Inventor – synchronizacja projektów pomiędzy dwoma komputerami



Opublikowane: 21 lip / 2020 Kategoria: Inventor, Tagi: ,

Jak założyć projekt w programie Autodesk Inventor z danymi przechowywanymi w chmurze Autodesk Drive? Odpowiedź w artykule!


Inventor – synchronizacja projektów w chmurze

Pracując w programie Autodesk Inventor na dwóch komputerach w różnych miejscach, zachodzi potrzeba synchronizacji i udostępnienia danych projektowych.

Rozwiązaniem w tym zakresie oferowanym przez Autodesk jest aplikacja o nazwie Desktop Connector korzystająca z chmury Autodesk Drive. Dane są przechowywane, synchronizowane i zarządzane w chmurze – na Autodesk Drive. Aby z danych chmurowych korzystać w programach takich jak Inventor czy AutoCAD należy zainstalować program Desktop Connector, który zapewnia dostęp do danych z chmury w lokalnych folderach komputera.

Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 8

Poniżej zamieszczam instrukcje postępowania w celu ustawienia projektów programu Autodesk Inventor w chmurze i synchronizacji danych projektowych pomiędzy dwoma komputerami.

  1. Potrzebne jest konto Autodesk, zaloguj się na swoje konto Autodesk lub utwórz – autodesk.com
  2. Potrzebna jest aplikacja Desktop Connector – pobierz, zainstaluj i zaloguj się w niej https://www.autodesk.com/adsk-connect-64
  3. Zaloguj się do chmury Autodesk Drive – https://drive.autodesk.com
  4. Na Autodesk Drive w katalogu Moje Dane stwórz folder np.: Inventor Projekty INTERNET
    Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 1
  5. Przechodzimy do programu Inventor i tworzymy nowy projekt:
    Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 2
    Projekt jednego użytkownika
    Podajemy nazwę np.: Projekty INTERNET, oraz wskazujemy folder projektu.
    Folder projektu wskazujemy klikając – Ten komputer\Drive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET
    Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 3

 

Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 4

Klikamy Zakończ, mamy utworzony projekt w programie Inventor, którego dane przechowywane są w chmurze.


W tym projekcie należy zrobić jeszcze modyfikację w zakresie przechowywania danych wstawionych z biblioteki Content Center. Domyślnie te dane są zapisywane w folderze Moje Dokumenty, który nie synchronizuje się przez chmurę Autodesk. Aby to zmienić należy utworzyć katalog w projektach na chmurze Autodesk Drive np.: Biblioteka CC

C:\Users\Tomek\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET\_Biblioteka CC

Zmiana wprowadzona w chmurze powinna się zsynchronizować na dysku lokalnym i powinien powstać folder _Biblioteka CC. Następnie dokonujemy zmian w opcjach domyślnych naszego projektu, zmieniamy ścieżkę do biblioteki. Wchodzimy do projekty, rozwijamy Opcje folderów i modyfikujemy ścieżkę Pliki Content Center, wskazujemy przez Desktop Connector utworzony folder Biblioteka CC.

Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 5

Zapisujemy zmiany w definicji projektu i wykonajmy test:

  • Ustawiamy aktywny projekt na Projekty Intranet
  • Tworzymy dowolna część, np. płytkę z otworem
  • Zapisujemy
  • Tworzymy zespół, wstawiamy utworzony plik płytki
  • Wstawimy z biblioteki np.: śrubę i nakrętkę (jako standard)
  • Zapisujemy
  • Sprawdźmy w folderach czy dane zapisały się prawidłowo: plik części i zespołu do folderu głównego, a pliki z normaliami do folderu _Biblioteka CC.
  • Sprawdzamy na chmurze Autodesk Drive czy dane pojawiły się w folderach
  • Jeżeli są dane w chmurze to można przestąpić do przyłączenia drugiego komputer do tego projektu.

 

Podłączanie drugiego komputera do projektów na Autodesk Drive

Na drugim komputerze powtarzamy czynności z logowaniem i instalacją Desktop Connector. Po wykonaniu instalacji i synchronizacji danych, sprawdźmy czy dane na drugim komputerze są widoczne na dysku w katalogach Autodesk Drive C:\Users\Tomek\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET.

Następnie uruchamiamy program Inventor, przechodzimy do Projekty i wybieramy Przeglądaj. Odszukujemy na dysku plik projektu, wchodzimy na dysk Autodesk Drive i wskazujemy plik projektu *.ipj w lokalizacji C:\Users\…..????\ADrive\Moje dane\Inventor Projekty INTERNET.

Po wykonaniu tych ustawień mamy utworzony projekt programu Autodesk Inventor z danymi przechowywanymi w chmurze, z synchronizacją danych pomiędzy dwoma komputerami.

Pliki przechowywane w chmurze są zaznaczane ikoną chmurki w przeglądarce zespołu programu Autodesk Inventor.

Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 6

Wariantem powyższego ustawienia projektów może być tradycyjny projekt z danymi przechowywanymi lokalnie z dodatkową lokalizacją plików w chmurze np. biblioteka elementów zakupowych synchronizowana pomiędzy kilkoma użytkownikami (trzeba zrobić udostepnienie folderów w chmurze). Wystarczy w Edytorze projektu dodać dodatkową ścieżkę dla grupy roboczej ustawionej na Autodesk Drive. Poniżej widok zespołu składającego się z plików lokalnych i chmurowych.

Inventor – synchronizacja projektów w chmurze 7

W przypadku pracy dwóch osób jedna z nich powinna utworzyć katalog z projektem i udostępnić go drugiej osobie. Drugi użytkownik w programie Inventor przy wskazywani projektu wskazuje ścieżkę projektu udostępnionego i plik projektu ipj znajdujący się w nim.

 

UWAGA: Desktop Connector i Autodesk Drive dla projektów programu Autodesk Inventor nie zapewniają wielodostępności i pracy grupowej. Brak jest mechanizmów blokowania dostępu i rezerwacji plików, jest to nadal projekt jednego użytkownika. Takie mechanizmy zapewnia dopiero połącznie programu Autodesk Vault Professional z Autodesk Drive i Desktop Connector.

 

Autor: Tomasz Jarmuszczak | PCC Polska