Od 16 czerwca jest już dostępna nowa wersja najpopularniejszego programu do renderingu – V-Ray 5 dla 3ds Max. Dowiedz się z artykułu jakie dodano udoskonalenia!
16 czerwca miała premiera nowego V-Ray’a 5 do 3ds Max’a! Użytkownicy, którzy uczestniczyli w testach beta doskonale wiedzą, ile nowych funkcji daje V-Ray 5. Teraz jest on już w pełni dostępny dla wszystkich!
V-Ray 5 pozwala przygotować rendereringi znacznie lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej. Kompozytowy rendering lepiej odświeża twoje sceny w nowym V-Ray Frame Buffer. Szybsza konfiguracja materiałów, dzięki nowym ustawieniom wstępnym i ponad 500 gotowym modułom cieniującym. V-Ray 5 pomaga zaoszczędzić czas i sprawia, że rendery wyglądają jeszcze lepiej!
V-Ray asset library Wygodna i bardzo przejrzysta biblioteka ponad 500 gotowych materiałów! W dodatku podzielonych na kategorie np. plastik, ceramika, metal, papier. |
|||
Material presets Gotowe presety najpopularniejszych materiałów takich jak aluminium, chrom, szkła oraz wiele, wiele innych! W każdych można zmienić ustawienia żeby dopasować je odpowiednio do swoich wymagań. |
|||
Layered compositing Dodanie warstw pozwala precyzyjnie wykończyć wizualizację bezpośrednio w nowym V-Ray Frame Buffer. Nie jest to może aż tak rozbudowane, jak w programie Photoshop, ale już teraz daje możliwość podstawowej postprodukcji bez wychodzenia z 3ds Max’a! |
|||
Light mix Świetna opcja, która pozwala na ingerencję w już wyrenderowany obraz i zmianę ustawionych świateł. Nie potrzebujemy zmieniać, wyłączać i włączać świateł i kolejny raz renderować, tylko możemy to zmienić już bezpośrednio po renderze jednym kliknięciem. |
|||
Poprawiony system Sun and Sky Nowy model Sun and Sky poprawia sporo funkcji oświetlenia GI, a zwłaszcza zachodu słońca – przejścia tonalne wyglądają dużo subtelniej! |
|||
Sheen Layer Twórz miękkie tkaniny z mikrowłóknami, takie jak aksamit, satyna i jedwab, korzystając z nowych opcji połysku w zaktualizowanym module V-Ray Material. |
|||
Texture randomization Automatycznie usuwaj uporczywe kafelkowanie tekstury! Dzięki nowej opcji (Stochastic tiling) i zastosowaniu funkcji VRayUVWRandomizer, powtarzalność tekstury nie jest aż tak widoczna. |
|||
Material previews Nowe próbki renderowanego materiału pokazują dokładnie, jak będą wyglądać twoje materiały na końcowej wizualizacji. |
|||
Tych nowości jest oczywiście więcej i są świetnym wstępem do porzucenia compositingu w Photoshopie, ponieważ V-Ray zmierza już w pełnej funkcjonalności w samym Frame Bufferze.
Ważne informacje dla użytkowników V-Raya:
Użytkownicy, którzy mają subskrypcje roczną – mają możliwość darmowego upgrade’u do wersji 5, natomiast użytkownicy, którzy kupili licencję wieczystą V-Ray Nexta w maju i czerwcu – mają również możliwość darmowego upgrade’u do wersji 5!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej informacji na temat nowego V-Raya, zrobić upgrade lub kupić nową licencję – zgłoś się do naszych specjalistów i poproś o specjalną ofertę na nowy produkt Chaos Group.
Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska, grafiki: Chaos Group