Narzędzie symetrii wspierające rzeźbienie (sculpting) Maya daje teraz możliwość używania odbicia lustrzanego na obiektach, nawet jeśli są one asymetryczne . |
|
Udoskonalenie narzędzia Multi-Cut Rozwinięcie narzędzia Multi-Cut posiada wiele nowych funkcjonalności. Między innymi: Ignore Backfaces oraz Slice snapping support. |
|
Udoskonalenie narzędzia Quad Draw Quad Draw jest teraz bardziej widoczne w interfejsie. Wprowadzono również nowe skróty klawiszowe: Ctrl + Shift + Q dla Quad Draw oraz Ctrl + Shift + X dla Multi—Cut Tool. |
|
Konwersja linii do łuków Opcja Poly To Curve pozwala na przetworzenie wszystkich prostych linii na krzywe. |
W Maya 2018 dodano nowe podstawowe bryły 3D, z których można tworzyć nowe niesamowite obiekty. Wypróbujcie obiekty: Discs, Gears oraz Super Shape. |
Ciągłe rozwijanie narzędzia MASH, daje możliwość stworzenia oszałamiających efektów i animacji. Za pomocą kilku kliknięć tworzymy zapierające dech w piersiach efekty specjalne, które można z łatwością i w każdym momencie modyfikować. Jest to równie proste co samo ich stworzenie. Narzędzie MASH otrzymało ponadto wiele poprawek błędów i drobnych udoskonaleń.
Dynamics Nowa funkcjonalność pozwala na tworzenie realistycznych efektów balistycznych takich jak: zderzenia, wystrzały, dopasowania do form i wiele podobnych. |
|
World Poprawiony node pozwala na aranżowanie elementów w naturalne zbiory wokół innych obiektów. Np. tworzenie roślinności lub kamieni wokół każdego drzewa na scenie, a każda formacja w losowym ułożeniu. |
|
Placer Poprawka tego node’a pozwala na rozmieszczanie obiektów na scenie za pomocą jednego kliknięcia. |
Nowy kolor dla aktywnego przycisku AUTO KEY: Dzięki temu już nigdy więcej przez pomyłkę nie zmienisz sceny w trybie Auto Key. |
|
Usprawnienie osi czasu: Oś czasu została znacznie usprawniona poprzez dodanie dodatkowych klatkaży.
|
Wsparcie dla importowanych klatkaży: Podczas importu plików, Maya importuje również klatkaże powiązane z plikiem. |
Zaktualizowany edytor grafów Nowa funkcjonalność w narzędziu Outliner Display została dodana by ułatwić czytelność edytora czasu (Time Editor). Opcja Organise by Clip pozwala na aranżacje animacji obiektów jako krzywe w edytorze czasu. Warstwy „Time Editor Clip Layers” mają status „children” czyli podległy tymże krzywym do których są przypisane. |
|
Ponadto wprowadzono wiele możliwości pozwalających edytować animacje w Edytorze: | |
W zeszłym roku firma Autodesk dodała silnik Arnold do swojej oferty. Arnold stał się podstawowym rendererem dla Autodesk Maya, zastępując NVIDIA mental Ray. W wersji 2018 zostaje zaimplementowany Arnold 5, cechujący się lepszym próbkowaniem, dużo większą szybkością generowania obrazu oraz prostszą obsługą samego silnika. Dzięki temu praca w nim staje się przyjemniejsza i szybsza. Arnold 5 posiada nowe, fizyczne shadery, takie jak: Surface shader, hair shader oraz volume shader. Jądro Arnolda zostało również nieco poprawione, co daje dużo więcej możliwości dla użytkowników.
Są to wybrane funkcjonalności w aktualizacji Maya 2018. By zapoznać się z całością dokumentacji nowej aktualizacji zapraszamy na stronę producenta.