Menu

V-Ray 6 dla 3ds Max

V-Ray 6 silnik renderujący

Kategoria: Aktualności, Tagi: ,

Podążaj za swoimi twórczymi instynktami i zbuduj wszystko, co tylko można sobie wyobrazić – szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.


Aktualizacja V-Ray 6 dla 3ds Max 

Zapraszamy Państwa do obejrzenia webinaru stworzonego przez Chaos Group dla tych, którzy jeszcze się zastanawiają czy upgradować swego V-Ray do wersji 6.

Zobaczcie między innymi jak zmieniły się:

  • tryby oświetlenia Finite Dome,
  • hierarchie obiektów V-Ray proxy,
  • ulepszone zachowania energii w materiałach oraz ich bardzo dużą bibliotekę Chaos Cosmos,
  • ładowanie partii tekstur,
  • współpraca z chmura ( w tym również rendering),
  • Chaos Scatter i V-Ray Enmesh oraz wiele innych funkcji.


V-Ray 6 – aktualna wersja programu

Szybko i z łatwością twórz wszystko – od rozległych, złożonych środowisk po skomplikowane wzory geometryczne. Szybciej cieniuj i twórz materiały, które jeszcze bardziej dokładnie odzwierciedlają ich docelowe fizyczne właściwości. A kiedy będziesz gotowy, możesz przyspieszyć swój proces weryfikacji i akceptacji projektów oraz usprawnić współpracę pomiędzy różnymi zespołami – a to wszystko w jednym miejscu!


Buduj światy

Twórz co tylko zechcesz za pomocą nowych narzędzi, pozwalających Ci na szybkie i proste budowanie światów – tylko wyobraźnia Cię ogranicza!

V-Ray 6 - buduj światy V-Ray 6 - Buduj sceny

Chaos Scatter

Twórz lasy, pola, wypełniaj sceny i wiele więcej za pomocą nowego narzędzia Chaos Scatter. Jest ono szybkie, proste w użyciu i pozwala Ci dodawać ogromną ilość detalu do Twojej sceny bez konieczności używania dużej ilości pamięci komputera. Pobierz, za pomocą Chaos Cosmos, jeden z darmowych presetów przygotowanych przez Chaos Group i przekonaj się sam o możliwościach tego narzędzia!


V-Ray Enmesh

Dzięki tej funkcji można myśleć o geometrii jak o teksturze – ale zamiast powielać obraz na powierzchni, używa się geometrii kafelkowej (tileable geometry). Enmesh jest idealny do tworzenia wzorów, takich jak płoty i tkaniny, a ponadto zużywa znacznie mniej pamięci niż Displacement czy ręczne kopiowanie modeli.


Displacement w V-Ray Decal

Od teraz możesz używać V-Ray Decal żeby dodać funkcję Displacement do jakiejkolwiek powierzchni w celu osiągnięcia jeszcze bardziej realistycznych popękanych ścian, skał, wytłoczonych napisów i wielu innych wypukłości na tworzonych powierzchniach.


V-Ray Proxy – Hierarchia Obiektów

Z łatwością przełączaj widoczność obiektów lub nadpisywanie materiałów z nowym widokiem hierarchii V-Ray Proxy. Ustaw niestandardową kolejność według nazw i usprawnij wymianę geometrii i pracę z niestandardowymi bibliotekami.


Współpraca podczas tworzenia – Chaos Cloud Collaboration

Błyskawicznie przekazuj swoje projekty do oceny i akceptacji

V-Ray 6 - współpraca

Chaos Cloud Collaboration umożliwia natychmiastowy, ujednolicony sposób przekazywania informacji zwrotnej dotyczącej Twojego projektu. Prześlij swoje rendery do Chaos Cloud Collaboration prosto z poziomu V-Ray Frame Buffer i udostępnij efekt swojej pracy dla współpracowników i klientów by mogli dodać komentarz czy adnotacje.


Przyspiesz swój workflow

Szybciej wykonaj swoją pracę i oszczędź czas na podejmowanie kreatywnych decyzji.

V-Ray 6 - przyśpiesz pracę


Proceduralnie generowane chmury

Twórz idealnie zachmurzone niebo dla Twoich wirtualnych środowik, w zaledwie kilku kliknięciach, za pomocą nowego systemu V-Ray do tworzenia proceduralnie generowanych chmur.


Nowa funkcja rzutowania terenu

Ulepsz swoje renderingi środowisk z mapami HDRI dzięki nowym, bardziej elastycznym możliwościom rzutowania terenu, jakie daje V-Ray Dome Light.


Skrócony czas ładowania UI

Interfejs materiałów i tekstur w programie V-Ray ma teraz znacznie krótszy czas ładowania.


Cieniowanie

V-Ray 6 cieniowanie


V-Ray Material Energy Preservation

Renderuj jeszcze bardziej dokładnie odzwierciedlające właściwości fizyczne materiały metali i innych odbijających światło powierzchni za pomocą ulepszonych właściwości funkcji V-Ray Material Energy Preservation.


Thin Film

Twórz realistyczne bańki mydlane, plamy oleju i nie tylko dzięki nowej opcji materiałów – Thin Film.


V-Ray Material SSS

Generuj półprzezroczyste materiały jeszcze szybciej wraz z całkiem nowym trybem V-Ray Material SSS.


To nie wszystko!

VFB Panorama Viewer

Teraz możesz uruchomić podgląd swojego renderu panoramy sferycznej podczas renderowania, bezpośrednio z poziomu V-Ray Frame Buffer.


Warstwa prowadnic kompozycji w VFB

Dopracuj kompozycje scen bez konieczności korzystania z osobnej aplikacji. Dzięki dostosowywanym nakładkom nowa warstwa prowadnic kompozycji w VFB umożliwia łatwe eksperymentowanie i poprawianie kompozycji obrazu.


Pełną listę funkcji znajdziesz pod tym www.docs.chaos.com/x/nofbB


Autor: Piotr Bolek| PCC Polska