Najnowsza wersja programu Maya wprowadza kilka nowych ulepszeń i funkcji, pomagając artystom przekraczać granice ich umiejętności.
Aktualizacja Maya – Riggerzy otrzymali bardziej przyjazne dla artystów doświadczenie dzięki aktualizacjom obejmującym ulepszoną obsługę GPU i odtwarzania buforowego (cached playback) dla Jiggle Deformer, a także dodanie re-targetingu i stycznych ograniczeń (tangential constraints) do Morph Deformer. Zestaw narzędzi do modelowania w Maya został rozszerzony o obsługę Make Live dla rzeźbienia oraz ulepszenia narzędzia Multi-Cut, pozwalające na większą precyzję modelowania. Program kontynuuje swoją integrację z USD, dodając obsługę Channel Box. To wydanie zawiera również nowe, ekscytujące aktualizacje dla wtyczek Bifrost i Substance, a także nowe funkcje, ulepszenia wydajności i poprawki błędów w MtoA.
Obsługa Make Live została dodana do pędzli rzeźbiarskich Relax, Smear, Pinch, Grab i Smooth. Artyści mogą teraz używać oddzielnej powierzchni (separate Surface) jako ograniczenia podczas rzeźbienia.
Maya kontynuuje rozwój integracji USD z dodanymi funkcjami i wsparciem. Channel Box pozwala klientom na edycję atrybutów prymitywów (prims) USD, wybór instancji punktu (point instance selection), wydajność przyciągania punktów (point snapping performance), wsparcie dla importu i eksportu świateł oraz wiele aktualizacji i poprawek błędów. Wszystko to daje artystom płynniejsze doświadczenie podczas pracy z USD w Maya.
Ta wersja zawiera dwa nowe ulepszenia i tak już rozbudowanego zestawu narzędzi do riggingu. Deformator Jiggle został dodany do listy deformatorów obsługiwanych przez układy GPU i działa teraz także z funkcją Cached Playback, co przekłada się na lepszą wydajność deformacji. Deformator Morph został rozszerzony o nowe opcje i tryby retargetowania i odbicia lustrzanego.
To wydanie dodaje najnowszą wersję Bifrost dla Maya, dodając wsparcie dla ostatnich aktualizacji MtoA oraz kilka nowych funkcji, w tym:
Ta aktualizacja dodaje również obsługę najnowszej wersji Arnold, poprawiając wydajność renderowania i interaktywność.
Plugin Substance 2.2.1 zawiera najnowszy Substance Engine 8.3.0, z obsługą zasobów z programów Substance 3D Designer, Substance 3D Assets, i Substance 3D Sampler. Artyści mają teraz możliwość renderowania scen bezpośrednio w wielu wersjach Arnolda, w tym najnowszą wersją MtoA.
Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska