Ten artykuł zawiera różne metody transferu obiektów, materiałów, świateł lub całych scen pomiędzy Maya i 3ds Max, w których został również użyty plugin V-Ray.
Istnieje kilka sposobów na przeniesienie sceny z Maya do 3ds Max. Niektóre z tych podejść są przydatne do pełnego transferu, gdy konieczne jest dokładne odzwierciedlenie scen, inne – gdy istnieje wymóg możliwości edycji i dostosowywania po transferze. W tym artykule omówiono najczęściej spotykane techniki i funkcje wymagane do zakończenia procesu transferu, zachowując wszystko tak edytowalne, jak to tylko możliwe.
Poniżej prezentujemy 4 metody reprezentujące 4 różne podejścia do przesyłania danych między programami. Każde z przedstawionych rozwiązań ma swoje zalety i wady, więc należy dobrać rozwiązanie, które najbardziej odpowiada naszym potrzebom w danej chwili.
Plik V-Ray Scene (.vrscene) jest natywnym formatem zapisu scen V-Ray, za pomocą którego możemy przesyłać dane np. między Maya i 3ds Max. By wykonać transfer sceny, należy wyeksportować plik o rozszerzeniu .vrscene z Maya i importować go do 3ds Max.
Zalety: | Wady: |
|
|
Autodesk uwzględnił w swoich programach natywne narzędzie Send To umożliwiające przesyłanie danych między programami Autodesk w sposób prosty i bardzo szybki.
Przykładowe zastosowanie w procesie produkcji:
1. Modelujemy w 3ds Max.
2. Przesyłamy z 3ds Max do Mudbox za pomocą funkcji Send to -> Mudbox.
3. Dodajemy wszelkie możliwe detale za pomocą rzeźbienia, teksturujemy z użyciem texture paint.
4. Przesyłamy scenę z Mudbox do Maya za pomocą funkcji Send to -> Maya.
5. Rigging, Skinning i animacje robimy w Maya dla w pełni wymodelowanej i teksturowanej postaci.
Dzięki temu rozwiązaniu nie przerywamy naszej pracy twórczej w widoczny sposób. Wszystkie aplikacje uruchamiają się automatycznie, bez konieczności minimalizowania czy przeskakiwania między oknami, a sceny przesłane między programami są od razu gotowe do użycia.
Zalety: | Wady: |
|
|
Zastosowanie takiej metody produkcyjnej umożliwia nam Media & Entertainment Collection, w której skład wchodzi:
Pakiet programów Media & Entertainment Collection | ||
Główne programy | Programy wspomagające | Usługi chmurowe |
|
|
|
Z poziomu Maya, eksportujemy plik do wybranego przez nas ustandaryzowanego formatu zapisu danych (np. FBX lub OBJ). Następnie importujemy taki plik do 3ds Max.
Zalety: | Wady: |
|
|
Zalety: | Wady: |
|
|
Autor/ Źródło: Piotr Bolek | PCC Polska / Chaos