NORDEUS, studio odpowiedzialne za takie tytuły jak Football Menager Game, pokazuje zacieśnianie współpracy pomiędzy silnikiem graficznym Unity, a oprogramowaniem Autodesk.
Współprace pomiędzy Unity i Autodesk w branży M&E możecie zobaczyć już teraz w przygotowanym filmie łączącym ze sobą silnik Unity i Shotgun w celu stworzenia unikatowego workflow pomiędzy programami! Zapraszamy do oglądania:
Unity pod patronatem Autodesku opracowało dedykowany eksporter, który pozwala na edycję obiektów zarówno w Unity jak i w Maya/3ds Max oraz wzajemną, ciągłą aktualizację projektu.
Eksporter można pobrać bezpośrednio w Unity Asset Store za darmo.
W Unity obsługa tego plug’inu sprowadza się do kliknięcia prawym przyciskiem myszy na obiekcie i wybraniu odpowiedniej opcji:
Po implementacji do Unity można zintegrować eksporter z Autodesk Maya i/lub 3ds Max:
Eksporter obsługuje prefaby, dzięki czemu po modyfikacji obiektu nie musimy obawiać się o jego zepsucie.
W skład elementów możliwych do eksportu wchodzą:
|
Plug-in ten jest ciągle rozwijany i poprawiany, twórcy chcą skupić się zwłaszcza na delikatnym systemie animacji.
Źródło: Nordeus
Na pierwszy rzut oka wydaje się to nieco nielogiczne- kto chciałby animować w Unity, skoro można to robić w Maya lub 3ds Max? Otóż jest tu pewna doza racji, jednak w niektórych przypadkach narzędzie to może być niezastąpione- jak chociażby stworzenie i wypalenie animacji upadającego ragdolla w Unity, następnie eksport do Maya/3ds Max, w których można tą animację dopieścić i odesłać z powrotem.
Źródło: Patryk Konieczny, PCC Polska
Wiele tego typu narzędzi jest wciąż na etapie polishingu i będzie otrzymywała coraz to więcej udoskonaleń. Autodesk oraz Unity planują w przyszłości ruszyć temat PBR (Physical Based Rendering) jako integralną część ich eksporterów i oprogramowania.
Obie firmy postawiły sobie za zadanie udoskonalić przebieg pracy pomiędzy oprogramowaniem Autodesk, a silnikiem Unity, aby twórcy mogli jeszcze bardziej skupić się na aspekcie artystycznym ich zawodu a mniej na tym technicznym.
Ogrom pracy włożony (i wciąż wkładany) w rozwój tej technologii robi naprawdę duże wrażenie i liczymy na to, że ze współpracy Autodesk i Unity narodzi się workflow, jakiego jeszcze nie znaliśmy, który będzie na światowym poziomie i będzie stanowił niedościgniony wzór, nawet dla producentów gier tripple-A.
Źródło: Nordeus, Autodesk, Patryk Konieczny, PCC Polska