Poznaj udogodnienia nowej aktualizacji programu V-Ray i wykorzystaj je w swojej pracy.
Oto najważniejsze nowości, jakie otrzymujemy dzięki nowej aktualizacji: VFB, naklejki V-Ray,V-Ray physical camera, oraz V-Ray lights. W najnowszej wersji zaimplementowano również bibliotekę Open Path Guiding.
Nowe opcje maskowania efektów soczewek i postprocessing obiektów samoświecących w V-Ray Frame Buffer
W V-Ray Frame Buffer (VFB) zyskasz kilka nowych funkcji w aktualizacji najnowszej aktualizacji V-Ray 6 dla 3ds Max, w tym możliwość zastosowania masek do warstw Lens Effects oraz Denoiser w celu dostosowania wyglądu renderowanych obiektów.
Ponadto w Light Mix , system V-Ray do ponownego podświetlania renderów wewnątrz VFB, obsługuje teraz VRayLightMtl , emitujący światło materiał V-Ray, umożliwiając dostosowanie wyglądu samoświecących się obiektów.
Inne aktualizacje istniejących zestawów narzędzi obejmują obsługę projekcji cylindrycznej w systemie projekcji tekstur to V-Ray Decal , umożliwiają wyświetlanie tekstur na zakrzywionych powierzchniach, takich jak butelki i czy kubek.
Aktualizacja uwzględnia również mapowanie wypukłości powierzchni: między innymi umożliwia użycie naklejki V-Ray do naśladowania wyglądu naklejek lub wytłoczonych liter na powierzchni przedmiotu.
Wyświetlanie kalkomanii na zakrzywionych obiektach i mieszanie szczegółów powierzchni:
Otrzymuje nową warstwę proporcji, umożliwiającą wyświetlanie wskazówek dotyczących kompozycji, w tym nakładek pokazujących zasadę trójpodziału i złotego podziału, bezpośrednio w oknie podglądu.
Możliwe jest teraz również zastąpienie rozdzielczości i współczynnika proporcji dla poszczególnych kamer, co umożliwia ustawienie różnych rozdzielczości i współczynników proporcji dla każdej kamery w scenie.
V-Ray lights -Użytkownicy mogą teraz ustawiać niestandardowe właściwości zanikania światła V-Ray Lights, co umożliwia tworzenie bardziej stylizowanych, niefizycznie dokładnych efektów świetlnych.
Ponadto nowy system chmur proceduralnych wprowadzony w V-Ray 6 dla 3ds Max otrzymuje opcję użycia losowego materiału do generowania chmur, nowy parametr gęstości chmur.
Autor: Adam Jakubek | PCC Polska