Zarządzanie światłem i sceną przy pomocy V-Ray dla 3ds Max

To drugi z tutoriali przygotowanych przez Chaos Group dla wygody i szybkiej nauki zarządzania światłem w V-Ray dla 3ds Max.


Co daje nam zarządzanie sceną i światłem w V-Ray dla 3ds Max

W pierwszym filmie dowiecie się jak stworzyć scenę i urealnić swój projekt. Jak wykorzystywać oświetlenie, bibliotekę Chaos i perspektywę aby stworzyć swoją pierwszą prostą scenę dzięki V-Ray dla 3ds Max.

Poznacie w V-Ray wiele opcji zarządzania światłem. Dowiecie się jak najlepiej oświetlić swoje sceny korzystając z wielu różnych technik. Zobaczycie jak dostosowanie odpowiednich parametrów może pomóc w osiągnieciu oczekiwanych rezultatów. Dodatkowo jak wprowadzać zmiany w oświetleniu już po wyrenderowaniu obrazu w V-Ray dla 3ds Max.


Jak stworzyć pierwszą scenę z wykorzystaniem V-Ray dla 3ds Max

W tym krótkim poradniku przygotowanym przez Chaos groupe zobaczycie jak stworzyć swoją pierwszą scenę i jak ją wyrenderować.



Oświetlenie zewnętrzne przy pomocy V-Ray dla 3ds Max

W przypadku oświetlenia zewnętrznego poznacie jak sprawnie manipulować światłem i konstrukcją nieba by szybko uzyskać realistyczne efekty oświetlenia słońcem od świtu aż do nocy. Dodatkowo jak wykorzystać gotowe presety światła hdri.


Ustawianie oświetlenia wewnętrznego w V-Ray dla 3ds Max

Natomiast w przypadku oświetlenia wewnętrznego dowiecie się jak uzyskać efekty naturalnego oświetlenia z różnych rodzajów punktów światła. Jakie efekty daje wykorzystanie różnych źródeł oświetlenia i jak zarządzać nim już po wyrenderowaniu obrazu w V-Ray dla 3ds Max.



Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska