3ds Max 2022

Autodesk dla branży 3D


Nowości w Autodesk 3ds Max 2022


Najnowsza wersja programu 3ds Max 2022 to kolejny krok w kierunku szybszej i wydajniejszej pracy.  Producent oprogramowania – Autodesk – wprowdził kilka kluczowych usprawnień, które sprawią, że Wasza praca będzie sprawniejsza, przyjemniejsza a przede wszystkim zrobi prawdziwe wrażenie na Waszych klientach.


Najważniejsze zmiany w wersji 3ds Max 2022:

✔️ Zabezpieczenia:

  • Bezpieczne wykonywanie skryptów osadzonych w plikach scen 3Ds Maxa
  • Wykrywanie I blokowanie “złośliwych skryptów” oraz złośliwego oprogramowania, osadzonego w scenach 3Ds Maxa


✔️ Smart Extrude – inteligentne wyciąganie siatek

  • Rozszerzenie smart Extrude w funkcjach modyfikatorów w Editable Poly
  • Poprawa działania narzędzia extruda przy wyciąganiu siatki i tworzenie dodatkowych face’ów, które pozwolą lepiej zapanować nad tworzeniem prostej siatki

3ds Max 2022 mesh


✔️ Slice modifier – poprawione narzędzie przycinania

  • Wszelkie powstałe otwory w wyniku działania slice modifier’a, będą mogły być zakryte przez face’a na wszystkich krawędziach
  • Przycinanie wieloosiowe – modifykator slice można wykorzystywać w każdej płaszczyźnie, zależnej od ustawienia naszego gizmo tego modyfikatora
  • Przycinanie radialne – przycinanie wg zdefiniowanych przez użytkownika kątów
  • Poprawiona opcja przyciągania do face’ów oraz obiektów. Jeszcze łatwiej będzie można wskazać miejsce przycięcia modyfikatora


✔️ Symmetry modifier – modyfikator tworzenia symetrii obiektów

  • Poprawa działania modyfikatora względem kilku osi X,Y,Z.
  • Dodanie opcji działania modyfikatora wg. Określonego kąta przez użytkownika
  • Poprawiona opcja przyciągania obiektów przy użyciu modyfikatora Symmetry


✔️ Autosmooth – wygładzanie siatek

  • Poprawiona wydajność działania Autosmooth’a, co pozwala wygładzać większe ilości poligonów i zwiększać ich ilość do wielomilionowych obiektów, bez utraty komfortu pracy w scenie


✔️ Relax modifier – wygładzanie siatek modelu przygotowanych pod retopologię

  • Modifikator relax pozwala na dodatkowe przeliczenie i wygładzenie występujących mikrodetali i szumów, które mogą utrudnić pracę przy modelach High-poly przy dalszej retopologii. Najczęściej można wykorzystać to w sculptingu.


✔️ Renderowanie – optymalizacja pod nowe karty graficzne

  • Uproszczone okno renderu, które pozwoli wybrać najważniejsze opcje odpowiadające za rendering, bez zbędnych opcji, których nie wykorzystuje się.

3ds Max 2022 Renderowanie – optymalizacja pod nowe karty graficzne


✔️ Arnold – mocny silnik w pakiecie!

  • Poprawiona konwersja tekstur podczas renderowania, co przyspiesza rendering.
  • Dodane nowe funkcje do renderingu, jak:
    • Light Mix – opcja wyłączania i włączania świateł i ich edycja już po wyrenderowaniu
    • Bloom i Glow efekt, który możemy dodawać w post-produkcji do świateł
    • DeNoiser – usuwanie szumu z renderów. Nowa, poprawiona formuła denoisera pozwala zaoszczędzić czas na renderingu dużych scen.

3ds Max 2022 renderowanie Arnold


✔️ Wypalanie tekstur – poprawiony skrypt

  • Łatwiejsze wypalanie tekstur w 3Ds Maxie, dzięki dodaniu nowych map, które opierają się na wykorzystywaniu map Rounded Corners oraz Material ID. Pozwala to na łatwiejsze zarządzanie obiektami, gdzie wypalamy mapy.


✔️ Viewport – nowa opcja prezentacyjna

  • Pozwala na udostępnienie „pływającego viewportu” na cały ekran z opcją wyłączenia wszystkich kontrolerów i gizm.

 

 

 

stacja robocza do 3ds Max

Zobacz showreel

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.

    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Choinka.


    Shotgun-program do zarządzania produkcją filmów i gier

    Promocje