Rozpoczynamy nowy cykl krótkich porad i wkazówek dotyczących przykładów wykorzystania narzędzi 3ds Max w codziennej pracy wizualizatora.
Z pewnością czytaliście już o nowościach oprogramowania 3ds Max 2022, ale czy umiecie dobrze wykorzystać narzędzia i funkcje, które były już w poprzednich wersjach tego programu? Poniżej krótki tip odnośnie sprytnego wykorzystania jednego z popularnych narzędzi 3ds Max przy tworzeniu fotorealistycznych wizualizacji architektonicznych.
Jeśli chcemy nadać grubość siatce typu polly (oraz innym), bardzo wygodną metodą jest skorzystanie z komendy SHELL. Przyjżyjmy się poniżej jej kilku opcjom, które mogą przyspieszyć naszą codzienną pracę:
Komenda shell zniekształca narożniki naszej siatki. Aby je wyprostować należy użyć opcji Straighten Corners.
Po zastosowaniu komendy mogą zmienić się grupy wygładzania, aby to zmienić można użyć opcji Override Edge Smooth Grp.
Często zdarza się, że potrzebujemy przypisać różne materiały do ścian wewnętrznych, zewnętrznych oraz ścian krawędziowych, zamiast żmudnie selekcjonować odpowiednie poligony, można automatycznie przypisywać ID materiałów poprzez zaznaczenie opcji Override Inner/Outer/Edge Mat ID.
Skutki takiego działania w 3ds Max możemy zobaczyć nakładając na bryłę Multi/Sub-Object material.
Autor: Bartłomiej Sokół | Renderman.pl
Zapraszamy na nasze regularne oraz indywidualne szkolenia z pracy w programie 3ds Max i V-Ray oraz do przeczytania naszych pozostałych porad dotyczących tworzenia fotorealistycznych wizualizacji 3D.