Unreal Live Link dla Autodesk Maya jest już dostępny!
Live Link dla Maya sprawia, że stream danych z Maya do Unreala w czasie rzeczywistym jest łatwiejszy, niż kiedykolwiek wcześniej.
Niezależnie od tego, czy pracujesz z tymi dwoma narzędziami w wirtualnym środowisku produkcyjnym, czy budujesz swoją kolejną grę, możesz teraz pracować nad assetami postaci w Maya i natychmiast zobaczyć podgląd swojej pracy w Unrealu. Wszystko to podczas wprowadzania zmian.
Live Link, opracowany pierwotnie przez Epic Games, składa się zasadniczo z dwóch elementów: wtyczki Maya i wtyczki Unreal. Działając w tandemie, umożliwiają płynne przesyłanie danych z programu Maya do Unreal. Autodesk nawiązał współpracę z Epic Games, aby ulepszyć wtyczkę dla Maya, rozszerzając jej funkcjonalność. Pozwoli to lepiej spełniać potrzeby współczesnych artystów i studiów.
W ciągu ostatniego półtora roku nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju treści. Od seriali telewizyjnych i filmów na popularnych platformach streamingowych, po wciągające gry, które można chłonąć w domowym zaciszu.
Zwiększony popyt idzie w parze z koniecznością szybszego działania twórców i studiów, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom wobec tworzenia większej ilości treści w krótszym czasie.
Pandemia spowodowała zasadniczą zmianę w sposobie, w jaki produkcja wirtualna została przyjęta przez branżę. Z nowo powstającej techniki produkcyjnej wykorzystywanej w kilku innowacyjnych projektach, stała się niezbędnym elementem wielu produkcji na całym świecie, które chcą zredukować liczbę pracowników na miejscu i przyspieszyć postprodukcję.
Ponieważ technologia przechwytywania obrazu staje się coraz bardziej przystępna, a silniki gier takie jak Unreal, stale poprawiają jakość obrazu, wirtualna produkcja staje się dostępna dla szerszego zakresu budżetów produkcyjnych.
Dla artystów pracujących na grach, bardziej płynne, intuicyjne doświadczenie (podczas pracy z Mayą i Unrealem) pozwala szybciej zatwierdzać decyzje dotyczące zachowania postaci. Na tym nie koniec. Bardziej efektywny przepływ pracy pomiędzy tymi dwoma narzędziami przynosi również korzyści zespołom kreatywnym, które koncentrują się na prewizualizacji oraz końcowych klatkach w liniowym „workflowie” opartym na ujęciach.
Aby użyć wtyczki Unreal Live Link for Maya, musisz najpierw skonfigurować połączenie między assetem Maya (źródło), a assetem Unreala (cel). Ta aktualizacja znacznie uprościła i usprawniła instalator do tworzenia tego połączenia, dzięki czemu można go uruchomić w ciągu kilku minut.
Po skonfigurowaniu można animować, tworzyć keyframe’y lub je modyfikować.
Podczas wprowadzania zmian w postaciach w celu udoskonalenia ruchu – na przykład przeciągając manipulatory na rig kontrolujący (control rig) lub korzystając z funkcji takich jak edytowalne ścieżki ruchu – zmiany będą automatycznie aktualizowane na docelowej animacji w Unrealu. Możesz kontynuować iterację w Maya, używając wszystkich potężnych narzędzi do animacji, a w Unrealu zobaczysz, jak Twoja postać jest aktualizowana w czasie rzeczywistym.
Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska