Bezproblemowy streaming animacji z Maya do Unreal



Opublikowane: 13 sty / 2022 Kategoria: Aktualności, Tagi: ,

Unreal Live Link dla Autodesk Maya jest już dostępny!


Nowy plugin Unreal Live Link dla Maya

Live Link dla Maya sprawia, że stream danych z Maya do Unreala w czasie rzeczywistym jest łatwiejszy, niż kiedykolwiek wcześniej.

Niezależnie od tego, czy pracujesz z tymi dwoma narzędziami w wirtualnym środowisku produkcyjnym, czy budujesz swoją kolejną grę, możesz teraz pracować nad assetami postaci w Maya i natychmiast zobaczyć podgląd swojej pracy w Unrealu. Wszystko to podczas wprowadzania zmian.


Współpraca z firmą Epic Games w celu przyspieszenia procesów twórczych

Live Link, opracowany pierwotnie przez Epic Games, składa się zasadniczo z dwóch elementów: wtyczki Maya i wtyczki Unreal. Działając w tandemie, umożliwiają płynne przesyłanie danych z programu Maya do Unreal. Autodesk nawiązał współpracę z Epic Games, aby ulepszyć wtyczkę dla Maya, rozszerzając jej funkcjonalność. Pozwoli to lepiej spełniać potrzeby współczesnych artystów i studiów.

W ciągu ostatniego półtora roku nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju treści. Od seriali telewizyjnych i filmów na popularnych platformach streamingowych, po wciągające gry, które można chłonąć w domowym zaciszu.

Zwiększony popyt idzie w parze z koniecznością szybszego działania twórców i studiów, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom wobec tworzenia większej ilości treści w krótszym czasie.

Live link maya unreal

Pandemia spowodowała zasadniczą zmianę w sposobie, w jaki produkcja wirtualna została przyjęta przez branżę. Z nowo powstającej techniki produkcyjnej wykorzystywanej w kilku innowacyjnych projektach, stała się niezbędnym elementem wielu produkcji na całym świecie, które chcą zredukować liczbę pracowników na miejscu i przyspieszyć postprodukcję.
Ponieważ technologia przechwytywania obrazu staje się coraz bardziej przystępna, a silniki gier takie jak Unreal, stale poprawiają jakość obrazu, wirtualna produkcja staje się dostępna dla szerszego zakresu budżetów produkcyjnych.

Dla artystów pracujących na grach, bardziej płynne, intuicyjne doświadczenie (podczas pracy z Mayą i Unrealem) pozwala szybciej zatwierdzać decyzje dotyczące zachowania postaci. Na tym nie koniec.  Bardziej efektywny przepływ pracy pomiędzy tymi dwoma narzędziami przynosi również korzyści zespołom kreatywnym, które koncentrują się na prewizualizacji oraz końcowych klatkach w liniowym „workflowie” opartym na ujęciach.

Jak działa wtyczka Unreal Live Link dla Maya

Aby użyć wtyczki Unreal Live Link for Maya, musisz najpierw skonfigurować połączenie między assetem Maya (źródło), a assetem Unreala (cel). Ta aktualizacja znacznie uprościła i usprawniła instalator do tworzenia tego połączenia, dzięki czemu można go uruchomić w ciągu kilku minut.

Po skonfigurowaniu można animować, tworzyć keyframe’y lub je modyfikować.

Podczas wprowadzania zmian w postaciach w celu udoskonalenia ruchu – na przykład przeciągając manipulatory na rig kontrolujący (control rig) lub korzystając z funkcji takich jak edytowalne ścieżki ruchu – zmiany będą automatycznie aktualizowane na docelowej animacji w Unrealu. Możesz kontynuować iterację w Maya, używając wszystkich potężnych narzędzi do animacji, a w Unrealu zobaczysz, jak Twoja postać jest aktualizowana w czasie rzeczywistym.

Unrealu w czasie rzeczywistym


Funkcje zgodne z Maya

  • NOWOŚĆ: Ułatwione łączenie obu narzędzi i wprowadzanie zmian.
  • NOWOŚĆ: Kod czasowy sceny (scene timecode) jest teraz przesyłany strumieniowo do Unreala, co umożliwia nadrzędną synchronizację odtwarzania między Mayą a Unreal.
  • NOWOŚĆ: Obsługa blend shape’ów umożliwia artystom wprowadzanie zmian w postaciach, takich jak mimika twarzy i synchronizacja ruchu warg, a następnie ich podgląd w Unrealu.
  • Teraz są obsługiwane atrybuty kamery, w tym: transformacje, kąt widzenia, ogniskowa, film gate, przysłona kamery, współczynnik proporcji filmu, głębia ostrości, odległość ogniskowania i fStop
  • Obsługa ustawienia oświetlenia, w tym: koloru, intensywności, kątów stożka i penumbry.
  • Wspólne transformacje mogą być przesyłane strumieniowo do Unreal.

Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska