Menu

Aktualizacja V-Ray 6 3ds Max – Update 1

V-ray 6 3ds Max - Update 1

Kategoria: 3ds Max, Tagi: , ,

Poznaj udogodnienia nowej aktualizacji programu V-Ray i wykorzystaj je w swojej pracy.


Aktualizacja V-Ray 6 3ds Max – Update 1

Oto najważniejsze nowości, jakie otrzymujemy dzięki nowej aktualizacji: VFB, naklejki V-Ray,V-Ray physical camera, oraz V-Ray lights. W najnowszej wersji zaimplementowano również bibliotekę Open Path Guiding.


V-Ray Frame Buffer

Nowe opcje maskowania efektów soczewek i postprocessing obiektów samoświecących w V-Ray Frame Buffer

W V-Ray Frame Buffer (VFB) zyskasz kilka nowych funkcji w aktualizacji najnowszej aktualizacji V-Ray 6 dla 3ds Max, w tym możliwość zastosowania masek do warstw Lens Effects oraz Denoiser w celu dostosowania wyglądu renderowanych obiektów.

Ponadto w Light Mix , system V-Ray do ponownego podświetlania renderów wewnątrz VFB, obsługuje teraz VRayLightMtl , emitujący światło materiał V-Ray, umożliwiając dostosowanie wyglądu samoświecących się obiektów.


V-Ray Decal

Inne aktualizacje istniejących zestawów narzędzi obejmują obsługę projekcji cylindrycznej w systemie projekcji tekstur to  V-Ray Decal , umożliwiają wyświetlanie tekstur na zakrzywionych powierzchniach, takich jak butelki i czy kubek.

Aktualizacja uwzględnia również mapowanie wypukłości powierzchni: między innymi umożliwia użycie naklejki V-Ray do naśladowania wyglądu naklejek lub wytłoczonych liter na powierzchni przedmiotu.

Wyświetlanie kalkomanii na zakrzywionych obiektach i mieszanie szczegółów powierzchni:


V-Ray Physical Camera

Otrzymuje nową warstwę proporcji, umożliwiającą wyświetlanie wskazówek dotyczących kompozycji, w tym nakładek pokazujących zasadę trójpodziału i złotego podziału, bezpośrednio w oknie podglądu.

Możliwe jest teraz również zastąpienie rozdzielczości i współczynnika proporcji dla poszczególnych kamer, co umożliwia ustawienie różnych rozdzielczości i współczynników proporcji dla każdej kamery w scenie.

V-Ray lights -Użytkownicy mogą teraz ustawiać niestandardowe właściwości zanikania światła V-Ray Lights, co umożliwia tworzenie bardziej stylizowanych, niefizycznie dokładnych efektów świetlnych.

 


Chmury proceduralne w V-Ray

Ponadto nowy system chmur proceduralnych wprowadzony w V-Ray 6 dla 3ds Max otrzymuje opcję użycia losowego materiału do generowania chmur, nowy parametr gęstości chmur.

 

Autor: Adam Jakubek | PCC Polska