Menu

Współpraca pomiędzy programami Autodesk i silnikiem Unity



Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , , , ,

NORDEUS, studio odpowiedzialne za takie tytuły jak Football Menager Game,  pokazuje zacieśnianie współpracy pomiędzy silnikiem graficznym Unity, a oprogramowaniem Autodesk.


Współprace pomiędzy Unity i Autodesk w branży M&E możecie zobaczyć już teraz w przygotowanym filmie łączącym ze sobą silnik Unity i Shotgun w celu stworzenia unikatowego workflow pomiędzy programami! Zapraszamy do oglądania:

Źródło: Autodesk

Unity pod patronatem Autodesku opracowało dedykowany eksporter, który pozwala na edycję obiektów zarówno w Unity jak i w Maya/3ds Max oraz wzajemną, ciągłą aktualizację projektu.

Eksporter można pobrać bezpośrednio w Unity Asset Store za darmo.

Źródło: Unity Asset Store

W Unity obsługa tego plug’inu sprowadza się do kliknięcia prawym przyciskiem myszy na obiekcie i wybraniu odpowiedniej opcji:

 

Po implementacji do Unity można zintegrować eksporter z Autodesk Maya i/lub 3ds Max:

 

Eksporter obsługuje prefaby, dzięki czemu po modyfikacji obiektu nie musimy obawiać się o jego zepsucie.


W skład elementów możliwych do eksportu wchodzą:

  • Hierarchie
  • Modele
  • Materiały
  • Tekstury
  • Kamery
  • Światła
  • Animacje
  • Remapowanie nazw Node’ów
  • Eksprtowanie FBX jako paczka Unity
  • Kontrolery + powiązania
  • Blendshapes

Plug-in ten jest ciągle rozwijany i poprawiany, twórcy chcą skupić się zwłaszcza na delikatnym systemie animacji.

Źródło: Nordeus

Na pierwszy rzut oka wydaje się to nieco nielogiczne- kto chciałby animować w Unity, skoro można to robić w Maya lub 3ds Max? Otóż jest tu pewna doza racji, jednak w niektórych przypadkach narzędzie to może być niezastąpione- jak chociażby stworzenie i wypalenie animacji upadającego ragdolla w Unity, następnie eksport do Maya/3ds Max, w których można tą animację dopieścić i odesłać z powrotem.

Źródło: Patryk Konieczny, PCC Polska

Wiele tego typu narzędzi jest wciąż na etapie polishingu i będzie otrzymywała coraz to więcej udoskonaleń. Autodesk oraz Unity planują w przyszłości ruszyć temat PBR (Physical Based Rendering) jako integralną część ich eksporterów i oprogramowania.

Obie firmy postawiły sobie za zadanie udoskonalić przebieg pracy pomiędzy oprogramowaniem Autodesk, a silnikiem Unity, aby twórcy mogli jeszcze bardziej skupić się na aspekcie artystycznym ich zawodu a mniej na tym technicznym.

Ogrom pracy włożony (i wciąż wkładany) w rozwój tej technologii robi naprawdę duże wrażenie i liczymy na to, że ze współpracy Autodesk i Unity narodzi się workflow, jakiego jeszcze nie znaliśmy, który będzie na światowym poziomie i będzie stanowił niedościgniony wzór, nawet dla producentów gier tripple-A.

Źródło: Nordeus, Autodesk, Patryk Konieczny, PCC Polska


No votes yet.
Please wait...