Jak założyć projekt w programie Autodesk Inventor z danymi przechowywanymi w chmurze Autodesk Drive? Odpowiedź w artykule!
Pracując w programie Autodesk Inventor na dwóch komputerach w różnych miejscach, zachodzi potrzeba synchronizacji i udostępnienia danych projektowych.
Rozwiązaniem w tym zakresie oferowanym przez Autodesk jest aplikacja o nazwie Desktop Connector korzystająca z chmury Autodesk Drive. Dane są przechowywane, synchronizowane i zarządzane w chmurze – na Autodesk Drive. Aby z danych chmurowych korzystać w programach takich jak Inventor czy AutoCAD należy zainstalować program Desktop Connector, który zapewnia dostęp do danych z chmury w lokalnych folderach komputera.
Poniżej zamieszczam instrukcje postępowania w celu ustawienia projektów programu Autodesk Inventor w chmurze i synchronizacji danych projektowych pomiędzy dwoma komputerami.
Klikamy Zakończ, mamy utworzony projekt w programie Inventor, którego dane przechowywane są w chmurze.
W tym projekcie należy zrobić jeszcze modyfikację w zakresie przechowywania danych wstawionych z biblioteki Content Center. Domyślnie te dane są zapisywane w folderze Moje Dokumenty, który nie synchronizuje się przez chmurę Autodesk. Aby to zmienić należy utworzyć katalog w projektach na chmurze Autodesk Drive np.: Biblioteka CC
C:\Users\Tomek\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET\_Biblioteka CC
Zmiana wprowadzona w chmurze powinna się zsynchronizować na dysku lokalnym i powinien powstać folder _Biblioteka CC. Następnie dokonujemy zmian w opcjach domyślnych naszego projektu, zmieniamy ścieżkę do biblioteki. Wchodzimy do projekty, rozwijamy Opcje folderów i modyfikujemy ścieżkę Pliki Content Center, wskazujemy przez Desktop Connector utworzony folder Biblioteka CC.
Zapisujemy zmiany w definicji projektu i wykonajmy test:
Podłączanie drugiego komputera do projektów na Autodesk Drive
Na drugim komputerze powtarzamy czynności z logowaniem i instalacją Desktop Connector. Po wykonaniu instalacji i synchronizacji danych, sprawdźmy czy dane na drugim komputerze są widoczne na dysku w katalogach Autodesk Drive C:\Users\Tomek\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET.
Następnie uruchamiamy program Inventor, przechodzimy do Projekty i wybieramy Przeglądaj. Odszukujemy na dysku plik projektu, wchodzimy na dysk Autodesk Drive i wskazujemy plik projektu *.ipj w lokalizacji C:\Users\…..????\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET.
Po wykonaniu tych ustawień mamy utworzony projekt programu Autodesk Inventor z danymi przechowywanymi w chmurze, z synchronizacją danych pomiędzy dwoma komputerami.
Pliki przechowywane w chmurze są zaznaczane ikoną chmurki w przeglądarce zespołu programu Autodesk Inventor.
Wariantem powyższego ustawienia projektów może być tradycyjny projekt z danymi przechowywanymi lokalnie z dodatkową lokalizacją plików w chmurze np. biblioteka elementów zakupowych synchronizowana pomiędzy kilkoma użytkownikami (trzeba zrobić udostepnienie folderów w chmurze). Wystarczy w Edytorze projektu dodać dodatkową ścieżkę dla grupy roboczej ustawionej na Autodesk Drive. Poniżej widok zespołu składającego się z plików lokalnych i chmurowych.
W przypadku pracy dwóch osób jedna z nich powinna utworzyć katalog z projektem i udostępnić go drugiej osobie. Drugi użytkownik w programie Inventor przy wskazywani projektu wskazuje ścieżkę projektu udostępnionego i plik projektu ipj znajdujący się w nim.
UWAGA: Desktop Connector i Autodesk Drive dla projektów programu Autodesk Inventor nie zapewniają wielodostępności i pracy grupowej. Brak jest mechanizmów blokowania dostępu i rezerwacji plików, jest to nadal projekt jednego użytkownika. Takie mechanizmy zapewnia dopiero połącznie programu Autodesk Vault Professional z Autodesk Drive i Desktop Connector.
Autor: Tomasz Jarmuszczak | PCC Polska