V-Ray 5 dla 3ds Max – nowości ostatniej aktualizacji



Opublikowane: 13 lip / 2021 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , , ,

Kolejny update do najnowszego V-Raya 5 dla 3ds Max. Sprawdź, co poprawili!


V-Ray 5 dla 3ds Max – co wprowadził update 1

Od niedawna ChaosGroup uszczęśliwił nas swoją najnowszą odsłoną silnika renderującego V-Ray 5! Każda wersja zaczynająca od podstaw wprowadza wiele nowości, ale to tak naprawdę na kolejne jej update’y czekają wszyscy użytkownicy. I właśnie całkiem niedawno otrzymaliśmyu pierwszą poprawkę, która robi naszego V-ray 5 jeszcze bardziej atrakcyjniejszym silnikiem do renderów!


V-ray 5 dla 3ds Max update 1 – najważniejsze nowości i lista zmian:

  • Nowy Frame Buffer – dodana funkcja korekcji kolorów na wszystkich kanałach renderowania
  • Możliwość sortowania alfabetycznie świateł w interfejsie Light Mix
  • Poprawiona stabilność działania Light Mix
  • VRayVolumeGrid – edycja „ParticleMode” w Volumetric Shader

v-ray-5-3ds-max-update1-override-mlt


W wersji podstawowej V-Ray 5 dla 3ds Max poprawiono następujące problemy:

  • Awaria w kompaktowym edytorze materiałów z materiałami powłók;
  • Awaria przy zamykaniu 3ds Max 2022;
  • Opcja DR – Restartowanie serwerów po zakończeniu renderowania nie jest prawidłowo ładowane;
  • Ładowanie sceny z historii VFB nie powoduje załadowania jednostek z pliku;
  • Awaria po wyrenderowaniu do tekstury podczas działania IPR;
  • Awaria podczas dostosowywania TextMap podczas renderowania;
  • Błąd podczas obliczania VRayLightMeter/wypalania tekstury podczas renderowania;
  • Awaria podczas renderowania z określoną sceną Forest Pack z materiałem Corona;
  • Różnice Safe Frame Viewport IPR z poprawką 1 dla programu 3ds Max 2022;
  • Rozdzielczość testowa obcina renderowany obraz w natywnym buforze ramki 3ds Max;
  • Przeglądarka Cosmos spowalnia uruchamianie programu 3ds Max, gdy nie ma połączenia z Internetem;
  • Awaria podczas próby użycia maski Cryptomatte w .vrimgs ze zduplikowanymi elementami Cryptomatte;
  • Artefakty adaptacyjnego światła kopułkowego w scenie z V-Ray Dome i wieloma światłami IES;
  • Rozmyte wyniki dzięki denoiserowi NVIDIA AI;

Jeżeli chcesz sprawdzić nowości w V-Ray 5.1 – polecamy świetny materiał od Arch Viz Champ, który świetnie pokazał najważniejszych 8 nowinek z V-Ray 5 update 1. Oczywiście film jest z marca, ale kolejne poprawki będące pod postacią VRay 5 v. 1.3 to poprawki błędów oraz modyfikacja poszczególnych funkcji:


Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska