3ds Max Tips&Tricks: nadawanie grubości siatce za pomocą komendy SHELL



Opublikowane: 24 maj / 2021 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , ,

Rozpoczynamy nowy cykl krótkich porad i wkazówek dotyczących przykładów wykorzystania narzędzi 3ds Max w codziennej pracy wizualizatora.

Z pewnością czytaliście już o nowościach oprogramowania 3ds Max 2022, ale czy umiecie dobrze wykorzystać narzędzia i funkcje, które były już w poprzednich wersjach tego programu? Poniżej krótki tip odnośnie sprytnego wykorzystania jednego z popularnych narzędzi 3ds Max przy tworzeniu fotorealistycznych wizualizacji architektonicznych.


Komenda Shell w 3ds Max

Jeśli chcemy nadać grubość siatce typu polly (oraz innym), bardzo wygodną metodą jest skorzystanie z komendy SHELL. Przyjżyjmy się poniżej jej kilku opcjom, które mogą przyspieszyć naszą codzienną pracę:

3ds max komenda shell - nadawanie grubości siatce


Komenda shell zniekształca narożniki naszej siatki. Aby je wyprostować należy użyć opcji Straighten Corners.

3ds max komenda shell - zniekształcenie narożników siatki

3ds max shell - Straighten Corners


Po zastosowaniu komendy mogą zmienić się grupy wygładzania, aby to zmienić można użyć opcji Override Edge Smooth Grp.

3ds max shell - grupy wygładzania


3ds Max – szybkie przypisywanie ID materiałów dzięki opcjom komendy Shell

Często zdarza się, że potrzebujemy przypisać różne materiały do ścian wewnętrznych, zewnętrznych oraz ścian krawędziowych, zamiast żmudnie selekcjonować odpowiednie poligony, można automatycznie przypisywać ID materiałów poprzez zaznaczenie opcji Override Inner/Outer/Edge Mat ID.

3ds max - automatyczne przypisywanie Id materiałów


Skutki takiego działania w 3ds Max możemy zobaczyć nakładając na bryłę Multi/Sub-Object material.

3ds max - nakładanie na bryłę Multi/Sub-Object material

 

Autor: Bartłomiej Sokół | Renderman.pl


Zapraszamy na nasze regularne oraz indywidualne szkolenia z pracy w programie 3ds Max i V-Ray oraz do przeczytania naszych pozostałych porad dotyczących tworzenia fotorealistycznych wizualizacji 3D.